Nvidia visar Geforce GF100 bakom stängda dörrar

Permalänk

Count down begins!!

55!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
Count down begins!!

55!

är det inte 55 + 540?

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muerteheroica
är det inte 55 + 540?

Va?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

kommer inte nyheterna på amerikanske sidor innan då?

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Va?

Det är väl 06:00 svensk tid?

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muerteheroica
Det är väl 06:00 svensk tid?

Jodå, vad jag har förstått så skulle den göra det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jodå, vad jag har förstått så skulle den göra det.

om det är en countdown är det väl 55 minuter som han sa, + 540 minuter (9timmar till)

Fast nu är det ju inte riktigt 55 minuter längre..

hmm..kanske jag som har fel, e lite småtrött

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk

Hur fungerar det här egentligen ??

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
Hur fungerar det här egentligen ??

NDA lyfts 9pm PST, dvs i Kalifornien kl 21. Då är klockan 06:00 (imorgon) här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
http://www.sweclockers.com/imagebank/201001/Fermi_stor002.jpg

Så, då var det avslöjat. Nu går jag och lägger mig.

Troll

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iosgunde
Troll

Nja, troll är han nog inte men fel info kom han med i alla fall.
Skit samma, imorrn kommer den i alla fall.

Annars jävlar

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nja, troll är han nog inte men fel info kom han med i alla fall.
Skit samma, imorrn kommer den i alla fall.

Annars jävlar

Idag snarare.

Det blir intressant att se vilken information vi faktiskt får.

Permalänk
Medlem

STOPPA PRESSARNA!
Äntligen, äntligen lite mer info...
... eller kanske ännu mer besvikelse...

Charlie har en betraktelse över läget. Tolka det som ni vill. Intressant läsning i vilket fall, läs noga.
http://www.semiaccurate.com/2010/01/17/nvidia-gf100-takes-280...

Permalänk
Medlem

pfft, ge oss siffror.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Charlie har en betraktelse över läget. Tolka det som ni vill. Intressant läsning i vilket fall, läs noga.

Läsa saker Charlie skriver om nVidia, nej tack. Tänker inte ens klicka på länken och ge han en hit på sin sajt. Visserligen är han insatt, men jag läser hellre nyheter på andra sajter där de är åtminstone en gnutta nyanserade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Läsa saker Charlie skriver om nVidia, nej tack. Tänker inte ens klicka på länken och ge han en hit på sin sajt. Visserligen är han insatt, men jag läser hellre nyheter på andra sajter där de är åtminstone en gnutta nyanserade.

Och just därför missar du en massa viktig info, vi har alla fritt val att göra vad vi vill.;)
Är man fartfarande Nvidia fanboy efter allt ljug och propaganda som Jen-Hsun och gänget blåst på oss så ska man kanske inte klicka på länken nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Och just därför missar du en massa viktig info, vi har alla fritt val att göra vad vi vill.;)
Är man fartfarande Nvidia fanboy efter allt ljug och propaganda som Jen-Hsun och gänget blåst på oss så ska man kanske inte klicka på länken nej.

Charlie är precis som Jen-Hsun

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Charlie är precis som Jen-Hsun

Nej verkligen inte, han ljuger inte om saker. Väldigt långt ifrån Jen Hsun.
Sen att han är biased mot Nvidia vet de flesta av oss, med fog på senare tid dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Och just därför missar du en massa viktig info, vi har alla fritt val att göra vad vi vill.;)
Är man fartfarande Nvidia fanboy efter allt ljug och propaganda som Jen-Hsun och gänget blåst på oss så ska man kanske inte klicka på länken nej.

Nej, jag missar absolut ingen viktig info, jag slipper läsa en massa trams. Viktig info kan jag läsa på andra forum eller andra sajter. Om han har info ingen annan har (mycket tveksamt) så får jag nöja mig med citat och diskussion runt det på andra ställen.

Jag är inte det minsta fanboy hit eller dit. Har ett ATI 4870-kort då det var det bästa när jag var tvungen uppgradera pga att gamla kortet gick sönder. Är öppen för det som ger mig bäst prestanda för de pengar jag vill lägga ut just då. Dessutom gillar jag nya ideer som för utvecklingen framåt, och GF100 verkar ha en hel del nytt som ger bra tessellation och GPGPU-prestanda. Har inte tänkt spela på fler skärmar ännu, men skulle jag gjort det hade jag definitivt skaffat ett nyare ATI när de släpptes pga Eyefinity.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Nej, jag missar absolut ingen viktig info, jag slipper läsa en massa trams. Viktig info kan jag läsa på andra forum eller andra sajter. Om han har info ingen annan har (mycket tveksamt) så får jag nöja mig med citat och diskussion runt det på andra ställen.

Jag är inte det minsta fanboy hit eller dit. Har ett ATI 4870-kort då det var det bästa när jag var tvungen uppgradera pga att gamla kortet gick sönder. Är öppen för det som ger mig bäst prestanda för de pengar jag vill lägga ut just då. Dessutom gillar jag nya ideer som för utvecklingen framåt, och GF100 verkar ha en hel del nytt som ger bra tessellation och GPGPU-prestanda. Har inte tänkt spela på fler skärmar ännu, men skulle jag gjort det hade jag definitivt skaffat ett nyare ATI när de släpptes pga Eyefinity.

Jag kallar det inte trams, tvärtom, men som sagt du gör som du vill.

Angående tesselation.
ATI har en inbyggd dedikerad tesselator, som nästan inte tar någon tid i anspråk.
Nvidia har ingen dedikerad tesselator, den har vad de kallar "polymorph engine". Detta innebär att när tesselering utförs så stjäl den resurser från övrigt håll i GPUn, vilket inte händer i ATIs konstruktion. SÅ om GPUn är hårt belastad så lär prestandan sjunk pga detta. Det hindrar förstårs inte att nVidia kan vara snabbare i vissa lägen, speciellt under lägre belastning.

Charlie har en kommentar.
"When showing off the tessellation capabilities last week, Nvidia was very careful to show the Unigine Heaven benchmark with the dragon statue, claiming it beat the ATI 5870 by 60 percent. While technically true, this number is purposely misleading on two accounts. First is that this is a best case for showing off tessellation and only tessellation. If it were to show any of the other Heaven tests, the margins would narrow significantly.

Secondly, the test is very light on other parts of the system, so any use of system resources for the tessellator would likely be masked. It is unlikely that this performance would carry over to a real world scenario, which is exactly why it was chosen. Synthetic benchmarks are usually used as a best case scenario, and in this instance, they are."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Jag kallar det inte trams, tvärtom, men som sagt du gör som du vill.

Han har kastat paj på NVida hur länge som helst. Han är enkelspårig och tramsig, även om han har en del bra kontakter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Anandtechs sammanfattning längst ned:

Citat:

NVIDIA has shown their cards, and they’re all in. Now in the next couple of months we’ll see if they’re bluffing or if they really have what it takes to win. Stay tuned.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3721&p=8

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Inga prestandasiffror än alltså?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag gillar Anandtechs sammanfattning längst ned:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3721&p=8

Stämmer riktigt bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Inga prestandasiffror än alltså?

Jo, de visade FC2 benchmark med GF100 och gav speccen på PC:n som användes, men inga klockfrekvenser etc på GPU:n.

Permalänk
Medlem
Citat:

GF100 has almost no fixed function units, not even the tessellator. (Lie, its a software tessllator, and has the advantage of getting updates.)

There will be a handful of 512 shader chips at 'full clocks' distributed to the press and for PR stunts, but yields will not support this as a real product.
(Lie, Fermi has 512.)

To make matters worse, SemiAccurate's sources in the far east are saying that the current A3 silicon is 'a mess'.
(Lie - He us using his mole again.) Gasp!

If Nvidia increases their voltage, they blow through their wattage/TDP limit and burn traces.
(Lie - He has no data on trace voltage burnout...)

Unfortunately for Nvidia, the architecture is badly designed, the best granularity for fusing off units loses 32 shaders.
(Lie - How many years has he spent in GPU design school, to make such a bold claim on an unreleased product, featuring new technology.)

GF100 as it stands is exactly what we were told last spring. It is too hot, too big, too compute focused, not graphics focused, and economically unmanufacturable.
(Lie - Just like my 295 would never be produced?)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici

Källa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Källa?

Charlie "the clown", igen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det är bara charie citat som är falska. (Läs Lie,.. delen)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det är bara charie citat som är falska. (Läs Lie,.. delen)

Vem vet att det är falskt?

Permalänk
Medlem

Fanboys vet bäst.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara