Permalänk

Inget os funkar på min dator!

Hej har en dator som jag tvingades byta hårddisk på. Jag har ingen recovery så jag beslöt att installera ubuntu. Men när jag ska installera det så blir skärmen svart, jag väntade i två timmar men inget hände. Så testade jag kubuntu samma där svart skärm. Sen så tog jag fram gamla goda xp, det installerades men när jag ska starta så kör den blåa grejen 7-9 och sen stannar den jag väntade i 1h men inget hände. så då undrar jag varför inget funkar. Behöver använda datorn och har ingen lust att köpa en ny.
Välldigt tacksam för svar/ MVH Mathias

Permalänk
Medlem

Vad säger blåskärmen?
Allting fungerar tydligen fram tills dess att operativen ska dra igång sina tjänster och montera enheter.
Det verkar som alla operative slutar att fungera i det stadiet som enheter ska laddas in. Så då kan man undra om det antingen är den nya disken som spökar eller om det finns någon USB enhet som inte fungerar som den ska.

Permalänk

Processorn blir överhettad, kylningen har lossat när du har pillat.

Permalänk

Jah har också funderat på att det är vid enheterna den ger upp för jag kan komma in i felsäkert läge men inte i felsäker läge med NÄTVERK! Så det är kaske det trådlösa nätverkskortet som spökar vet inte vad tror ni ? och den blir ej överhettad kollat i bios max 60 under två timmar normalt 55.

Permalänk
Medlem

Hade det varit överhettning så hade den lagt av redan vid installationen.

Fungerar det i felsäkert läge utan nätverk så är det troligast fel på wifi eller NIC.
Testa att stänga av nätverksdelarna i BIOS om det går.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimathias
Jah har också funderat på att det är vid enheterna den ger upp för jag kan komma in i felsäkert läge men inte i felsäker läge med NÄTVERK! Så det är kaske det trådlösa nätverkskortet som spökar vet inte vad tror ni ? och den blir ej överhettad kollat i bios max 60 under två timmar normalt 55.

Prova starta utan det trådlösa kortet då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimathias
Jah har också funderat på att det är vid enheterna den ger upp för jag kan komma in i felsäkert läge men inte i felsäker läge med NÄTVERK! Så det är kaske det trådlösa nätverkskortet som spökar vet inte vad tror ni ? och den blir ej överhettad kollat i bios max 60 under två timmar normalt 55.

I BIOS är datorn i IDLE, dvs processorn arbetar inget... det är bara intressant att veta temperaturen när den jobbar!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk

har haft den till en expert som såg att ett det var fel ett nätverkskort och troligen att det är det trådlösa. det går inte att stänga av i biosen. men kan strömkabel glidit ur nätverkskortet? går nätverkskortet att laga kan det vara mer som spökar med tanke på att linux blir svart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimathias
har haft den till en expert som såg att ett det var fel ett nätverkskort och troligen att det är det trådlösa. det går inte att stänga av i biosen. men kan strömkabel glidit ur nätverkskortet? går nätverkskortet att laga kan det vara mer som spökar med tanke på att linux blir svart?

Du har haft den till en expert som varken klarade av att ta ut nätverkskortet ur datorn eller att förklara för dig att det inte sitter några "sladdar" i det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Du har haft den till en expert som varken klarade av att ta ut nätverkskortet ur datorn eller att förklara för dig att det inte sitter några "sladdar" i det?

Eller för den delen talade om för dig att man inte reparerar nätverkskort.
Man köper nya!