Nvidia Tegra i tablet från MSI

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Tegra i tablet från MSI

Det är inte bara Apple som storsatsar på surfplattor. Datortillverkaren MSI är en av flera tillverkare som förbereder modeller baserade på Nvidias uppdaterade plattform Tegra.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Den här verkar ju klart intressantare än Macs.

Permalänk
Medlem

ja.. denna kan man ju till o med multitaska på! vilket gör att den kan vara värd ett köp!

jag har själv en iphone, men blev sjuukt besviken på ipad (iphone xxl)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Den här verkar ju klart intressantare än Macs.

Instämmer!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Instämmer!

Tyvärr spelar det nog ingen roll, om det är intressant eller inte

Mac kommer sälja mer, utan tvekan. bara för att det är just det. Mac. Många som inte är insatta i det här på samma sätt som vi på sweclockers vill ha Mac osv, eftersom det är ju mer 'status'. Spelar ingen roll om det är bäst eller inte

Permalänk
Medlem

Är nog ingen gigantisk marknad i vilket fall hur mycket olika tillverkare än hoppas att man ska hitta något nytt som kan slå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Är nog ingen gigantisk marknad i vilket fall hur mycket olika tillverkare än hoppas att man ska hitta något nytt som kan slå.

Sålänge jag kan multitaska på en tablet är det ett givet köp.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk

Kan tveklöst tänka mig en sån. Jag ser ett flertal användningsområden för den som jag hittills inte hittar någon riktigt smidig lösning på i dagsläget!

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Musikälskare

Nu börjar vi snacka, Ipad går bort för mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Verkar göra samma stora misstag som Apple gjorde, slänger in något mobil OS så man inte kan ens koppla den till stereon ordentligt, än mindre spela film till projektorn. Eller köra in alla program man vill.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Skulle vara skiträdd att få repor på skärmen på dessa tablets, hur har man tänkt?

står inga som hellst speccs på denna, och ända anledningen att den är intressantare än macs är för att den var en besvikelse för många
T.ex. att 4:3 skulle vara ett perfekt format att se på film på är inte ens något den större massan går på.

Skulle jag skaffa en tablet så skulle den användas privat som casual youtubande, facebook msn etc (måste kunna multitaska). För stor för att ha med på bussen om det inte är en resa till fjällen etc.

Bra att ha som redskap om man t.ex. studerar så man kommer ifrån alla anteckningar man gör på papper, man kan direkt spara allt på sin tablet istället (stöd för penna & hyfsad precision är ett krav).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Verkar göra samma stora misstag som Apple gjorde, slänger in något mobil OS så man inte kan ens koppla den till stereon ordentligt, än mindre spela film till projektorn. Eller köra in alla program man vill.

Agreed, och om den nu ändå är tänkt att användas hemma framför tvn så skulle det ju vara ganska smutt om man samtidigt kunde använda den som fjärrkontrol till datorn (kanske tom stereo/tv/video via ir). Möjligt att de finns stöd för det med mobila os, men windows känns ju som ett säkrare kort.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar ju klart bättre än den övervuxna iTouchen

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag tycker dess tablets känns speciellt ergonomiska.
Blir ju jäkligt jobbigt om man vill skriva på dem med båda händerna. Ska man lägga den platt i knät och behöva sitta böjd över den eller?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Inaktiv

En surfplatta som kan göra flera saker samtidigt! Vilken genial idé! Något för Apple att ta efter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Verkar göra samma stora misstag som Apple gjorde, slänger in något mobil OS så man inte kan ens koppla den till stereon ordentligt, än mindre spela film till projektorn. Eller köra in alla program man vill.

nVidia visade väl några modeller på sin presskonferens som hade HDMI och annat mums.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
nVidia visade väl några modeller på sin presskonferens som hade HDMI och annat mums.

Det kan bli riktigt najs, OM man kan installera de program man själv vill. Det handlar bara om tid, någon kommer lansera en "pekplatta" som har utgångar och kör ett riktigt operativsystem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Skulle vara skiträdd att få repor på skärmen på dessa tablets, hur har man tänkt?

Det bör inte vara någon fara med glaset. Med all sannolikhet tempererat glas (härdat). Antar att det är i princip samma glas som Cowon S9 har (hoppas det iaf!).

http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.4398

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Trevligt Lär vara bra lite bättre än apples motsvarighet ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Det kan bli riktigt najs, OM man kan installera de program man själv vill. Det handlar bara om tid, någon kommer lansera en "pekplatta" som har utgångar och kör ett riktigt operativsystem.

Finns redan
Kolla här:
http://www.archos.com/products/nb/archos_9/index.html?country...

Verkar riktigt cool.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Undrar om någon av dessa nya Tablets som bygger på Tegra kommer att använda Moblin som operativsystem?
Skulle passa in riktigt bra till dem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Undrar om någon av dessa nya Tablets som bygger på Tegra kommer att använda Moblin som operativsystem?
Skulle passa in riktigt bra till dem.

Om det nu finns någon port av Moblin till ARM. Men källkoden finns ju, lär ju gå att ordna utan speciellt stora problem. Inget man gör själv kanske, men dom som kan lär absolut ordna det och släppa till massorna. Jag skulle också gärna se moblin på den typen av datorer.

Permalänk
Medlem

Dyrt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Den här verkar ju klart intressantare än Macs.

yes... hoppas den kommer med hdmi-ut

Visa signatur