Drivrutiner till Sound Blaster "SB0670"

Permalänk
Hedersmedlem

Drivrutiner till Sound Blaster "SB0670"

Hej!
Jag har problem med att hitta drivrutiner till Sound Blaster "SB0670" som det står på kortet. Det började med att min pappa köpte en sån här dator. Eftersom han bara har 2st väldigt små högtalare har han ingen användning för ljudkortet i den datorn. Så jag tog ut det och satte i min dator. Tänkte att eftersom det var ett nytt "Sound Blaster X-Fi" som det stog i spedifikationen till datorn, så skulle det inte vara några problem att hitta drivers till det. Googlade: "SB0670 vista drivers" (kör Vista x64) fick 18 träffar :/. Hur som helst gick jag in på creatives
Nerladdningssida. Laddade hem drivers till "Sound Blaster> X-fi> Xtreme music" (sökte på "SB0670" men hittade inget) packade upp dessa med winrar och installerade de "manuellt" med enhetshanteraren, och det funkade :). Startade om datorn, men när jag loggade in fick jag detta meddelandet:

Får såklart inget ljud men det ser helt okey ut i enhetshanteraren?!
Någon som kan hjälpa mig med drivers som funkar? Snabba svar uppskattas, ska på lan ikväll;)

Tack på förhand!
MVH Oscar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tack! Kollar där nu!

Permalänk

Skulle vara roligt att veta om du fick det att fungera för jag hittar inga drivrutiner till mitt som fungerar och genererar ljud.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Skulle vara roligt att veta om du fick det att fungera för jag hittar inga drivrutiner till mitt som fungerar och genererar ljud.

Yepp, det funkar nu! Tror att jag testade varenda drivrutin på nätet innan jag hittade en som fungerade. Nu har jag inte länk till den men om du har mail/msn så kan du PM:a adressen till mig så skickar jag över filen som fungerade för mig iaf.

Permalänk

Jag har oxo fått det att fungera men det krävde lite moddnig för att få mic:en att fungera.
Blev tvungen att löda en bygel mellan pin 8 och 9 på 10pin kontakten.

edit: Drivrutinerna var inget problem men att man var tvungen att installera hela Creative konsolen för att få ljud visste jag inte!?
Alla options man MÅSTE ha finns ju inte annars!

p.s. mitt kort kom från en HP Pavillion d4894se (Volvo HemPC)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag har oxo fått det att fungera men det krävde lite moddnig för att få mic:en att fungera.
Blev tvungen att löda en bygel mellan pin 8 och 9 på 10pin kontakten.

edit: Drivrutinerna var inget problem men att man var tvungen att installera hela Creative konsolen för att få ljud visste jag inte!?
Alla options man MÅSTE ha finns ju inte annars!

p.s. mitt kort kom från en HP Pavillion d4894se (Volvo HemPC)

Intressant, jag fick aldrig micen att fungera, men vill/får inte löda kortet då det ska lämnas tillbaka om några år. (också en Volvo HemPC ) Bra att du fick igång det hursomhelst! Fattar inte att de ska hålla på och göra konstiga OEM kort till alla HP/Dell datorer & gud vet vad

Permalänk

Jag har inte testat, men det går kanske pen modda ljudkortet på undersidan om du inte vill löda.

Testade med en jumper från en HDD men den var för stor

Borde gå kila in ihoprullad aluminiumfolie mellan pin:sen ellr nått oxo...

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt många personer har efterfrågat drivrutinerna jag hittade & använder, så jag länkar nu drivrutinerna här:
http://www.2shared.com/file/4603795/bfac0e84/DENNA_FUNKAR_P_V...
Skulle länken sluta fungera i framtiden så kontakta mig!

// SWE|OggE

Permalänk
Medlem

Har någon testat detta ljudkort i Windows 7?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Lite sent men men

Lite sent svar men ifall någon fler funderar så funkar den iallafall till mitt windows 7 ultimate (64bit). dock så blev skärmen svart i en ca en minut efter omstarten av installationen, sen om det berodde på drivrutinen eller inte det låter jag vara osagt.
Tack för drivrutinen !

Permalänk
Medlem

Jag har ett Creative SB0670 som kom med en HP Pavilion d4895.se (Ericsson HemPC)
Vid leverans kom datorn med vista x86 och fungerade utan problem.
Jag uppgraderade (ny installation) till 7 x64 och har inte lyckats få ljuded att fungera felfritt. Jag provade först creatives drivrutin och den va otroligt dålig. Jag provade sedan drivrutinen länkad ovan från OggE och den va bättre men fortfarande inte helt klart ljud. Några fler drivrutiner värda att prova?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasses
Jag har ett Creative SB0670 som kom med en HP Pavilion d4895.se (Ericsson HemPC)
Vid leverans kom datorn med vista x86 och fungerade utan problem.
Jag uppgraderade (ny installation) till 7 x64 och har inte lyckats få ljuded att fungera felfritt. Jag provade först creatives drivrutin och den va otroligt dålig. Jag provade sedan drivrutinen länkad ovan från OggE och den va bättre men fortfarande inte helt klart ljud. Några fler drivrutiner värda att prova?

Jag har precis samma problem efter att ha gått över till 7 x64 på en likadan Ericsson hem-pc förra veckan. Creatives egna gav ett sprakande skitljud så jag provade med den här och då försvann sprakandet. Istället la ljudet av lite titt som tätt utan att jag kunde hitta någon orsak. Efter en omstart var ljudet tillbaka och la efter en stund av igen.

Nu sitter jag och försöker ladda ner den här (rapidsharelänk på sidan 6). Blir det ingen förbättring med den går jag över till det integrerade ljudkortet i avvaktan på att creative trollar fram en fungerande drivrutin. Kollar man creatives forum är vi långt ifrån ensamma med liknande problem..

Permalänk
Medlem

Jag har nu provat med den andra drivrutinen jag länkade till utan framgång. Har istället inaktiverat creativekortet och gått över till den integrerade ljudkretsen som fungerar utmärkt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrimaq
Jag har nu provat med den andra drivrutinen jag länkade till utan framgång. Har istället inaktiverat creativekortet och gått över till den integrerade ljudkretsen som fungerar utmärkt!

Fick göra samma sak när jag installerat W7, kortet ville helt enkelt inte fungera normalt med creative's drivers. Kan nämna att det fungerar perfekt på Ubuntu dock.

Permalänk
Medlem

Annars kan ni säkert hitta det ni söker här:

http://www.hardwareheaven.com/pax-drivers/

Permalänk
Medlem

Provat alla drivers nu utan några framsteg..

Creative har ingen support för kortet pga att det är ett oem kort för hp. Och hp har ingen support för kortet pga att det är ett creative kort.. Kul..

Permalänk
Medlem

Se länk

Jag har försökt fixa problemet med mitt ljudkort i flera år. Jag har kört det i Vista och Win7 64-bit, gamla som nya drivrutiner osv, men aldrig har det fungerat klockrent. Jag kör SPDIF och ljudet "skippar" eller sprakar när jag framför allt kollar på .mkv filer.
Creative Labs är usla på att hjälpa så jag försökte på egen hand.
Idag löste jag problemet. Felet ligger i Windows 64-bit. När jag kör 32-bit fungerar allting klockrent. Grymt jobbigt då jag gärna vill använda alla mina gig ram.

Installera länken ovan tillsammans med 32-bitars Windows så försvinner problemen.

Lycka till!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Creative Worldwide Support > X-Fi XtremeMusic

Den gick in och fungerar hittils problemfritt på min HP hemPc från Ericsson som jag installerade om med Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag körde windows vista x64 i minst ett år och sedan windows 7 x64 typ ett halvår med perfekt ljud, sedan helt plötsligt blir det som ni beskriver; sprakande ljud och det dör utan förvarning i spel. Tråkigt att dom inte lägger lite energi på att fixa ett så pass vanligt problem. Borde jag lägga in x86 istället, osäker på hur länge det kommer funka där, eller skaffa ett xonar d2x istället tycker ni?

Permalänk

"bumpar" Denna tråd imed att jag just kommit över ett likadant kort och tänkte smälla in det i min burk håller på att lägga in drivisarna som Hewan Länkade där! någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Verkligen:

"bumpar" Denna tråd imed att jag just kommit över ett likadant kort och tänkte smälla in det i min burk håller på att lägga in drivisarna som Hewan Länkade där! någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Fungerade för mig i tre dagar, riktigt bra faktiskt. Idag när jag startade var det helt dött igen, men kan inte direkt påstå att jag försökt fixa det än, återkommer.

Permalänk

Okej! väntar spänt på ditt svar!;)

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt ljudkort. Testade nu att inaktivera kortet och köra med det integrerade, men utan resultat. Kör win7 32 och det är bara ett rött kors framför ljudsymbolen ner till höger på skärmen