Sidewinder X4 klarar av 26 knappar samtidigt

Permalänk
Avstängd

Då kan deathknights dunka pannan i tangentbordet och dra 10k dps

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Men, stort men, är det generellt max 26 knappar samtidigt över hela tangentbordet eller unika kombinationer?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Men, stort men, är det generellt max 26 knappar samtidigt över hela tangentbordet eller unika kombinationer?

Du får ursäkta, men jag började smått skratta när jag tänkte på den stackare som försöker memorera tangentkombinationer i 20+ regionerna. Det är en prestation i sig att ens lyckas få ner 26 tangenter på ett mer konstruktivt sätt att att lägga båda handflatorna på tangentbordet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Du får ursäkta, men jag började smått skratta när jag tänkte på den stackare som försöker memorera tangentkombinationer i 20+ regionerna. Det är en prestation i sig att ens lyckas få ner 26 tangenter på ett mer konstruktivt sätt att att lägga båda handflatorna på tangentbordet.

Man har ju tio tår också.. sen får man väl improvisera xD

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
[B]Jag snoka runt lite, för jag tänkte det finns säkert galningar som spelar t.e.x CS med både fingrarna och tårna....Men fick bara massa bilder på fula apor.... Eller blir man sådan om man spelat förlänge utan ens veta om det.
För jag har märkt att folk tittar på mig lite konstigt när jag ute o shoppar.. Har också känt av en o annan bedövning pil i rumpan också.

Hahahahaha!!!!!!!

+10

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Är tvärt emot vad du tycker ovan, jag tycker Illuminate har "rätt" tangentlayout, men det är ju vad jag tycker. Smaken är som baken

Ångrar faktiskt lite att jag köpte Illuminate p.g.a. detta tangentbord, det verkar ju riktigt nice.

Inbiten kodknackare som jag är så har jag hemskt svårt för tangentbord som inte har den traditionella layouten för samtliga tangenter. Det är väl en av anledningarna till varför jag har ett G15 II. På jobbet vågar jag inte ha ett sådant dock, det skulle driva arbetspolarna till vansinne eftersom knapparna är på tok för högljudda.

Illuminated har väldigt sköna tangenter och är riktigt tyst, så det funkar bra i arbetsmiljö, men eftersom jag behöver högra Windowsknappen som hostkey i VirtualBox och tvingas använda höger control istället så har jag till slut blivit tillräckligt less för att vilja byta tangentbord...

Om X4 har tysta tangenter OCH har höger Windowsknapp (vilket den inte verkar ha med engelsk tangentlayout) så tar jag en direkt.

Någon som vet om ett svenskt X4 har höger Windowsknapp?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Du får ursäkta, men jag började smått skratta när jag tänkte på den stackare som försöker memorera tangentkombinationer i 20+ regionerna. Det är en prestation i sig att ens lyckas få ner 26 tangenter på ett mer konstruktivt sätt att att lägga båda handflatorna på tangentbordet.

Syftade på snarare sagt.

Fungerar
W+A+S +vänster shift +vänster ctrl
S+A+R + space + vänster ctrl

Eller är det KNY8IBFCX782ÄÅPÖ.,-346ZXCV som fungerar tillsammans vilket är dessa 26 knappar dem skryter om på specifikationerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Syftade på snarare sagt.

Fungerar
W+A+S +vänster shift +vänster ctrl
S+A+R + space + vänster ctrl

Eller är det KNY8IBFCX782ÄÅPÖ.,-346ZXCV som fungerar tillsammans vilket är dessa 26 knappar dem skryter om på specifikationerna?

Vad jag har förstått så skall det vara 26 random knappar i vilken kombination som helst då dom säger att dom inte bara har flyttat problemet till en annan plats på tangentbordet som normalt görs.
Skall helt enkelt inte spela roll vilka och i vilken kombination du trycker ner.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Vad jag har förstått så skall det vara 26 random knappar i vilken kombination som helst då dom säger att dom inte bara har flyttat problemet till en annan plats på tangentbordet som normalt görs.
Skall helt enkelt inte spela roll vilka och i vilken kombination du trycker ner.

*edit
Googlade lite, ja det verkar som att det är 26 random knappar som stämmer, inga övriga begränsningar. Denna hamnade precis på min shopping-lista ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
*edit
Googlade lite, ja det verkar som att det är 26 random knappar som stämmer, inga övriga begränsningar. Denna hamnade precis på min shopping-lista ^^

Kommer troligen hamna på min lista med snart. bara väntar på att få in lite pengar XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Fyfan vad onödigt!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

Men man behöver ju inte 26 fingrar för att utnyttja det här tangentbordet till fullo, har ni inte sett den där tyska ungen som får utbrott i CS. Han lär ju lätt dra 26 tangenter i vrede,
Detsutom lär han krossa allt motstånd med denna teknologi i händerna, vi har bara inte förstått hur leet han engentligen är.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Hedersmedlem

sitter på G11 och den verkar i alla fall klara 6 knappar kring ASDF knapparna man brukar använda sig av, s"jag är nöjd. På jobbet är tangentbordet värdelöst. Inte mitt problem då jag struntar i om jag arbetar söligare i och med det. Lite jobbigt när vissa knappar kräver "extra tryck kraft" för att ge resultat.
Tycker det där tangentbordet såg helt ok ut. Skönt med lysande tangenter.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace