AMD släpper hotfix för Mass Effect 2

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper hotfix för Mass Effect 2

En hotfix för Catalyst 10.1 löser problem med kantutjämning i spelet Mass Effect 2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Attans, precis när jag klarat ut spelet... Aja, får väl bli en runda till...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Precis när man nästan spelat klart. Blev lite irriterad över att man inte lyckades slå på AA.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Precis när man nästan spelat klart. Blev lite irriterad över att man inte lyckades slå på AA.

Men du har ju inte Crossfire

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Attans, precis när jag klarat ut spelet... Aja, får väl bli en runda till...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Precis när man nästan spelat klart. Blev lite irriterad över att man inte lyckades slå på AA.

Spelat klart? spelet har just släppts.
Om ni har piratkopierat spelet är det rätt åt er.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Men du har ju inte Crossfire

Är detta bara för crossfire? Jag kan iaf inte tvinga på AA trots att jag bara har ett kort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Men AA finns ju inte att sätta på någonstans i spelet... menar dom att man ställer in det i Catalyst Control Center?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Spelat klart? spelet har just släppts.
Om ni har piratkopierat spelet är det rätt åt er.

Det släpptes ju igår, inte så konstigt att man klarat det nu då?
Om man springer igenom spelet vill säga

Permalänk
Medlem

Starta Mass Effect 2 Configuring utility så hittar ni lite fler inställningar.

Edit:
My bad!
Antialiasing fanns inte med där heller.
Antar att drivrutiner fixar det auto

Permalänk
Medlem

Är det bara förbättringar i Mass Effect 2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansen
Men AA finns ju inte att sätta på någonstans i spelet... menar dom att man ställer in det i Catalyst Control Center?

Det blev inge AA trots att man tvinga i CCC

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Många skriver ju att om man döper om .exe filen så skall det funka att tvinga AA i CCC.
Dock så har jag köpt det via steam och har därför inte det alternativet.
Är det någon som har STEAM versionen av spelet som fått AA att fungera??