Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera?

Är det värt att uppgradera systemet tycker ni?
Kör på Asus p5q deluxe
QX9650 3.0ghz
Och 6gb ram

med gtx 260

Värt att uppgradera något?

Permalänk
Medlem

Enligt mig så, nej.

Varför skulle du behöva uppgradera? Så som jag ser det så kan du spela alla dagens spel utan några problem alls, om det nu är det du brukar göra med din dator.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Bara det jag gör ett nytt grafikkort då? det känns bara som att jag inte kommer rulla så bra på battlefield bad company 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hybr
Bara det jag gör ett nytt grafikkort då? det känns bara som att jag inte kommer rulla så bra på battlefield bad company 2

det duger gott och väl till att spela bad comapny 2 på high

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Vissa har det för bra, sitter med ett 7600gs, hahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddaso
Vissa har det för bra, sitter med ett 7600gs, hahaha

Tror du va sparade pengar till alperna men nu har man brutit benet och vill spendera lite när man sparat så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddaso
Vissa har det för bra, sitter med ett 7600gs, hahaha

Synd att du inte skrivet det tidigare, hade kunnat skicka mitt 8800gtx till dej for free då

skrotat nu dock..

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
Synd att du inte skrivet det tidigare, hade kunnat skicka mitt 8800gtx till dej for free då

skrotat nu dock..

skrota ett 8800gtx? du kan ju få 500 spänn för det beggat..

Visa signatur

Antec P193 | Asus Deluxe V2 | i7 930 @ 4,15Ghz | D14 | Asus 5870 | CM 700W | 6Gb Corsair @ 1600Mhz | DvD | Intel ssd 80gb, Samsung 160gb, WD 500gb + 1,75tb(extern) | Totalt 12 fläktar som styrs av en kaze o en zalman| Logitech Z-5500 | MX 518 | X6 | 2032W |

Permalänk
Avstängd

köp ett nytt grafikkort som t.ex. 5850 eller 5870 eller vänta på fermi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliver93
skrota ett 8800gtx? du kan ju få 500 spänn för det beggat..

anser att när man ger iväg en sak ( inte som en gåva, utan man bara ger den.. tex"här ta den")

så skrotar man de:D

antar att jag borde sluta säga skrota & använda mej av de korrekta ordet istället
"gett iväg"

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk

Benet läker!... åk på en solsemester i sommar i stället

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Om du nu känner att det verkligen brinner i uppgraderingstarmen, så köp ett grafikkort, förslagsvis HD5850 eller HD5870.
Processorn är bra nog och känner du att du vill ha mer prestanda ur den, så överklocka. Det är ju en extreme edition så den är lättklockad och 4GHz med en bra kylare borde inte vara omöjligt (Swec fick väl upp sitt ex till 4,4GHz på luft om inte jag missminner mig).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Om du nu känner att det verkligen brinner i uppgraderingstarmen, så köp ett grafikkort, förslagsvis HD5850 eller HD5870.
Processorn är bra nog och känner du att du vill ha mer prestanda ur den, så överklocka. Det är ju en extreme edition så den är lättklockad och 4GHz med en bra kylare borde inte vara omöjligt (Swec fick väl upp sitt ex till 4,4GHz på luft om inte jag missminner mig).

Jag vet inte hur man klockar :/ och den är kyld av Corsair H10? Tror att det stavas så, vatten kylt iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hybr
Jag vet inte hur man klockar :/ och den är kyld av Corsair H10? Tror att det stavas så, vatten kylt iaf.

Just extreme edition är lätt att klocka, då den har upplåst multipel. Det är bara att höja multipeln i BIOS (till en viss gräns, därefter behövs lite extra Vcore).
För övriga tips angående klockningen, så kan du titta i Conroe noob-guiden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6144...

En lite daterad (komponentmässigt) guide, men principmässigt stämmer den.

Det är möjligtvis inte Corsair Hydro H50 du har som kyning? I så fall har du en bra kylning för överklockning.

I kylnings och överklockningsdelen här på forumet finns mycket matnyttigt om överklockning, bl.a. den här tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7232...

Visa signatur

~Pelle~