Samsung jobbar på transparent OLED-skärm

Permalänk

Liten skärm i glasögonen så kan man surfa på nätet när man är ute och går
Med 3d-funktion kan man spela spel också. Kanske lite jobbigt om folk börjar spela fps-spel på bussen och förväxlar sina medpassagerare med Doom-monster dock....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
snacka om dålig svärta.

Men underbart när man ska patha något i photoshop, bara sätta upp bilden bakom skärmen och patha

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Varför inte ha OLED linser i ögat som man sedan kopplar upp mot ett system som läser av status på organ, lungkapacitet osv så har man en infobar (HUD kanske de heter?) precis som på FPS spel Vore hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Varför inte ha OLED linser i ögat som man sedan kopplar upp mot ett system som läser av status på organ, lungkapacitet osv så har man en infobar (HUD kanske de heter?) precis som på FPS spel Vore hur bra som helst.

skulle inte förvåna mig om militären kommer använda sig av liknande i framtiden för att få upp information ang din grupp eller vad som

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
skulle inte förvåna mig om militären kommer använda sig av liknande i framtiden för att få upp information ang din grupp eller vad som :)...

Fortsätt, fortsätt...
Nä, det hade ju varit fräsigt att ha, och bara kanske för att se klockan, eller nyheterna?

Permalänk
Avstängd

Häftigt.

Kan säkert användas som någon slags HUD (heads-up display).
Kanske i bilar, motorcyklar, flygplan, etc.

Kanske i skyltfönster.

Permalänk

hm, ja det är kanske lite coolt, men fan.. om jag hade en sån skärm nu.. jag skulle inte vilja se min fula vägg bakom..

Visa signatur

Livet leker.

Permalänk
Medlem

fyfan va häftigt! längtar till 100% transparant!

typ holografiskt så endast "jag" ser! fan va coolt och ha den på föreläsningar osv!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna porrsurfa på jobbet om den på andra sidan kan se rakt igenom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambi
Hur ska man kunna porrsurfa på jobbet om den på andra sidan kan se rakt igenom?

Du får helt enkelt ställa en pärm bakom

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambi
Hur ska man kunna porrsurfa på jobbet om den på andra sidan kan se rakt igenom?

+1!

Permalänk
Medlem

99% transparens = fett coola HUDs i flygplan.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

amamgawd srsly i caem

http://www.youtube.com/watch?v=VLnWf1sQkjY

ska inreda min framtida SSD med såna här, och nej, inte solid state drive utan super star destroyer

http://www.adams-wallpapers.com/data/media/20/super-star-dest...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Det kan väl vara bra att använda för att lägga på saker på skärmen som ett lager på verkligheten.
T.ex. info eller nåt så alldagligt som att kolla om tv:n man vill köpa passar in i vardagsrummet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Så framtidens skärmar kommer att komma med en rullgardin... det är utveckling det!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambi
Hur ska man kunna porrsurfa på jobbet om den på andra sidan kan se rakt igenom?

Årets bästa inlägg!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Hedersmedlem

Bra för "tjejer" som kan multitaska ännu mer!
prata i mobilen, sitta vid datorn och se på TV samtidigt.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Skulle vara PERFEKT till flygplan, att se de 2 viktigaste instrumenten i vindrutan så man slipper titta ner vid exempelvis landning.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Bra för "tjejer" som kan multitaska ännu mer!
prata i mobilen, sitta vid datorn och se på TV samtidigt.

Haha, +1

Nämen riktigt fräckt asså!

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Avstängd

Humm, tänker på CSI när jag ser/läser detta.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Skulle vara PERFEKT till flygplan, att se de 2 viktigaste instrumenten i vindrutan så man slipper titta ner vid exempelvis landning.

HUD finns ju redan i de flesta av militärens flyg!

Skulle inte heller vara helt fel att se hastighet i vindrutan på bilen

Visa signatur

|| Antec P182 || Core 2 Duo E6750 (2.66 Ghz) @ 3.52Ghz || Sapphire Radeon HD4870 Silent Efficiency 1GB || GA-N680SLIDQ6 || WD Raptor 150GB + WD Caviar 500GB || Corsair XMS2 4096MB || Vista Ultimate 64-bit ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det borde väl betyda att man kan se från andra sidan skärmen, vad som är på framsidan? Goodbye porrsurf in public...

varför??

Permalänk

Haha så sköna Gillar prisjakt-produkten

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna gjort ett chassifönster av det.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znarkus-o
Haha så sköna Gillar prisjakt-produkten

hahaha

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Tror att det bara blir jobbigt till datorskärmar, man kan ju inte koncentrera sig om man ser allt bakom skärmen. Däremot tror jag att det kan vara bra i tex bilar, ha hastighetsmätaren på vindrutan tex.

Japp, jättekul tills solen lyser...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Japp, jättekul tills solen lyser...

Word

Men fan, att ha det som HUD till flygplan, bilar eller annat vore ju en sci-fi dröm uppfylld. Eller ha det som en del av chassit på sidan där den visar temp och annan status till datorn? Typ ha en knapp med som kan stänga av strömtillförseln så man kan se in också om det skulle bli drygt att ha den igång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Skulle vara PERFEKT till flygplan, att se de 2 viktigaste instrumenten i vindrutan så man slipper titta ner vid exempelvis landning.

Eller ännu bättre, till alla passagerarna för att visa info om länder m.m som de ser utanför

Vill även gå in på Idén med att ha gigantiska fönster i sitt hus.
Då kan man äntligen slippa inreda sitt vardagsrum framför TV'n o sätta en mjuk soffa till utsikten över havet eller staden där man bor. För att sedan på kvällen visa Film på monster skärm

Tänker mig en lägenhet som denna t.ex
http://1.bp.blogspot.com/_RC22cuGcBnQ/Swi-sDvCriI/AAAAAAAAAek...

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem

Skulle som sagt inta vara dumt alls som glasögon/linser kopplat till en liten kamera. Istället för att fixa synfel med slipning så skulle det gå att göra digitalt. Lättare att bära och går att justera beroende på synfelet. Tex är ju vissa synfel olika i ljus/mörker.

Ytterligare bonus är de som behöver olika glasögon för olika saker så som bilkörning/tvtittande

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

*Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler*
Skärmarna i filmen Avatar verkade vara genomskinliga OLEDs
*Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler* *Spoiler*

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8