GF100 är Geforce GTX 470 och 480

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag har det. Dom kommer att sälja sin kort som 3xx och 4xx där siffran är priset i Euro exklusive moms.

+1

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Oj var lite trött när jag skrev det där, menade självklart low-end och mid-end.

Nja, tror snarare att korten i 2xx serien kommer döpas om till kort i 3xx serien, precis som dom redan har börjat göra (310).

http://voz.vn/wp-content/uploads/2009/07/nvidia_rename-400x40...

HAHA

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att 300-serien kommer vara kort med DX10 alt. DX10.1
medan 400-serien kommer kännetecknas av DX11 och om det blir så så är namngivningen helt plötsligt inte så dum...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

300 verkar till största del bli en laptop-serie.

Dessa finns redan:

HIGH PERFORMANCE

GeForce GTS 360M
GeForce GTS 350M

PERFORMANCE

GeForce GT 335M
GeForce GT 330M
GeForce GT 325M

MAINSTREAM

GeForce 310M
GeForce 305M

Sedan finns GT 310 för stationära OEM-system.

(Taget från Nvidia's hemsida)

Antagligen är väl allt 1xx och 2xx med nya namn, samt DX10.1-stöd.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
i vanlig ordning kommer det kosta skjortan att köpa. Nä blir ati här för min del iaf.

ATi's värsting är verkligen billig Spring och köp...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
ATi's värsting är verkligen billig Spring och köp...

haha

jag tror dock att nvidias kort kommer landa på en 550-600mhz core clock och 1200mhz memory och att priset kommer ligga runt 5000-5500 då dom nästan måste pressa priser nu

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Spännande och se vad 8800/9800/GTxxx kommer få heta nu då? Gamla hederliga g92 alltså.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warh0g
Spännande och se vad 8800/9800/GTxxx kommer få heta nu då? Gamla hederliga g92 alltså.

Varför ska det kortet byta namn?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Varför ska det kortet byta namn?

undrar samma sak... bara för att nvidia kommer ut med nya kort betyder det inte att dom kommer döpa om sina gamla kort

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScrewFearMe
undrar samma sak... bara för att nvidia kommer ut med nya kort betyder det inte att dom kommer döpa om sina gamla kort

den som lever får se

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Frågan är ifall dom lanserar det kortet som "folket har väntat på" nu i Mars/April.
Det kort som det snackats om mest och som skulle ge upp till 70% högre prestanda i vissa spel.

Ger mig fan på att dom lanserar dessa 2 modeller och dom visar sig vara "lillebror" i hela Fermi-serien och att dom "riktiga" korten släpps först i sommar.

Pallar inte lira Bad Company 2 betan på mitt 8800gtx så gibb förhandsbokning på en highend ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScrewFearMe
undrar samma sak... bara för att nvidia kommer ut med nya kort betyder det inte att dom kommer döpa om sina gamla kort

Klart det blir namnbyte. Varför ändra på en framgångsrik strategi?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Klart det blir namnbyte. Varför ändra på en framgångsrik strategi?

Sant... men med tanke på att detta blir 4xx serien så undrar man inte om dom komplett hoppar över 3xx serien ...dom hoppade ju tex över 100serien(för stantionära iaf)

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Till Fermi säger jag bara zzzZZZ
Det räcker så zzzZZZ

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Till Fermi säger jag bara zzzZZZ
Det räcker så zzzZZZ

Har du roligt eller?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Har du roligt eller?

Jo tack! Själv då?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jo tack! Själv då?

Jodå Synd att swec inte har postcount mer synlig eller hur?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

När man läser trådar som denna förundras i vart fall jag över alla fanboys kategoriska uttalanden. Vem fan bryr sig vad prylarna heter? Ska vi ge oss i kast med jobbiga namn så kika på AMD-processorernas namngivning...

Personligen har jag kört med både Nvidia och Ati, Intel och AMD (och Nokia och Ericsson) och så länge man har prestandan man söker är det väl skitsamma vad det står för märke på utrustningen?

För egen del var jag vid inköpet av mitt "EVGA GeForce GTX 295 1792MB PhysX CUDA" intresserad av att få ut mycket kräm och till en relativt låg arbets- och idle-temperatur. Jag är heller ingen fjortonårig forumcooling så inköpspriset på 6000:- var inget problem för egen del.

FPS och "rena fakta" kommer alltid att styras åt personliga åsikter snarare än egentlig objektivitet när man hamnar i gränsfall. I mitt nästa bygge blir det förmodligen Nvidias nya värstingkort (x2 i SLI) eller kanske ett par "high-end"-kort från ATI om lanseringen av GT100 pressar ner priset på konkurrenten tillräckligt.

Jag är av den åsikten att när man bygger burk är det bättre att köpa dyrare prylar vilka man inte behöver byta ut inom ett år. Dessutom är det ju kul att vara värst - om så bara för en stund.

Offtopic: Ska ni gnälla om dyra kort så spana in Nvidias Tesla-prylar...

Visa signatur

Moderkort: ASUS P6T Deluxe V2 | CPU: Intel Core™ i7-930 | CPU-kyl: Thermalright True Black | RAM: Corsair Dominator GT 2000MHz 6GB | Sysdisk(s): 2x Western Digital VelociRaptor 300GB (Raid0) | GPU: 2x Zotac GeForce GTX 480 1536MB (SLI) | Nätagg: Corsair 1000W HX | Skärmar: 2x LG Flatron W2486L 24" LED