Permalänk

rensade hhd och skärmen blev svart

Tjena (:
Jag har nog bland de svåraste problemen jag haft nu
Jag och en polare höll på att fixa hans bärbara, skärmen flimrade skapligt mycket och kom upp som sträck i bilden på den , sen gick vi in på disken på hans bärbara och tog bort allt som fanns på den( det mesta iallafall ) sen laggade datan ihop så vi var tvungna att avbryta borttagningen
sen starta vi om datan då fick den bild och va lika konstig.

Nu får datan knappt bild , den startar som den ska , men som sagt den får ingen bild,

Tacksam om någon vet tips eller kan helt hjälpa mig med det här

Permalänk
Medlem

Fel på grafikdrivrutinerna? Testa installera nya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exroz
Fel på grafikdrivrutinerna? Testa installera nya

alltså vi gick in på ''den här datorn'' och sen in på disken och raderade allting som fanns på den. den får ingen bild nu alls

Permalänk
Medlem

Har du extern utgång för grafikortet så testa den. Fungerar det är det invertern som är slut.
Samma problem där så kan det vara grafikkortet som är paj.
Kolla laptopen så den inte är igenkorkad med damm.

Sedan så vet jag inte vad ni raderat, men låter halvt som ni raderar systemfiler på C, något som behövs för att windows skall starta.

Kommer ni in i bios på dator?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Har du extern utgång för grafikortet så testa den. Fungerar det är det invertern som är slut.
Samma problem där så kan det vara grafikkortet som är paj.
Kolla laptopen så den inte är igenkorkad med damm.

Sedan så vet jag inte vad ni raderat, men låter halvt som ni raderar systemfiler på C, något som behövs för att windows skall starta.

Kommer ni in i bios på dator?

Får inte bild med extern utgång heller.
datan startar men är helt svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikssonarn
alltså vi gick in på ''den här datorn'' och sen in på disken och raderade allting som fanns på den. den får ingen bild nu alls

låter som du har rensat för mycket - om det är så som jag tror att du menar, är enda utvägen att lägga in Op på nytt

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!

Permalänk

tog du bort alla windows filer menar du..?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
tog du bort alla windows filer menar du..?

Det går väl inte ens att göra? :S Om han nu på nåt sätt ändå lyckats så är ju enda utvägen en ren ominstallation.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

alltså vi har försökt ominstallera den antal gånger.
Får ingen bild över huvudtaget nu.
allt försvann inte , men det var en jäkla massa iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikssonarn
alltså vi gick in på ''den här datorn'' och sen in på disken och raderade allting som fanns på den. den får ingen bild nu alls

Varför skulle man vilja göra det? Iaf; Vad händer när du startar datorn? Tänds skärmen? Syns där text, om än jävligt otydligt? Blinkar hdd-leden?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Varför skulle man vilja göra det? Iaf; Vad händer när du startar datorn? Tänds skärmen? Syns där text, om än jävligt otydligt? Blinkar hdd-leden?

den börjar jobba som vanligt låter det som iallafall, nej skärmen är helt svart :/
men innan så har bilden nästan vart lite suddig, och typ som den studsat på skärmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikssonarn
den börjar jobba som vanligt låter det som iallafall, nej skärmen är helt svart :/
men innan så har bilden nästan vart lite suddig, och typ som den studsat på skärmen

Låter nästan som glapp i skärmkabeln. Funkar belysningen?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

det är en laptop så du vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikssonarn
det är en laptop så du vet

Ja, men bilderna flyger inte till panelen.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Ja, men bilderna flyger inte till panelen.

¨¨

nej.
man kan inte äns få igång den med bootskiva eller liknande