Stationär dator hittar inte Ps3 - media server problem

Permalänk
Medlem

Stationär dator hittar inte Ps3 - media server problem

Hej.

Har lite problem med att göra så att min stationära dator hittar min ps3.
Har testat wmp11, tversity och ps3 media server, alla med samma resultat.

Har även en bärbar dator i huset som det fungerar perfekt med, båda datorerna sitter mot samma router och kör samma OS (Win 7).
Den bärbara kör dock trådlöst mot routern, vilket även ps3an gör.

Tänkte att det kanske hade något att göra med portar, så jag googlade runt efter hur man skulle öppna portar på INTENO EG101-R1, vilket dock inte hjäpte.

Ringde BBB och hörde om det va något som va spärrat på routern om man använde kabel, vilket det inte var.
Fick däremot ett råd, hon trodde det va för att min stationära och ps3an inte hade samma IP-serie (dom 3 första delarna av IPn skulle vara samma) då jag kunde få 4st olika.

Lät som något vettigt så jag tog det som ett svar och fortsatte leta.
Hittade ganska snabbt att varken min bärbara, stationära eller ps3an hade samma.

Stationära's ip adress: 213.114.117.X
Laptop: 213.114.115.X
Ps3: 213.114.126.X

Nån som har nån aning om vad som är fel? Hur man kan lösa det?

Om nån behöver mer info, fråga på bara

Mvh

Permalänk
Avstängd

Kontrollerat så att inställningarna är de samma på den bärbara och stationära?

Tillåts PS3:an av båda mediabiblioteken?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Du har din router i bryggat läge, vilket betyder att du i praktiken inte har någon router utan bara ett modem med flera uttag. Det 'nätverk' du då är i är BBB's eget, och inget lokalt i ditt hus. Det är därför du inte kommer åt din ps3!

Att det fungerar på en dator skulle jag nästan koppla till att det inte gör det, i alla fall inte som du tror, utan att det snarare är någon ad hoc-koppling mellan din ps3a och din bärbara dator. Eller whatever.

Sätt din router i routat läge eller köp en extern router och koppla in blaffet på.