Får dålig bredbandsanslutning i laptopen

Permalänk

Får dålig bredbandsanslutning i laptopen

Hej!

Märkte en dag att det gick väldigt segt att ladda diverse hemsidor på laptopen. Körde bredbandskollen och såg att jag endast fick ut 1/0.5 mbit ungefär. Testade samtidigt på stationära datorn och där fick jag 14/2 som vanligt.

Har gjort följande:

Virussökt datorn, hittade inget
Kopplat med nätverkssladd till routern, samma resultat

Har en Acer Extensa laptop (vista) samt D-link DIR-635 router.

Någon som kan tänka sig vad problemet må vara?

Tacksam för svar!

Permalänk

Snacka om att Sweclockers är dött.. Fick snabbare och fungerande hjälp från både Flashback och några små forum.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LinusSjoberg
Snacka om att Sweclockers är dött.. Fick snabbare och fungerande hjälp från både Flashback och några små forum.

Lägg tråden i rätt forumdel nästa gång så kanske du får snabbare och bättre svar. Hur löste du problemet?

Permalänk

Vad är det om inte Teknisk Support för Laptops?

Fick hämta några speciella uppdateringar till laptopens nätverkskort..

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du postar på sweclockers om du får bättre och snabbare hjälp på andra forum.

Permalänk
Medlem

Ja inte lär folk posta mer på swec för att man säger sådär iaf Sasser? :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LinusSjoberg
Vad är det om inte Teknisk Support för Laptops?

Jag tycker att den hade passat bättre i nätverksdelen, men det beror nog på vem du pratar med! Bra att det löste sig i alla fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Ja inte lär folk posta mer på swec för att man säger sådär iaf Sasser? :/

Jaså det kan du avgöra, det var mer än jag visste.

Permalänk

Men lol, tror du jag hade postat här om jag redan hade fått hjälp på ett annat ställe? Postade ju på flera forum samtidigt.. Logiskt va?

Permalänk
Medlem

LinusSjoberg, tagga ner attityden lite va? förstår att du inte får någon hjälp om du beter dig sådär

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ectazy
LinusSjoberg, tagga ner attityden lite va? förstår att du inte får någon hjälp om du beter dig sådär

Så du menar att det satt folk som läste min tråd, visste vad som var fel, men helt enkelt struntade i att svara för att jag i framtiden skulle få dålig attityd?

Jag beter mig hur bra som helst och blir väldigt tacksam när jag får hjälp. Men när jag inte får hjälp och får reda på att det är pga. min attityd så blir man lite sned...

Permalänk
Medlem

Eller så tittade dem i din tråd och utan att veta vad lösningen va?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LinusSjoberg
Så du menar att det satt folk som läste min tråd, visste vad som var fel, men helt enkelt struntade i att svara för att jag i framtiden skulle få dålig attityd?

Jag beter mig hur bra som helst och blir väldigt tacksam när jag får hjälp. Men när jag inte får hjälp och får reda på att det är pga. min attityd så blir man lite sned...

Fäll in taggarna va...:S Det är ju bättre att folk "kollar av" en tråd för att se om de kan svara, kan de inte erhålles inget svar: det är väl att föredra än att folk ger ett svar bara för att Du ska vara nöjd?:P

Det är trevligt att Du blir tacksam om/när du får hjälp men om man inte erhåller densamma bör man heller inte bli citronsur: då blir du som en välstekt hamburgare på ena sidan men svart som kol på andra, klart folk blir förskräckta om de upptäcker denna olägenhet i Din person vilket kan resultera i att folk blir mindre benägna att hjälpa Dig med Ditt problem.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kör TP-test 3.12 istället för bredbandskollen för att se ifall det bara är TCP resultatet som är dåligt. Är UDP resultatet bra, kör då TCP-Optimizer.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0