Permalänk
Medlem

Kan h50 läcka?

Hej!

Har lite funderingar på om Crosair H50 kan läcka?
Det är ju ett slutet system men blir lite fundersam!

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Alla system med vätska kan väl drabbas av läckage, men sannolikheten är nog inte så stor.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Ah okej , vilket håll bör man har radiatorn på, ska man ha slangarna uppåt eller neråt? Eller det kanske inte påverkar så mycket?

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Frågan är ju också ifall Corsair ersätter systemet ifall kylaren börjar på läcka?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Frågan är ju också ifall Corsair ersätter systemet ifall kylaren börjar på läcka?

Mja det kan man ju fråga sig.. tror ju att dem skulle påpeka att konsumenten gjort fel om jag ska vara ärligt (inget illa menat mot crosair)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Det beror väl på om den faktiskt började läcka av sig själv.

Har svårt o tro att corsair inte skulle ersätta skadad hårdvara om det var deras produkt som var orsaken.

Har iaf en h50 i mitt system oxå och inga läckor än så länge

tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag läcktestade min H50 i runt 24 timmar innan jag satte in den i systemet.

Bara för att vara säker.

Men som sagt, det är nog aldrig 100% säkert.

Jag har läst om folks H50 som läckt och både fått nya delar av Corsair och inte fått något nytt förutom en ny H50.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Det beror väl på om den faktiskt började läcka av sig själv.

Har svårt o tro att corsair inte skulle ersätta skadad hårdvara om det var deras produkt som var orsaken.

Har iaf en h50 i mitt system oxå och inga läckor än så länge

tiv

Ah okej , hoppas man inte råkar på problem bara
Har du slangarna på radiatorn uppåt eller neråt?

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrKanin
Ah okej , hoppas man inte råkar på problem bara
Har du slangarna på radiatorn uppåt eller neråt?

MVH

Bästa prestanda får man gissningsvis med radiatorn på samma höjd som processorn och slangarna nedåt. Jag har mina uppåt. Skulle tro att det inte optimalt men det funkar bra.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

går ju inte att garantera att läckage inte kan uppstå,
men du kan ju mejla och fråga kan låta lite suspekt tho

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Bästa prestanda får man gissningsvis med radiatorn på samma höjd som processorn och slangarna nedåt. Jag har mina uppåt. Skulle tro att det inte optimalt men det funkar bra.

Ah okej tack så mycket för snabbt och bra svar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
går ju inte att garantera att läckage inte kan uppstå,
men du kan ju mejla och fråga kan låta lite suspekt tho

Haha jorå , kan ju testköra det över natten utanför burken bara för att vara säker (:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Bästa prestanda får man gissningsvis med radiatorn på samma höjd som processorn och slangarna nedåt. Jag har mina uppåt. Skulle tro att det inte optimalt men det funkar bra.

och varför skulle det vara så??
det har ingen betydelse, system är helt luftat och pumpen jobbar inte då mot höjd dör vätska går ju runt, dvs det som går ner drar det som går upp
det som har betydelse är att ha slangar så raka som det går, ju mer kurvor, ju mer sväva är de då blir det mer motstånd (friktion vatten mot slangen) och det påverkar pumpens prestanda, så sätt upp radiator som du vill bara att hålla slangar rak.

Permalänk
Medlem

Jag lät slangarna komm upp underifrån och sätte blocket upp och ner för att det skulle se snyggt ut och sätta mindre press på slangarna.

Planeringen bakom äkta vattekylning är som sagt lite jobbigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag lät slangarna komm upp underifrån och sätte blocket upp och ner för att det skulle se snyggt ut och sätta mindre press på slangarna.

http://pici.se/pictures/VKLfszLpZ.jpg

Planeringen bakom äkta vattekylning är som sagt lite jobbigare

Ser sjukt fint ut (: tack för alla svaren!

trevlig helg!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det är ett slutet system, chansen att det börjar läcka är minimal.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Står en hel del om H50 i länken nedan. Det står även om en kille som hade en H50 som läckte. Corsair ersatte allt som hade tagit skada i datorn vilket verkar mycket givmilt.

http://www.overclock.net/water-cooling/612436-official-corsai...

Sedan hittade jag en asball H50 mod här

http://www.overclock.net/water-cooling/647943-guide-h50-repla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
och varför skulle det vara så??
det har ingen betydelse, system är helt luftat och pumpen jobbar inte då mot höjd dör vätska går ju runt, dvs det som går ner drar det som går upp
det som har betydelse är att ha slangar så raka som det går, ju mer kurvor, ju mer sväva är de då blir det mer motstånd (friktion vatten mot slangen) och det påverkar pumpens prestanda, så sätt upp radiator som du vill bara att hålla slangar rak.

Har inte alls några belägg för att det skulle vara så men systemet är INTE helt luftat. Iaf inte mitt, det hörs tydligt. Och därför tar jag för givet att det blir sämre med slangarna uppåt. Men jag är nöjd med mina temps ändå som sagt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrKanin
Ser sjukt fint ut (: tack för alla svaren!

trevlig helg!

Hmm, insug i bakkant? Har också provat det men det blev stört varmt i lådan. Ser iofs att du har ram-kylning.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Jag har beställt en speldator med en H50 och hoppas verkligen inte på något läckage!

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

Min H50 läcker!!

Läste inatt om den stackare som fått läckage på sin H50. När jag öppnade min egen dator för att dammsuga ur den idag ser jag att jag också drabbats. I mitt fall verkar det vara ett ganska försiktigt läckage, det som kommer ut är vit vätska som torkar/stelnar fort. Inget annat har hittills blivit skadat men det är på väg mot PCI-e porten för gfx-kortet.

Köpte den via Webhallen i mars 2010 så Webhallens garanti är slut (de har ett år) men har läst att Corsair ger 2 års garanti på H50.
Ska försöka prata med Webhallen och Corsair imorgon.

Bifogar lite bilder.