Adapter förvandlar SATA till USB 3.0

Permalänk
Melding Plague

Adapter förvandlar SATA till USB 3.0

Företaget Unitek lanserar en adapter som gör det möjligt att ansluta SATA-lagring till snabba USB 3.0.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade varit coolare om det varit sata-->USB3 så att man kopplade in den på sata porten och så fick man ett USB3 uttag på baksidan av datorn.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Häftig apparat! Många har ju trots allt inte 2,5'' -platser i sina burkar

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Ser ut som någon gammal Nintendo konsoll

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ser ut som någon gammal Nintendo konsoll

exakt vad jag tänkte:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, men fy i helvete vilken gräslig retrodesign. Retro i all ära, men gårdagens datordesign är ingenting man vill uppleva igen.

Permalänk
Medlem

Står ju fel iallafall, borde det inte vara USB -> Sata, eftersom de inte är som "lollol7" vill ha det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l'o'vet
Häftig apparat! Många har ju trots allt inte 2,5'' -platser i sina burkar

Men man brukar ha 2.5"-rack liggandes på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Då är det snyggare med en sån här istället tycker jag. Den fyller väl samma funktion?
http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php?...

Permalänk
Medlem

Fattar inte det häftiga i detta riktigt, verkar vara som vilke annan adapter som helst, typ http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=350789 fast med stöd för USB 3.0

Skulle dock hellre ha den jag länkade eftersom jag oftare har nytta av den sortens adapter då jag får chrashade hårddiskar av folk de vill ha hjälp att få ut information från, och det är inte säkert de alla är SATA... Slippa sätta i en crashad och ostabil hdd i datorn är guld värd, men den är inte värd en flashig box.

Permalänk

Men vadå överföringshastigheten kan väl inte bli snabbare? Eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ser ut som någon gammal Nintendo konsoll

haha, tänkte precis samma, loggan är ju precis som nintendo's logga.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Men vadå överföringshastigheten kan väl inte bli snabbare? Eller är jag ute och cyklar?

Nej det kan inte bli snabbare än SATA, men det är nog en hel del snabbare än de USB2-adaptrar som finns.

Permalänk
Medlem

Hiyatek HDD Docking Station USB/eSATA

Snabbare tack vare eSATA och 100 kr billigare.

Permalänk
Medlem

Kunde de inte ha gjort den liiiite fulare?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
Hiyatek HDD Docking Station USB/eSATA

Snabbare tack vare eSATA och 100 kr billigare.

Esata är långsammare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Esata är långsammare.

men man behöver inte snabbare, hdd blir ju flaskhalsen.

Permalänk