Chrome avancerar bland webbläsarna

Permalänk
Avstängd

Crome är jäkligt trevligt, men tyvärr har man inte större möjligheter att ändra i inställningarna.. så det blir lite buggiga FireFox.

Typ java skiten går inte att stänga av i crome som exempel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Allt de hittar du i inställningarna.

Ontopic: Jag kör Chrome, körde IE innan och kan lätt säga att Chrome spöar IE. Mozilla har ja aldrig varit ett fan av, men dom är säkert bra dom med.

Tack för att du var så specifik. *ironi* Finns ingen inställning som fixar associationer, nerladdningsassistenten eller den otroligt fula gula ramen runt alla fönster man skriver i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Tack för att du var så specifik. *ironi* Finns ingen inställning som fixar associationer, nerladdningsassistenten eller den otroligt fula gula ramen runt alla fönster man skriver i.

Tänkte precis skriva detsamma, jag hatar verkligen avsaknaden av inställningsmöjligheter i Chrome. Hade man kunnat ställa in det mesta hade Chrome varit mycket bättre.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sonic1337
Nja att kunna söka i historiken med ett snyggt grafiskt gränssnitt på det samt "Frontpagen" Där man får sidorna som ikoner. Grymt snyggt men kräver helt klart mycket av datorn till skillnad från Chrome. Så om något så tycker jag nog att Chrome är i en klass för sig.

Min poäng är att principerna är densamma, de va mer en generalisering än ett likhetstecken mellan dem.

Permalänk
Medlem

I grafen så blir den sammanlagda procenten för december 2009 99.906% och inte 100%.
Vad hände med dom resterande 0.094%?

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Inaktiv

Jag använder chromium, räknas jag som google chrome, eller är det den minimala kategorin 'övrigt'?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Intressanta siffror men liksom någon mer innan så hade jag gärna sett siffror även för olika versioner av webbläsarna.

Själv har jag inte fattat tycke för Chrome ännu, det lilla jag testat har inte känts speciellt övertygande. Jag har använt Firefox (och alla dess namnbyten) sedan 2003.

Herr Balmers hår försvinner inte lika snabbt som hans förstånd.

Källa: http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

Den videon har man sätt några gånger. Tycker den är så grym. Skulle villa se Gråa, trista och stela svenska Chefer göra mer sådant.
Det där är grymt helt enkelt. Fan, man borde göra en hyllningsvideo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Den videon har man sätt några gånger. Tycker den är så grym. Skulle villa se Gråa, trista och stela svenska Chefer göra mer sådant.
Det där är grymt helt enkelt. Fan, man borde göra en hyllningsvideo

Indeed.
Jag vill dessutom se folk spontandansa Balmers dans den dagen han väl dör. Ungefär som efter Michael Jackson dött.

Permalänk

Det är tilläggen som gör Firefox. Så mycket potentialen med enbart Greasemonkey t.ex.

Nackdelen är dess hastighet. Firefox strävar mot hastighet och Chrome mot tilläggen. Vilket lag når sitt mål först?

Permalänk
Avstängd

hur tjärnar företagen pengar på sina webläsare igentligen??

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
hur tjärnar företagen pengar på sina webläsare igentligen??

Se webbläsaren som en reklamprodukt som är gratis.
Fler som använder den, fler får upp ögonen för företaget som skapat den.

Sen ligger det en hel del marknadsföring bakom.

Permalänk
Medlem

Bytte precis från IE till GC och måste säga att jag är väldigt imponerad!

Mkt snabbare, snyggare (lätt att byta tema är ett stort plus) & allmänt smidigare än vad man är van vid.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Installerade Chrome (beta-versionen som de erbjuder, men inte Chromium) vid sidan av min Firefox. Inte superimponerad direkt, även om en del saker kändes bra och var väl designade. Jag kör minimalt med addons i Firefox (har bara en) och har absolut inga problem med den så tänker fortsätta med den som min huvudbrowser. Håller ögonen på Chrome dock, testar den ibland för att lära mig hur den funkar och vilka features som är bra.

Sättet som de jobbar i Chrome default är liknande som jag ställt in min Firefox. Jag använder i princip aldrig bookmarksmenyn (utom för att spara dem). Jag öppnar i princip alltid en site i Firefox med ctrl+t sen skriva ett par bokstäver och öppna sajten från adressfältet med tangentbordet istället.

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad över att inte fler kör opera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeknikEast
Gillar FF mest då den känns stabilast, dessutom går den att configa så den ger mer webyta än både chrome och safari

SS på mitt FF atm: [img="http://img229.imageshack.us/img229/5039/ffconfig.th.jpg"]

Så har jag ställt in att man bläddrar bland bokmäsrken iställlet för historik när man skriver i adressfältet FF äger ^^

Plockar jag bort menyraden längst upp i Opera har jag lika mycket yta som det där. Leker jag dessutom i pre-alphan av Opera 10.5 har jag betydligt mer!

Bara som ett litet tips till er som jagar utrymme, tyvärr är ju inte den versionen släppt skarpt än men den kommer bli fantastisk! Lägg märke till bokmärkena OCH historiken man som default söker i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Plockar jag bort menyraden längst upp i Opera har jag lika mycket yta som det där. Leker jag dessutom i pre-alphan av Opera 10.5 har jag betydligt mer!

http://forumbilder.se/thumbs/fb2010104616A30df.jpg

Bara som ett litet tips till er som jagar utrymme, tyvärr är ju inte den versionen släppt skarpt än men den kommer bli fantastisk! Lägg märke till bokmärkena OCH historiken man som default söker i

jag håller med dig, jag älskar 10.5.an:)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

Bytte till GC från FF i somras. Helt fantastiskt! Enkelt, snabbt och snyggt! Till exempel funktioner som "tabbväljare" (Ctrl+siffra) använder jag flitigt, precis som Ctrl+, Ctrl+E och den gamla vanliga Ctrl+F (sistnämnda är riktigt trevlig i GC).

När betan kom var jag skeptisk, precis som man ofta är när någonting nytt kommer Men jag hade fel. Jag är såld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Plockar jag bort menyraden längst upp i Opera har jag lika mycket yta som det där. Leker jag dessutom i pre-alphan av Opera 10.5 har jag betydligt mer!

http://forumbilder.se/thumbs/fb2010104616A30df.jpg

Bara som ett litet tips till er som jagar utrymme, tyvärr är ju inte den versionen släppt skarpt än men den kommer bli fantastisk! Lägg märke till bokmärkena OCH historiken man som default söker i

Så här ser min Firefox ut med lite egna tweaks på default UI, flyttar runt lite och dolt saker jag inte behöver. Skulle inte behöva alla menyfunktioner (typ File/Edit/Help kan tas bort), men klarar mig då jag inte behöver ett längre adressfält ändå.

http://img121.imageshack.us/img121/6143/ffscreen.jpg

Jag är dock enormt fäst vid NoScript men om det dyker upp något med liknande funktionalitet på andra browsers så skulle jag ha lättare att byta. Har dock inte bråttom att byta till "månadens innebrowser" och även Firefox kommer i nya versioner så småningom.

Opera ser ut att ha löst tabbar i titelraden på ett bra sätt. Får nog ta och kolla in den också. Gillar inte att de tagit bort systemmenyn i Chrome. Jag skulle dock plocka bort "+" knappen snabbt för jag använder inte dem för att öppna nya tabs (tagit bort den i Firefox).

Permalänk
Medlem

Får visa mitt med då.
Firefox och opera
http://img171.imageshack.us/img171/81/browserj.png Har visst inte tagit bort uppdatera opera, får ta o göra det.
Testade även chrome, där saknade jag konfigureringsmöjligheterna.

Permalänk
Medlem

opera är lätt bästa browsern

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
Bytte till GC från FF i somras. Helt fantastiskt! Enkelt, snabbt och snyggt! Till exempel funktioner som "tabbväljare" (Ctrl+siffra) använder jag flitigt, precis som Ctrl+, Ctrl+E och den gamla vanliga Ctrl+F (sistnämnda är riktigt trevlig i GC).

När betan kom var jag skeptisk, precis som man ofta är när någonting nytt kommer Men jag hade fel. Jag är såld!

De där funktionerna klarar ju även Firefox? Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sonic1337
Tänkte precis skriva detsamma, jag hatar verkligen avsaknaden av inställningsmöjligheter i Chrome. Hade man kunnat ställa in det mesta hade Chrome varit mycket bättre.

Instämmer. Det är därför jag fortsätter använda Opera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Plockar jag bort menyraden längst upp i Opera har jag lika mycket yta som det där. Leker jag dessutom i pre-alphan av Opera 10.5 har jag betydligt mer!

http://forumbilder.se/thumbs/fb2010104616A30df.jpg

Bara som ett litet tips till er som jagar utrymme, tyvärr är ju inte den versionen släppt skarpt än men den kommer bli fantastisk! Lägg märke till bokmärkena OCH historiken man som default söker i

Trevligt! Har väntat väldigt länge på Opera att äntligen använda all utrymme som möjligt, precis som Chrome. Längtar till den kommer i skarp version då jag vill bara använda skarpa versioner.

Permalänk

Orka installera en keylogger på sig själv med flit.

Har man en snabb dator som gör att det inte märks nån skillnad så skall man absolut använda FF tycker jag. Inte för att en långsam är nån ursäkt heller, endast en minimal motivering.

Sen vet jag att Google loggar på samma sätt men då jag använder Google så vet jag vad jag ger mig in på. Men jag drar en gräns vid en installerad browser, då känns det bara patetiskt.

Sen om man vill googla hemligt också av nån anledning så finns alternativ:
http://www.scroogle.org

Permalänk
Medlem

Körde benchmarktestet som länkades på sida 1 nu, på min slöa dator fick Google Chrome 1464 poäng, och IE6 222 poäng

Personligen gillar jag chrome. Går snabbt och bra, och med brostad metall-tema är det sjukt snyggt

Permalänk
Medlem

Tycker Chrome funkar bra för mig och startar snabbare. Retar mig dock på att det blinkar till vit när man byter sida på kvällen med lite belysning blir det jobbigt för ögonen. Någon som hittat en lösning på detta? Händer inte varje gång för mig.

Oj såg nu att tråden var gammal! Sökte på problemet!