Permalänk
Medlem

laptop hänger sig ASAP

Tjena,
jag har en laptop som är 2 år gammal.
häromkvällen spelade jag lite GH3 på den (med avstängda bakgrundsanimationer) då plötsligt allt bara hängde upp sig!
ljudet laggade fast och skärmen bara frös. fanns inget att göra än att stänga av med powerknappen då inte aktivitetshanteraren startade.

När jag sedan försöker starta datorn så kommer frågan om jag vill starta datorn normalt eller i felsäkert läge, så jag provar att starta normalt.
Allt bootar utan problem och jag kommer till skrivbordet, kan röra muspekaren och så, Men sedan tar det stopp. Kan röra muspekaren och klicka på ikoner, men ingenting händer när jag gör det. Muspekaren börjar ladda och till slut får jag bluescreen.

Går jag in i felsäkert läge så bootar den till sista filen då den stannar på avgrkx86.sys, laddar i 5 minuter och sedan startar datorn i normalt läge och processen går om.

I mina öron låter det mer som ett virus än ett hårdvarufel men jag vet faktist inte. har fått igång felsäkert läge en gång och skannade /c: hittade inga virus ändå?:S

google ger inga resultat-.-

Hjälp mig, snälla. då jag har en massa låtar till mitt bands demo och skolarbete på hårddisken så är det ganska akut. kör vista

/Johannes

Permalänk
Medlem

Låter som om det kan vara hårddisken som är gett upp. Eftersom du säger att den börjar 'ladda' sen hänger sig.
Låter disken konstigt?
Annars kan du kolla om det är en massa damm som orsakar värmeproblem och i så fall blåsa rent.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Jag tror fan inte att det är håtddisken, efterssom att jag kan boota och kommer in på skrivbordet. Men vad vet jag?