Årets första Catalyst ute nu

Permalänk
Medlem

Jag kör också med 4870x2 det blev svart för mig med.
Datorn slutade svara, fick starta om datorn.
Men jag kan inte installera drivisarna ändå. Provat både engelska och svenska.
Provade även avinstallera först, men inget funkar. Får gå tillbaka til 9.10.

Permalänk
Medlem

vem bryr sig om utub i hd? tycker dom kan ge oss nått nyttigt ist för piss.
förövrigt så har ja aldrig märkt nått problem med utub då ja använt de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ford-p
Fungerar Voddler med uppdateringen? Det har ju inte fungerat med 9.11 och 9.12.

Jodå ! Voddler funkar i både 9.11 och 9.12 bara du ändrar rendermethod från 0 till 1. Läs Voddlertråden!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fantomen
Jag kör också med 4870x2 det blev svart för mig med.
Datorn slutade svara, fick starta om datorn.
Men jag kan inte installera drivisarna ändå. Provat både engelska och svenska.
Provade även avinstallera först, men inget funkar. Får gå tillbaka til 9.10.

Har samma problem med 9.12. Ska bli intressant att testa denna. Jag tror det är fel på något av mina kort (har kontakt med supporten). 3DMark Vantage går inte att köra (flimrar som faen på delar av skärmen), Far Cry 2 laggar lite trots att jag skall få 95 fps vid 1920x1200, allt på ultra och 8x AA..

Får se vad som händer..

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasting
YESSSSS!!!!

upp till 3%!!! Snacka om vilket lyft det blev!

om du läser igen så står det till och med: "Upp till 3%" så i vissa falla får du inte ens 3 % bättre

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Jaha så det står inget om "Bezel Management" eller "Application profile" som jag var mest intresserad av ???

Det kommer i 10.2 och 10.3

10.1 innehåller grunden till dom funktionerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Jodå ! Voddler funkar i både 9.11 och 9.12 bara du ändrar rendermethod från 0 till 1. Läs Voddlertråden!

Vilken voddler tråd? här eller på voddlers eget forum?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, 9.12 hotfixen fixade min förstorade muspekare men nu när jag ladda ner 10.1 så blev den förstorad igen ... va e det för fel på amd?

Visa signatur

Intel i5 750 - Gigabyte GA-P55A-UD4 - XFX HD5770 - Corsair XMS3 1600MHz 4GB - Corsair TX 650W - WD caviar black 1TB - Fractal design define r2 - Win 7 64bit

Permalänk

stor muspekare igen -.-

Permalänk
Medlem

Låter som att ingen värd för uppgradering, väntar hellre till nästa catalyst och till dess så kör jag fortfarande 9.12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrblax
Helt otroligt, 9.12 hotfixen fixade min förstorade muspekare men nu när jag ladda ner 10.1 så blev den förstorad igen ... va e det för fel på amd?

Vad är det exakt som gör pekaren så stor o är de i nått speciellt sammanhang, nån som vet de? Jag har inte varit med om de än tack o lov nämligen, men verkar ju inte vara omöjligt..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

har fått tillbaka ljudet när ja kollar på hd filmer men ljudet försvinner fortfarande ibland när jag surfar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Vilken voddler tråd? här eller på voddlers eget forum?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Alt: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Avstängd

Jag har då ingen stor muspekare.. det är väl inte så att ni installerar dom nya drivrutinerna utan att ta bort dom gamla fullständigt först?

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

muspekaren förstoras lite random, nu har jag haft igång i 3 timmar innan den plötsligt förstorades..
man ska väl inte behöva cleana de gamla drivrutinerna när de funkade och dessa funka inte ?

Visa signatur

Intel i5 750 - Gigabyte GA-P55A-UD4 - XFX HD5770 - Corsair XMS3 1600MHz 4GB - Corsair TX 650W - WD caviar black 1TB - Fractal design define r2 - Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

jag gick precis tillbaka till decembers drivrutiner iaf, Left 4 Dead 2 började bara krasha konstant me dom nya

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jag har alltid föredragit nVidia framför ati (fråga inte varför), och den här kommentartråden verkar ju bekräfta att jag har gjort ett bra val. ^^

(Oh no, watch the flames!)

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Som någon skrev, och som Terry Makedon (Catalystmaker) också skriver på Twitter:

"10.1 is just a standard release to fix up some bugs, but 10.2 and 10.3 will indeed have some major new features"

Fast AMD verkar ändå ha tappat bort en del information om nytt stöd i sina release notes; "New features" står i indexet men inte i texten, och såvitt jag vet är de här de första officiella Catalyst som stödjer OpenCL på gpu:n ihop med Stream (som ju också kan använda OpenCL på cpu:n):
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

Tidigare har man behövt använda en av de senaste hotfixarna för att använda OpenCL, så även om det inte är nytt för Radeon, så är det nytt i vanliga Catalyst.

Det känns ofta som att när nya saker/stöd/buggfixar introduceras i en hotfix, står det sedan inte med i "Release Notes" när det kommer i de vanliga Catalyst, vilket är dåligt. Dels därför att det inte är förrän då det är riktigt officellt, men också för att de som inte kollar på hotfixarna aldrig får veta det. På pappret är det korrekt att det inte är nytt i drivrutinsammanhang, men för användaren som bara laddar ner de vanliga Catalyst är det ju nytt. Ati har alltid vara kassa på marknadsföring till den stora massan.

Antar att stödet för 120 Hz-skärmar som kom nu i 10.1 är början på synkningstöd för shutter glasses i stereoskopisk 3D, ett stöd som bara Nvidia har haft än så länge. Kan i sammanhanget upprepa vad jag skrev i en annan tråd: att s-3D även funkar på Radeonkort, t ex genom att utnyttja drivrutiner från iZ3D eller DDD, och att det inte bara är Nvidia 3D Vision som kan spela spel i stereo-3D, vilket verkar vara en utbredd missuppfattning annars. Förmodligen beroende på dålig marknadsföring det med. Eller snarare bra massmarknadsföring från Nvidia.

Brasklappen är - som alltid - med rätt hårdvara i övrigt vill säga. Men snart finns nog stödet för s3d-kombinationen 120 Hz bildskärmar + shutter glasses även i Catalyst. Hoppas Ati kommer ihåg att berätta det officiellt bara....

Permalänk
Medlem

När man kör voddler sen stänger ner programmet så försvinner hdmi ljudet. Det står att ati hdmi audio is disabled. Så var det inte men senare drivrutinen.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

körde driver Cleaner och installerade sedan denna drivisen i XP (har ett AGP 2600pro) från och med nu funkar allt klockrent bilden blev superskarp i hd, har upplevts som en sämre komprimerad xvid ibland.

SUPERNÖJD.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Har installerat 10.1 drivisarna flera gånger nu. Catalyst control center raporterar ändå 9.12?

Va är det frågan om? Kör 64bit win7.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Har installerat 10.1 drivisarna flera gånger nu. Catalyst control center raporterar ändå 9.12?

Va är det frågan om? Kör 64bit win7.

Tydligen en miss, CatalystMaker skriver:
"Thanks for letting me know guys. Someone forgot to update the version number in CCC. It says 9.12 rather than 10.1 "

Och:
"The correct 10.1 is up, the issue is that the version number just shows up as 9.12 - just use them as normal "

Jag kör hotfixen, och det står 9.12 på den med, datumet är 20100126. Utan praktisk betydelse, men ändå slarvigt, tycker jag, det skapar irritation och osäkerhet. Har de ingen som är ansvarig för den slutgiltiga kollen? Det är ju inte första gången släppet av Catalyst kantas av såna här små felaktigheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Jag har alltid föredragit nVidia framför ati (fråga inte varför), och den här kommentartråden verkar ju bekräfta att jag har gjort ett bra val. ^^

(Oh no, watch the flames!)

Det är lugnt, jag tar hellre drivrutinsbuggar än en hel trasig krets, rebranding, och elaka metoder för att hålla marknadsmonopolet.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Det är lugnt, jag tar hellre drivrutinsbuggar än en hel trasig krets, rebranding, och elaka metoder för att hålla marknadsmonopolet.

Rebranding och elaka metoder; välkommen till datorbranchen.

Förresten, "en hel trasig krets", förklaring tack? En hel krets som är trasig, eller trasig krets som är hel? Hjärnan ligger inte på topp atm.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Vad i hela... ? Installerade just nya CCC och drivrutiner. Och vad är det jag ser. CCC suuuuger ju mot förra versionen. Varför tog de bort kategoriträdet till vänster? Man hittar ju ingenting, och det saknas till och med inställningar. Jag lyckades inte avaktivera clone mode, som för övrigt verkar heta clone mode på ett ställe och "duplicate" på ett annat.

Jag fick så att säga "köra över" clone mode med en "extend desktop" för att därefter kunna klicka på "disable display", via ikonen i aktivitetsfältet.
För att inte tala om att aktivera clone mode till att börja med. Hittade inte nån option för det. Däremot gick det att sätta en hotkey för "duplicate screen" och det fungerade.

Det blir till att byta tillbaka till gamla CCC. Har ni tappat vettet, AMD?!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Låter som att ingen värd för uppgradering, väntar hellre till nästa catalyst och till dess så kör jag fortfarande 9.12

håller med dig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin