Consumer Electronics Show 2010

Permalänk
Melding Plague

Consumer Electronics Show 2010

Årets kanske viktigaste händelse heter Consumer Electronics Show och utspelade sig under helgen i Las Vegas, USA. SweClockers botaniserade på mässgolvet och rapporterar om det senaste i hårdvaruväg.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt formulerat

Permalänk
Medlem

Härlig läsning

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Inaktiv

Trevlig artikel!

Permalänk

Ah, brutalt kul artikel!

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Hedersmedlem

Snacka om tunna skärmar där Amd visar upp sex skärmar. Sånna skulle man ha

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Trevligt att Sweclockers fick vara med på Info om Fermin :). Väntar till på Söndag Ska vi se vad Nvidia har att komma med denna gången.
Annars en väldigt intressant artikel.

Permalänk
Medlem

Är det inte helt vanliga silverstone FT02? Det står ju mATX-anpassade, men ser (tyvärr) ut som det vanliga för ATX. Det skulle i vilket fall som helst sitta riktigt fint med ett FT02 för mATX så proportionerna på chassit skulle se mer normala ut.

Permalänk
Medlem

RAID 0 i USB minnen, har aldrig tänkt på det men borde det inte vara ganska vanligt? Någon som har en bra länk där man kan läsa om hur läsning och skrivning till USB minnen fungerar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Snacka om tunna skärmar där Amd visar upp sex skärmar. Sånna skulle man ha

Ser snarare ut som om dom kör 6 projektorer uppblåsta på en stor duk. Kanske har fel här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Trevligt att Sweclockers fick vara med på Info om Fermin :). Väntar till på Söndag Ska vi se vad Nvidia har att komma med denna gången.
Annars en väldigt intressant artikel.

Jo, men hoppas nu att dom släpper lite benchmarks resultat och kanske till och med rekomenderade priser

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Jo, men hoppas nu att dom släpper lite benchmarks resultat och kanske till och med rekomenderade priser

Om Fermin Spöar ATI's kort till rimligt Pris. Kommer jag sälja 5870 dirr och skaffa Fermin Men får se först om den gör det och till rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Ser snarare ut som om dom kör 6 projektorer uppblåsta på en stor duk. Kanske har fel här...

Näe tror nog mer på 6 skärmar, ser ut som de.

Iallafall låter USB minnen i raid 0 riktigt fint! Kanske drar ner priset på SSD på
samma gång :)?

Permalänk
Medlem

Trevlig artikel, riktig rolig läsning

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Bra artikel. Ni missade dock att det är ett HD5970 som sitter i Silverstones SG07.
Det blir nog ett sådant chassi för mig när de väl hittar hit.

Permalänk
Medlem

Bra läsning. Fint att ni fick vara med på Fermi info'n.

Håller med där om att ca priser till denna artikel skulle vara bra.

Mvh

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem

"Årets kanske viktigaste händelse heter Consumer Electronics Show..."
Jag gillar hur nördar tänker

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2

Permalänk

Heh, hade ett In-Win chassi till min förra dator. Uslaste plastiga skräpet jag ägt ^^

Fast företag kan ju gå framåt som tur är. Mitt MSI-moderkort (P6NGM-L) var också riktigt skräpigt. Efter det lovade jag mig själv att ALDRIG mer köpa MSI. Och vad har jag för moderkort nu? Ett 790FX-GD70... Från MSI. Som otroligt nog är en bra produkt. Jag är förvånad.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Heh, hade ett In-Win chassi till min förra dator. Uslaste plastiga skräpet jag ägt ^^

Fast företag kan ju gå framåt som tur är. Mitt MSI-moderkort (P6NGM-L) var också riktigt skräpigt. Efter det lovade jag mig själv att ALDRIG mer köpa MSI. Och vad har jag för moderkort nu? Ett 790FX-GD70... Från MSI. Som otroligt nog är en bra produkt. Jag är förvånad.

Nu blev jag orolig

Har köpt ett IN-WIN chassi (Maelstrom) nyligen, har däremot inte börjat använda det ännu, visade sig att alla datordelar kommer mycket senare

Vad var det som gjorde chassit du hade dåligt?
Maelstrom verkade fint tyckte jag, med upp till 10 stycken 120mm fläktar och lagom med plats för hårddiskar och sånt =/

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muerteheroica
Nu blev jag orolig

Har köpt ett IN-WIN chassi (Maelstrom) nyligen, har däremot inte börjat använda det ännu, visade sig att alla datordelar kommer mycket senare

Vad var det som gjorde chassit du hade dåligt?
Maelstrom verkade fint tyckte jag, med upp till 10 stycken 120mm fläktar och lagom med plats för hårddiskar och sånt =/

Det chassit jag köpte, för två år sen, var riktigt dåligt för att det var otroligt plastigt (detaljer på fronten var limmade och höll på att lossna), fanns noll möjlighet till snygg kabeldragning, en dåligt formad airduct på sidopanelen, fläktplatserna funkade inte som de skulle (i specifikationen stod det att det fanns plats för 2st 120mm, en i bak och en i fram, den främre hade bara hål för 92mm, och den bakre skulle egentligen ha hål för både 120 och 92, men hålen för 120 passade inte utan satt för tätt).

Moderna chassin dock från In-Win, borde nog vara bättre. Annars hade de gått i konkurs sedan länge, så du behöver inte oroa dig

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Snart är söndagen slut, vi vill läsa om fermi nu.

Intressanta saker som visades upp annars.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

synd att man inte var i Vegas nu istället för december..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------