Fler bilder på Asus Bang & Olufsen-dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Precis min tanke, Så man ska inte kunna fälla ner skärmen när man drar iväg eller så? Säkert bra ljud i den där, För de kan B o W

Tyckte du hade en poäng där. Men jag kollade en extra gång och högtalarna kommer inte lägga sig längs sidorna. Det kommer bara vara ett överdimensionerat lock.

Permalänk
Medlem

Det man måste inse med elektronikprodukter är att utvecklingen går så fort, så det är ingen idé att göra sakerna i för bra kvalitet. Visst en 30 år gammal BO tv funkar säkert perfekt fortfarande, men vem vill sitta med en 28" tjocktv utan varesig inbyggd digitalbox eller hdmi anslutningar, bara för att fjärren är gjord av magnesium.
Jag säger inget om att bränna mkt stålar på BO grejer, de är väl najs med kvalitet, men de blir endå lika fort outdated som jämnförbar elektronik i billigare prissegment.

Permalänk
Medlem

Snygg men annorlunda nisch (laptop med ljud, desktop replacement), trackpadsen ser för smala ut.
Det är en utmärkt ide för Asus att anlita David Lewis om de som pc-tillverkare vill försöka utmana Apples industridesign.

Här finns bättre bilder,
http://www.pcper.com/article.php?aid=853

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Nej.

Faktiskt, så var de aparaterna sjukt bra.

och ja de klår en platt för 20 000 i ren bildkvalle skulle jag också säga.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Faktiskt, så var de aparaterna sjukt bra.

och ja de klår en platt för 20 000 i ren bildkvalle skulle jag också säga.

Japp, bara slänga in en Blu-rayfilm och njuta av detaljrikedomen, right?
För visst var B&O 25 år före sin tid i teknik?
Den B&O-tv vi hade på den tiden när jag bodde hemma (80-talet) så var den inte så speciell förutom designen och tro det eller ej men bildröret pajade efter ca 6-7 år.
Men visst var fjärren rätt fräck.

Men till topic. Ful design, verkar opraktisk och säkerligen överprissatt.
Inget jag skulle skaffa iaf, någonsin.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Bang & Olufsen=Kvalitét, prestanda och jävligt snygg design!
Har ett par högtalare från B&O högtalare från 1988, går fortfarande. Hade haft en stereo och en tv om inte blixten slog ner och PANG......!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Har en TV ifrån slutet på 80-talet av märket bang & olufsen. och den går fortfarande idag och har en bildkvalitet som motsvarar 20.000 kr platt tv, hand kontroll i magnesium.

Krävs 2 man för att få flyttat den. så åtminstone är deras gamla saker en riktig bra kvalitet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Jo. (Mycket det gav!)

upplever min platt tv gryningare samt inte lika mjuk i bilden (har ställt dom brevid varandra och bedömt) än den andra så jag säger jo

Vilket fabrikat och modell har du på din platt tv för 20.000?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Vafan är det för blaffor på sidan om skärmen? Den ser ju allt annat än smidig ut.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Faktiskt, så var de aparaterna sjukt bra.

och ja de klår en platt för 20 000 i ren bildkvalle skulle jag också säga.

Upplösningen är en del av bildkvaliteten. Jämför en bildrörsskärm med ens en halvkass Full-HD skärm med modernt uppspelningsmaterial...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Upplösningen är en del av bildkvaliteten. Jämför en bildrörsskärm med ens en halvkass Full-HD skärm med modernt uppspelningsmaterial...

Jag tror nog att han menar att man ska jämföra icke HD material eftersom det av naturliga skäl inte fungerar på dessa äldre tv apparter. OM man jämför så, så kan jag nog tro att det är bättre bild på den gamla tvn

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skägg1
Det man måste inse med elektronikprodukter är att utvecklingen går så fort, så det är ingen idé att göra sakerna i för bra kvalitet. Visst en 30 år gammal BO tv funkar säkert perfekt fortfarande, men vem vill sitta med en 28" tjocktv utan varesig inbyggd digitalbox eller hdmi anslutningar, bara för att fjärren är gjord av magnesium.
Jag säger inget om att bränna mkt stålar på BO grejer, de är väl najs med kvalitet, men de blir endå lika fort outdated som jämnförbar elektronik i billigare prissegment.

Helt rätt !.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som la märkte till att B&O datorn på den sista bilden visade en Windows 7 produktnyckel? Är det först till kvarn som gäller eller är den redan överregistrerad vid det här laget?

Permalänk
Medlem

oshe, product ID och Cdkey är inte samma afaik. Så lycka till.

Permalänk
Medlem

Du har rätt Gibbon. Det är jag som dragit felaktiga paralleller till den tid då man kunde samla på sig produktnycklar via skoldatorer etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Vafan är det för blaffor på sidan om skärmen? Den ser ju allt annat än smidig ut.

Högtalare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Jag tror nog att han menar att man ska jämföra icke HD material eftersom det av naturliga skäl inte fungerar på dessa äldre tv apparter. OM man jämför så, så kan jag nog tro att det är bättre bild på den gamla tvn

Utan att ha några egentliga belägg så säger min erfarenhet mig också att B&O -tv:n borde vara bättre på att visa en vanlig, lågupplöst tv-bild.

OnTopic:
Är jag den enda som tycker att denna såg snygg ut?:p
Och -ja, denna blir outdated precis lika snabbt som andra datorer för ~5-10000(?) mindre, men så vänder sig inte denna produkt mot oss som bara vill betala för prestanda, utan till folk som kan tänka sig att lägga en extra slant för en lyxigare variant av samma sak.

Tänk smycken, varför vill folk betala mer för en diamant i ett halsband än för en polerad glasbit infattad i samma halsband/ring/klocka/whatever?

Visa signatur

Allt går med våld, Går det inte med våld får man ta till mer våld :O)

Permalänk
Medlem

Tyckte först att den var ful som stryk, men när någon länkade en länk med lite bättre bilder ändrade jag faktiskt uppfattning. Jag gillade den optiska illusionen på en av bilderna där det såg ut som att den svävade (stängt lock). Sen är ju datorn aldrig i helvete värd att köpas, men det är ju en annan femma.