AMD Phenom II X6 på väg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Där kommer att släppas en cpu som heter Zosma som är en Thuban med två avstängda kärnor.

Blir inte det en vanlig Phenom X4 då...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwntus
Blir inte det en vanlig Phenom X4 då...?

Jo det kommer det väl antagligen bli. Men det är oklart hur de kommer skilja sig från de nuvarande Phenom X4 processorerna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Och folk förstår inte varför man behöver ha mer än ett program körandes åt gången heller(iphone)...
Och glöm inte att 640kB ram räcker gott och väl åt alla...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweloop64
Och folk förstår inte varför man behöver ha mer än ett program körandes åt gången heller(iphone)...
Och glöm inte att 640kB ram räcker gott och väl åt alla...

OMG!

Jag tycker mina 6gig ram tar slut fort.

Neeed MORE RAM!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Helt rätt, fattar inte heller vad folk ska ha 4-6 kärnor egentligen. Det gör inte så mycket nytta som de flesta tror.

Vill ha stationär CAD-maskin..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Helt rätt, fattar inte heller vad folk ska ha 4-6 kärnor egentligen. Det gör inte så mycket nytta som de flesta tror.

Dessa CPUer är för folk som gör nåt vettigt med sina datorer, inte för folk som använder datorer som nåt slags spelkonsol.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Mjo, multirendering krävande program som drar nytta av massa cores men till spel lär det dröja en jävla lång tid..

Permalänk
Medlem

Vist känns det lockande men för att vara ärlig så har den dubbelt så många kärnor som man har användning av normalt.

Få se om min gamla C2D blir uppgraderad i alla fall, bara för att.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
Vill ha stationär CAD-maskin..

Lucky bastard, Inventor saknar fortfarande stöd för flera kärnor, men så kostar det ju bara ~40.000:- om året att hålla uppdaterat också. Jävla skitprogram

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jayzon
Ang, Prescott. Den var väldigt varm.
Men min T-bird 1400mhz var nog varmare.
Riktigt element

Nej, T-birden må varit varm, men den snabbaste prescotten förbrukade mer än dubbelt så mycket energi vid load.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kommer kunna köra x6 på nuvarande am3 moderkort?
Som till exempel den jag har i sign ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Nån som vet om man kommer kunna köra x6 på nuvarande am3 moderkort?
Som till exempel den jag har i sign ?

Klarar den av 140W processorer så bör en biosuppdatering räcka.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
...Lucky bastard, Inventor saknar fortfarande stöd för flera kärnor, men så kostar det ju bara ~40.000:- om året att hålla uppdaterat också. Jävla skitprogram

what What WHAAAT ! Trodde det började vara standard, åtminstone med visst multicorestöd.. sitter själv med NX 6 genom universitetet så om priset har jag inget att säga

Visa signatur