Permalänk
Medlem

ingen bild

hejsan!

jag byta chassi i går till ett störe men när jag skulla starta den så går alla fläktar i gång men inte data skrämen jag har kollat allt ett antal gånger med funkar endå inte förstår inte varför?
skräm kablen sitter i heller och håller så det är inget glap.

det funka parfekt innan jag bytta chassi
jag har provat att byta till mitt gammla grafik kort samma sak då ingen bild då heller !

kan det vara moderkortet som är sönder eller nåt liknaden ?

skulle vara skit bra med svar!:D

Permalänk
Medlem

Har du bytt till ett större chassi på en bärbar dator?

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonsson9
Har du bytt till ett större chassi på en bärbar dator?

Han har antagligen skrivit i fel tråd....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nobleman
hejsan!

jag byta chassi i går till ett störe men när jag skulla starta den så går alla fläktar i gång men inte data skrämen jag har kollat allt ett antal gånger med funkar endå inte förstår inte varför?
skräm kablen sitter i heller och håller så det är inget glap.

det funka parfekt innan jag bytta chassi
jag har provat att byta till mitt gammla grafik kort samma sak då ingen bild då heller !

kan det vara moderkortet som är sönder eller nåt liknaden ?

skulle vara skit bra med svar!:D

Prova en annan skärm till datorn, fungerar inte det så prova att stoppa i grafikkortet i en annan dator. Hum när jag tänker efter så låter det som att du inte har stoppat i alla kablar från nätagget till moderkortet, en stor fet kabel och en liten som brukar sitta vid processorn.

Permalänk
Medlem

det är inte nån bärbar..jag har provat en annan skärm med inte nå bild där heller.....

Permalänk
Medlem

där man sätter sätter in graikkorter kan inte den vara sönder eller nåt sånt eller ?

Permalänk
Medlem

har du pluggat in strömkabeln ifrån ditt nätagg till ett uttag som sitter väldigt nära din processor?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
har du pluggat in strömkabeln ifrån ditt nätagg till ett uttag som sitter väldigt nära din processor?

ja det har jag !

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara moderkortet, råkade ut för samma sak för ett par veckor sedan... Dvs ingen bild men datorn startade i övrigt. DÅ var det moderkortet som hade gått.

Har du använt dig av distanser när du monterat moderkortet i det nya chassit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macher
Kan mycket väl vara moderkortet, råkade ut för samma sak för ett par veckor sedan... Dvs ingen bild men datorn startade i övrigt. DÅ var det moderkortet som hade gått.

Har du använt dig av distanser när du monterat moderkortet i det nya chassit?

nej det har jag inte gjort XD

hade du rekomenderat dessa sakerna till en dator ?

http://www.inet.se/artikel/1900990

http://www.inet.se/artikel/5305538

http://www.inet.se/artikel/5308639

Permalänk
Medlem

Börja med att montera distanser mellan moderkortet och plåten du skruvar fast den i enligt: plåt-distans-moderkort-skruv.

Distanser ser ut såhär:

Får du bild nu har du haft tur. Annars har nog moderkortet rykt och i värsta fel ännu fler saker.

Tyvärr har jag varken erfarenhet av AMD eller minnen från A-data. kör själv med Intel och minnen från Corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macher
Börja med att montera distanser mellan moderkortet och plåten du skruvar fast den i enligt: plåt-distans-moderkort-skruv.

Distanser ser ut såhär:
http://archive.64bits.se/guider/pcbyggarskola/distans_nara.jp...

Får du bild nu har du haft tur. Annars har nog moderkortet rykt och i värsta fel ännu fler saker.

sån har jag använt jag trode att du menade nåt annat XD haha
om moderkortet hade varit sönder då borde inte processor starta eller ?. grafikkorts fläkten den startar med jo...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nobleman
sån har jag använt jag trode att du menade nåt annat XD haha
om moderkortet hade varit sönder då borde inte processor starta eller ?. grafikkorts fläkten den startar med jo...

Bra, en hel del missar att använda sig av distanser. Har du sett till att inga distanser som inte används är iskruvade. Då kan de ta i lödningar på moderkortets baksida och orsaka kortslutningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macher
Bra, en hel del missar att använda sig av distanser. Har du sett till att inga distanser som inte används är iskruvade. Då kan de ta i lödningar på moderkortets baksida och orsaka kortslutningar.

okej kan vara bra att veta...
jag ska byta moderkort och lite sånt för det jag har nu är gammalt och pallar inte med alla spel och det gäller samma sak med mina rammine och processor.