Nya Toughpower XT från Thermaltake

Permalänk
Melding Plague

Nya Toughpower XT från Thermaltake

Thermaltake lanserar nya nätdelar i serien Toughpower XT.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var för dyrt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Härligt med mycket fläktgaller...

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

inte en givande kommentar men kunde dom inte målat det? hatar omålad plåt i datorer

edit:

Känns lite tidigt att säga att de är "för dyrt" när ni inte vet hur de presterar/hur länge det håller...

875w beräknas kosta ~1500 ungeför som corsairs 850w.

Visserligen har corsair 80+ "silver" ist för bronze, men som jag läste i fractal design tråden så kunde deras nya "integra" serie (tror jag den hette) inte certifieras eftersom den bara lämnade över 80% om den va kopplad till 220-230v? så man undrar ju vad bronze resp. silver cert e för "stor" skillnad....

Taget ur minnet så citera om de e lite fel kanske

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mannen99
inte en givande kommentar men kunde dom inte målat det? hatar omålad plåt i datorer

edit:

Känns lite tidigt att säga att de är "för dyrt" när ni inte vet hur de presterar/hur länge det håller...

875w beräknas kosta ~1500 ungeför som corsairs 850w.

Visserligen har corsair 80+ "silver" ist för bronze, men som jag läste i fractal design tråden så kunde deras nya "integra" serie (tror jag den hette) inte certifieras eftersom den bara lämnade över 80% om den va kopplad till 220-230v? så man undrar ju vad bronze resp. silver cert e för "stor" skillnad....

Taget ur minnet så citera om de e lite fel kanske

corsairs 850 hx är väll guld?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=433869

edit: den sägs vara silver av corsair, så det är väll dom man får lita på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
corsairs 850 hx är väll guld?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=433869

edit: den sägs vara silver av corsair, så det är väll dom man får lita på.

Både HX750 och HX850 sägs silver av Corsair men guld av 80plus.org

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Nästan så man blev lite sugen på en av dessa modulära nätdelarna efter min långa nöjda tjänst med Thermaltake Toughpower 750W - problemet är ju bara kabelinfernot som icke-modulära nätdelar tenderar att lämna efter sig.

Om inte annat tycker jag det är bra att Thermaltake uppdaterar katalogen något, för jag har inte sett något nytt från dem på allt för länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Både HX750 och HX850 sägs silver av Corsair men guld av 80plus.org

Corsair sänkt självmant till silver från guld efter att OverClockersClub test visat att de bara klarade silver. Dock har 80plus.org inte ändrat sin information.

Permalänk
Inaktiv

Den tidigare Toughpower XT-generationen fick ju inte direkt några särskilt enastående resultat i de tester jag läste då det begav sig, så jag är allt rätt skeptisk till denna nätdelen också.

Själv skulle jag inte köpa något annat än Enermax, min Revolution 85+ är bara så jävla grym helt enkelt. Ohörbar fläkt även med systemet maxlastat, och den lilla mängd luft den pytsar ut är inte ens ljummen. Helt sanslöst effektiv nätdel.

Permalänk
Medlem

Cougar verkar göra riktigt bra nätagg om man kollar på 80plus.org, typ hälften guld

Permalänk
Medlem

Jag ska då aldrig välja toughpower igen, två av deras 1200w nätagg åt pipan. Det första knastrade till efter att man tröck på strömbrytaren med en stor blixt efter några dagar, det andra lät som ett jetplan. Kan tillägga att strömförsörjningen blir en aningen obalanserad & outnyttjad då dom har kombinerat olika linor till tex 8-pins vilket gör att man tex inte får ha två vissa 8-pin till samma grafikkort i risk för rundgång eller sådant. Iaf så hade jag problem med strömförsörjningen till mitt gamla 4870x2 som var överklockat, fick välja 8 + 6 pin från samma lina, jämfört med mitt gamla GamerXstream 850w så fick jag sänka klockningen i flera steg. Med nuvarande strider på 1500w så finns det inga problem just nu.

Men iaf, mina tankar, detta behöver ju inte existera på nyare nätagg...

Permalänk

Har Thermaltake någon gång i världshistorien gjort en produkt som inte är dålig? Det finns väl ingen orsak att tro att de här skall vara något annat än kassa också?

Permalänk
Medlem

instämmer, så här långt har jag inte stött på något bra med thermaltake så förväntar mig inget annat an skräp nu med

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

precis köpt 875watts modellen!!! ojojoj säger ja bara polaren tryckte nästan ut 1kw (-35w ) av den med inte allt för dåliga spänningar innan den stängdes av sig själv +12 volt låg på 12.02 vid full belastning :)... sen att den kostade mig bara 1000kr tycker jag var fint pris dom skulle ha 1200 för corsairs modulära 750wattare :S kanske var gold eller nå¨t på den... men å andra sidan är detta på¨en lokal butik i skellefteå så ockerpriser rakt av på vissa saker!
Men ja har bara gott att säga om denna serien finns tester runt om och det är fina prylar men sen om priset är värt vet ja ej men det 'är då billigare än det som står här i artikeln..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf