Ny styrkrets från AMD i april

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Tror det beror på att det måste börja produceras lite mera USB3 produkter misstänker jag.

Men för oss som vill vara framtidssäkra när vi köper ett nytt moderkort då... :'(

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Men för oss som vill vara framtidssäkra när vi köper ett nytt moderkort då... :'(

Finns inget som heter det i den här branchen anser jag.

Innan alla tillverkare av MP3spelare, kameror och inte minst hårddiskar har uppdaterat sina produkter till enbart USB3 är det nog redan 2011. För jag ser inte att Apple, Samsung eller Nikon har announcat nån release av några produkter än som ska använda USB3. Till dess får väl moderkortstillverkarna använda NEC's USB3 krets som finns tillgänglig idag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Är det jag som tolkar snett eller har kortet inte stöd för DX 11 utan endast DX 10.1?

Nytt är stöd för DirectX 10.1 samt AMD:s videoteknik UVD2, 790GX klarade endast av DirectX 10 och första generationens UVD.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Är det jag som tolkar snett eller har kortet inte stöd för DX 11 utan endast DX 10.1?

Nytt är stöd för DirectX 10.1 samt AMD:s videoteknik UVD2, 790GX klarade endast av DirectX 10 och första generationens UVD.

Det är ju den integrerade kretsen som ändå inte skulle orka driva ett DX11 spel. Men du kan sätta dit ett Dx11 grafikkort utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Om detta moderkortet visades upp på CES med en helt ny styrkrets så är väl chanserna ganska små att någon har fått tag på ett sådant moderkort och testat hur det klockar. Du får helt enkelt hålla dig lite.

Tänkte mest på om någon har en tanke om det. Jag resonerar så att eftersom det är en krets som är ännu nyare än 790 så borde även denna ha det bra klockstödet, men man vet ju aldrig.

Inser också att man får vänta lite. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, eller hur är det?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det är ju den integrerade kretsen som ändå inte skulle orka driva ett DX11 spel. Men du kan sätta dit ett Dx11 grafikkort utan problem.

Ja det står ju i nyheten att kortet har integrerad grafik! Det missade jag. Aja då är allt i sin ordning

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Finns inget som heter det i den här branchen anser jag.

Ok men det finns olika bra komponenter vars prestanda är tillfredsställande olika länge

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.