Permalänk

Router - Youtube Laddar Inte

Tja, det är så att när jag använder min internet utan router så funkar allting fint med internet, jag använder kabel direkt från väggen till datorn.

När jag däremot kopplar in routern händer det att youtube videon laddas väldigt sakta plus att de bara laddas till cirka 1/3.

Så finns det någon förklaring till varför det är såhär?
Har 100 mbit bandbredd.

EDIT: DIR-655

Permalänk
Medlem

Belkin Router? testa stänga va brandväggen på routern. det Funkade för mig

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk

Nej, jag har en dir-655

Permalänk
Medlem

Okej, men har du stängt av brandväggen? (på router inställningarna)

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pump It
Okej, men har du stängt av brandväggen? (på router inställningarna)

Så här ser brandvägg inställningarna ut och jag vet inte vad jag ska göra? Om man stänger av den, är det inte farligt på ngt vis?

Permalänk
Medlem

Okej, detta överstiger min kunskap om router brandväggar jag stängde av min brandvägg då jag ändå har en brandvägg på datorn som jag litar på.
testa om problemet löses genom att stänga av brandväggen. om det gör det startar du den igen och sedan tar du reda på vilken funktion i brandväggen som blockar dig. (eller vilken inställning på datorn som löser detta)
lycka till!

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pump It
Okej, detta överstiger min kunskap om router brandväggar jag stängde av min brandvägg då jag ändå har en brandvägg på datorn som jag litar på.
testa om problemet löses genom att stänga av brandväggen. om det gör det startar du den igen och sedan tar du reda på vilken funktion i brandväggen som blockar dig. (eller vilken inställning på datorn som löser detta)
lycka till!

testade att inaktivera brandväggen, fortfarande samma problem. :(:(

Permalänk
Medlem

Har haft precis samma fel, videon laddades till hälften eller annan godtycklig procentsats, sen stod den bara å visade den där j.....la cirkeln.

Jag har löste problemet av en slump, genom att säga åt routern å brandväggen att stirra på googles open dns ist för min ISP's.. fattar inte varför det funkar men det gör det.

Dessa nuffror gäller:
8.8.8.8
8.8.4.4

Haspla in dom i din hårda vän så skall du c att d funkar.