Permalänk

Byta laptop skärm. HJÄLP!!

Hejsan.

Går direkt in på problemet....
Har en acer aspire 1300 som fungerar perfekt förutom att skärmen är
kass. ( Den är svart, men kan se skrivbordet om jag lyser med en stark lampa på skärmen.)

Sen har jag en ASUS L8400 som krashar hela tiden och har en urusel prestanda men som därimot har en kanon fin skärm..

Nu till frågan kan jag byta skärmar på ngt sätt eller kanske laga min aspire skärm.

Snälla hjälp....

Mvh

Permalänk
Medlem

Låter mer som att det är inverten eller backlighten som har givit upp. Är det bara invertern så är det oftast lätt att byta och det brukar gå att hitta dom billigt på ebay.

Permalänk

jag tror det går så vida skärmarna är likastora och fästena ? (har aldrig skruvat i sär en laptop så lita inte på mig)

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

har nu skruvat isär 13 hundrans lcd skärm. hur ser jag vad som är trasig?

Permalänk
Medlem

Kolla svarare om alla kontakterna till de båda skärmarna är likadana, är de inte det kan du nog glömma att få det att fungera.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

kontakterna stämmer inte så jag lägger ner det projektet istället.

ställer om en fråga.... hur ser jag vad som är trasigt? Om det är inverten eller backlighten???mvh

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med en laptop-skärm, skulle vara fint med nåt tips om vad som kan göras. Hur svårt är det att byta inverten?

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara gjort det på en laptop men det va inga problem alls, alla som har någon erfarenhet av att bygga datorer borde klara det galant.