Corsair släpper snabba och tåliga Voyager GTR

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper snabba och tåliga Voyager GTR

Corsair är på hugget och lanserar fler produkter, denna gång ett extra tåligt USB-minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

För mig så skulle det kännas hyfsat onödigt att släppa loss 3000 på ett usb2 minne. Skulle nog vänta tills dom kommer i usb3 format innan jag lägger ut så mycket. Men men, det kanske tar längre tid än man själv tror.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

För stor för att ha integrerad USB-kontakt i min mening, lätt att förstöra.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv

Skitful och alldeles för stor. Vem är detta minne utvecklat för egentligen, snickare som slår på sina USB-pinnar med hammaren?

Jag har den äldre Voyager GT-versionen som sägs vara stabil, men eftersom den är så jävla lång och sticker ut mer än en halv decimeter från datorn fastnade den i min bralla en gång när jag passerade förbi och blev helt böjd. USB-kontakten bändes nästan loss från kretskortet. Jag lyckades rätta till hela härligheten, men händer det igen pajar något garanterat; kvaliten är inte särskilt hög, och tåligheten endast en illusion.

Vem pallar dessutom att hålla rätt på den lösa hatten som ska skydda USB-kontakten? Idioti...

En KORT minnespinne med en indragbar kontakt hade varit mycket tåligare i realiteten. Jag har köpt en Sony memory stick micro-läsare enkom för att ha en så kompakt pinne som möjligt. Den är ca 2cm lång och har indragbar kontakt i plasthöljet; mer behövs inte.

Permalänk
Inaktiv

Någon prestanda är det väl inte heller tal om? "34 respektive 28 MB/s" är bättre än snittet, men inget att jubla över. Corsair m.fl. har betydligt snabbare modeller.

Nu är kanske säkerheten prioriteten, men att lova prestanda känns lite fel.

Permalänk
Medlem

Corsairs gummiklädda pinnar är förmodligen de mest ömtåliga minnena på marknaden. Finns inget som stagar upp konstruktionen. USB-kontakten hålls bara på plats av några små lödningar. Att bära det i en jeansficka är tillräckligt för att knäcka den.
Men de kanske menar tåliga som att klara fall från flera tiotal meters höjd, men vilket USB-minne skadas av det?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Någon prestanda är det väl inte heller tal om? "34 respektive 28 MB/s" är bättre än snittet, men inget att jubla över. Corsair m.fl. har betydligt snabbare modeller.

Nu är kanske säkerheten prioriteten, men att lova prestanda känns lite fel.

Det tar en bra bit över en timme att fylla minnet också I min mening är storleken på minnet en överdrift när hastigheterna är så "låga".

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

3000kr för ett USB-minne? Nej tack!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Corsair Flash Survivor är ju mycket tåligare...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Då tror jag faktiskt att mitt crucial gizmo jr överlever längre !
http://www.crucial.com/store/partspecs.aspx?IMODULE=CT8GBUFDJ...

Ligger i börsen med korten i ett eget fack, så största fördelen är nog ändå att det alltid är med ! 14mb/s läs och 4 mb/s skriv.. så inte lika snabbt men men

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv har jag ett Sandisk Cruzer Titanium och älskar designen, men stör mig på att det är ganska långsamt. Hade de släppt ett minne med samma utformning men hastigheten av Corsairs snabbare hade iaf jag haft en klar vinnare.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen inbyggd ficklampa så man hittar usb-kontakten på datorn i mörkret..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

3000kr? Usch.
Och när tänker de släppa minnen som stödjer 3.0?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q