Permalänk
Medlem

Hjälp att få bort konstigt pogram!

Heej behöver hjälp med att ta bort ett konstigt pogram från min laptop. ja skulle ladda ner en boot till Rs (fråga mig inte varför) då kom de upp massa pogram på mitt skrivbord, ja bestämde mig för att ta bort skiten pga ja fattade ingetxD men då är de en icon som inte går att flytta över till papperskorgen asså om ja högerklickar på den kommer inte dom vanliga grejerna upp(egenskaper, tabort, byt namn osv). de kommer även en tom konstig ruta när ja stänger ner webbläsaren (de är bara en "knapp" som de står OK på)... ja har tagit bort "filerna" på alla ställen men ändå är ikonen kvar Har oxå virus sökt datorn men hittar inget. någon som kan hjälpa mig???
mvh zery

Permalänk
Medlem

Virus sök i felsäkert läge. Lär ju vara ngt snokigt.. samt googla på det och se vad du finner. Allt finns på nätet.

Permalänk
Medlem

aaa har gjort allt de du nämnde:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Virus sök i felsäkert läge. Lär ju vara ngt snokigt.. samt googla på det och se vad du finner. Allt finns på nätet.

tycker du ja borde formetera om min dator?

Permalänk
Medlem

Virus för nedladdning av bot = skylla sig själv.

Men om det inte funkade med felsäkertläge + virus scan hade jag blåst disken

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem

Njae, alltså är nog bättre att ta reda på vad exakt programmet gör. Kan ju vara så att dom som gjorde det inte hade absolut en aning om vad dom gjorde.

Testa dra ner Revo uninstaller Googla på det det är ett gratis program. Och se om du får bort det. Annars kan du ju kolla om programmet drar ngt nätverk. Kan vara så att det loggar allt du gör och skickar vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andomys
Virus för nedladdning av bot = skylla sig själv.

Men om det inte funkade med felsäkertläge + virus scan hade jag blåst disken

vadå blåst disken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Njae, alltså är nog bättre att ta reda på vad exakt programmet gör. Kan ju vara så att dom som gjorde det inte hade absolut en aning om vad dom gjorde.

Testa dra ner Revo uninstaller Googla på det det är ett gratis program. Och se om du får bort det. Annars kan du ju kolla om programmet drar ngt nätverk. Kan vara så att det loggar allt du gör och skickar vidare.

nepp den drar inget:) asså de är bara en ikon? om ja föröker öppna den så står de: Explorer . EXP de går inte att hitta pogramet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andomys
Virus för nedladdning av bot = skylla sig själv.

Men om det inte funkade med felsäkertläge + virus scan hade jag blåst disken

De är INGET virus

Permalänk
Medlem

om någon undrar heter ikonen shredder. någon som känner igen de ?

Permalänk

Vad heter " Ikonen " ?

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flexxi123
Vad heter " Ikonen " ?

shredder och den konstiga pop up rutan är typ pc condfinital browser helper

Permalänk

Testat att ta bort den i " Fel säkert läge " ?

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic244191.html

Den kanske hjälper dig också.
Såg ut som han hade samma problem.

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem

de är lugnt nufick bort alltting gjorde en systemåterställning till en tidpunkt ja inte hade pogramen:P men tack för all hjälp (L)