Permalänk
Medlem

När kommer netbooks med i7?

Satt o kolla lite på prisjakt, det verkar inte finnas några kompakta datorer med i7, själv skulle jag va sugen på en 12tums i7a. Hur lång tid tar det innan det kommer?

Vad har i7:orna för batteritid idag? Skulle ju va kul med 6 timmar och uppåt.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem

Detta undrar jag också, i7 ska komma med Expresscard 2.0 vad jag vet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Ni kan totalt glömma i7 i netbooks. I netbooks kommer nerbantade budgetprocessorer från stationära datorer som bäst. "Billiga" budgetdatorer trots allt.

Söker ni mer prestanda är det ju något i stil med detta som gäller: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=520990

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha en snabb processor tillsammans med ett billigt grafikkort, i en "seg" dator? Då är det ju ingen netbook längre, netbooks är ju dom billigaste och strömsnålaste CPU'na ofta kombinerat med ett integrerat grafikkkort. Behöver man en starkare bärbar är en netbook inte särskilt attraktivt ju.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

netbook=det sämsta av det sämsta i ett handväskeformat:D

enligt mig;)

Permalänk
Medlem

Allt under 12,1 tum är netbook enligt mig.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.