Svala bärbara med kylare från Glacialtech

Permalänk
Melding Plague

Svala bärbara med kylare från Glacialtech

Amerikanska Glacialtech värmer upp inför sommaren med en ny serie kylplattor för bärbara datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför alltid dessa 70mm fläktar?? Tror knappast denna lär kunna kyla överdrivet bra vid lägre ljudnivå.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Varför alltid dessa 70mm fläktar?? Tror knappast denna lär kunna kyla överdrivet bra vid lägre ljudnivå.

håller med, plattorna är ju ändå tillräckligt stora för att man ska kunna sätta 2st 120mm i lågprofil.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
håller med, plattorna är ju ändå tillräckligt stora för att man ska kunna sätta 2st 120mm i lågprofil.

Eller helt enkelt skita i fläktarna, bara det finns fräsch luft åt laptopen så ska den ju inte ha något problem med kylningen

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Känns konstigt att det finns marknad för det här överhuvudtaget. Då jag antar att folk inte överklockar laptops (rätta mig gärna på den punkten om jag har fel ) så borde ju det ju bara vara tillverkaren som ska vara mån om att produkten fungerar under belastning.

Eller sitter halva sverige å lirar crysis under täcket?

Visa signatur

Asus P6T SE | i7 920 @ 4Ghz | Noctua NH-D14 | OCZ Platinum 12Gb DDR3@1600Mhz | EVGA 275GTX | Intel SSD x25g2 | 3x WD Green 1000GB RAID5 | WD 1500GB 5400rpm | ATCS 840 | Corsair HX 750W | Creative SB X-Fi XtremeGamer | Win7 x64 | Dell U2410F | Samt massa noctua fläktar

Permalänk
Medlem

Frågan är varför ingen byggt laptopställ/kylare som bara är fyra "pinnar" i hörnet - det kan väl inte bli mer luft under laptopen än så?
Gör man lite statistik på var alla tillverkare (ALLA tillverkare) har sina fläktinsug så kan man även vara säker på att inte sätta "pinnen" så att den råkar täcka över dem. Borde inte vara så svårt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Lite längre söderut som där jag är nu där temperaturen ligger stadigt över 30 grader är de en nödvändighet om man spelar på laptopen.
Men å andra sidan finns det kylare med större och tystare fläktar för runt 20kr här.
Dessutom skiter de i om man stoppar fingrarna i fläkten så de finns utan galler som skapar extra oljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kampfisk
Känns konstigt att det finns marknad för det här överhuvudtaget. Då jag antar att folk inte överklockar laptops (rätta mig gärna på den punkten om jag har fel ) så borde ju det ju bara vara tillverkaren som ska vara mån om att produkten fungerar under belastning.

Eller sitter halva sverige å lirar crysis under täcket?

Det finns defenitivt en marknad för det då en del kanske har som mig att datorn inte anses vara obrukbar förrän den lirar upp mot en 100 grader. Vid spelande ligger min på roliga 90-95 grader och med värmesensorn mot plasten på undersidan registrerar den 80-90 grader. Inte kul med en så varm dator på t.ex. ett obehandlat trämaterial. Blir förstört på någon minut.

Har redan reklamerat datorn tidigare då den gick upp runt 110 grader och stängde av sig, men mitt svar nu är att AMD Turion tydligen är konstruerade att lira så varmt

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Det finns defenitivt en marknad för det då en del kanske har som mig att datorn inte anses vara obrukbar förrän den lirar upp mot en 100 grader. Vid spelande ligger min på roliga 90-95 grader och med värmesensorn mot plasten på undersidan registrerar den 80-90 grader. Inte kul med en så varm dator på t.ex. ett obehandlat trämaterial. Blir förstört på någon minut.

Har redan reklamerat datorn tidigare då den gick upp runt 110 grader och stängde av sig, men mitt svar nu är att AMD Turion tydligen är konstruerade att lira så varmt

mvh

Jag tror knappast underlaget datorn står på blir förstört då värmen mäts från processorn eller moderkortet, inte på chassit. Skulle datorn sitta på uppemot 90*C så skulle materialet datorn är byggd i vika och batteriet skulle explodera...

Sedan finns det alltid en marknad för korkade människor som gör konstiga beslut i rädsla. Själv ser jag ingen grej med kylplattorna till laptopar, åtminstone inte detta sekel. Det är ungefär lika tappat som kylanordningarna du kan montera till Xbox 360 som i verkligheten gör mer skada än nytta.