Moderkort från Gigabyte med AMD 890GX

Permalänk
Melding Plague

Moderkort från Gigabyte med AMD 890GX

Flera tillverkare förbereder moderkort med AMD:s kommande styrkrets 890GX. Senast ut är taiwanesiska Gigabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

om den stödjer att det integrerade grafikkortet är aktiverat samtidigt som ett riktigt, så är det ett givet köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
om den stödjer att det integrerade grafikkortet är aktiverat samtidigt som ett riktigt, så är det ett givet köp

Utifrån vad jag har sett från tidigare modeller så brukar det inte funka. Det är antingen extern grafik eller integrerad. CrossfireX är ju också svårt, eller Hybrid-Crossfire eller vad de nu kallade det, eftersom integrerad grafik bara ville jobba med några få externa grafikkort och enbart under system med Windows Vista och uppåt.

Permalänk
Medlem

Äntligennnnn... ett moderkort med integrerad grafik och 8-sata platser...

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de lanserar ett kort som det här.. Kombinationen av överklockningsinriktning och dessutom integrerat grafikkort kostar säkert en del extra och vilken överklockare vill ha ett integrerat kort på brädan..? Någon som kan förklara vad detta kort är "perfekt" att använda till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de lanserar ett kort som det här.. Kombinationen av överklockningsinriktning och dessutom integrerat grafikkort kostar säkert en del extra och vilken överklockare vill ha ett integrerat kort på brädan..? Någon som kan förklara vad detta kort är "perfekt" att använda till?

HTPC mest troligt, så länge grafikkortet kan koda av HD material så ere coolers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de lanserar ett kort som det här.. Kombinationen av överklockningsinriktning och dessutom integrerat grafikkort kostar säkert en del extra och vilken överklockare vill ha ett integrerat kort på brädan..? Någon som kan förklara vad detta kort är "perfekt" att använda till?

För min del handlar det om att uppgradera servern och slippa ett diskret grafikkort, samtidigt som man har många sata platser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de lanserar ett kort som det här.. Kombinationen av överklockningsinriktning och dessutom integrerat grafikkort kostar säkert en del extra och vilken överklockare vill ha ett integrerat kort på brädan..? Någon som kan förklara vad detta kort är "perfekt" att använda till?

att ha ngt att falla tillbaka på när man klockat sönder sitt grafikkort?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de lanserar ett kort som det här.. Kombinationen av överklockningsinriktning och dessutom integrerat grafikkort kostar säkert en del extra och vilken överklockare vill ha ett integrerat kort på brädan..? Någon som kan förklara vad detta kort är "perfekt" att använda till?

om man kan ha det aktiverat samtidigt som ett externt, så för att kunna koppla in ännu fler skärmar