Dreamhack flyttas till Göteborg

Permalänk
Medlem

Flytta det till Malmö, det hade lockat mer folk från Europa, Hade varit Sweet :), Dreamhack Påsk och ha det i Malmö :), Sen gärna 18års gräns på det då kan jag komma !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart skiten ligger spelar nog ingen större roll. Folk hittar dit ändå.
Senast jag var på DH var vintern 2004 tror jag. Det var ingen höjdare. Sämre än 2002 eller när jag var där gången innan. Och de senaste åren verkar det ju vara botten. (Av video/text på nätet att bedöma).

Som någon skrev tidigare borde det finnas en avskild hall för 20+. Eller iaf en "tyst" hall, finns ju personer under 20 som vill ha det också (tror jag?). Dit folk som gör annat på LAN än att endast sitta och spela/skrika kan söka sig. (Redigera video/bild, skapa musik, skriva lite kod eller vad det nu kan vara).

Kanske blir ett besök till DH igen om 20+/tyst(are) hall införs.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Och på vilket sätt skulle det drabba dig om det fanns en 18 eller 20+ hall?

Inte alls i och försig, men vissa här verkar ju rentav känna hat mot dessa personer men dreamhack är trots allt till för alla.....

Permalänk
Avstängd

Det var kul!
Bra att dom testar nått nytt:up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sh1ft
Inte alls i och försig, men vissa här verkar ju rentav känna hat mot dessa personer men dreamhack är trots allt till för alla.....

Det finns en anledning till "hatet", vill man ha ett jävla liv och massa som skriker ska det klart finnas någon plats till det men dom som vill slippa det så ska det finnas det också, klart man ska kunna snacka osv, men man blir ju för tusan rädd när man ser filmer från DH när man hör massa människor som håller på att skrika "hallå" osv

In med en 18 eller 20+ avdelning också, betydligt lugnare och alla kan vara nöjda. Och sen slipper man känna sig gammal , hehe

God Jul alla Sweclockers

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sh1ft
Inte alls i och försig, men vissa här verkar ju rentav känna hat mot dessa personer men dreamhack är trots allt till för alla.....

Ja och därför borde väl det vara rimligt att önska en avdelning där dom inte får vara istället för att önska att dom inte får komma till dreamhack alls?

Men du kanske är en sån person som tycker att det är kul med deras efterbliva räder mot t.ex sovsalen och statoil, man kan faktiskt ha det trevligt utan att folk beter sig som småbarn.
Det gick ju förr i tiden så varför skulle det inte gå nu?

Fram tills man kan komma på någon annan lösning så är det inte orimligt att önska att det fanns en avdelning för äldre personer.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

FishHack

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
FishHack

Hahaha fyfan! TrollHack tror jag passar bra till mognadsnivån på dom senaste DH:n som varit..

Permalänk

ha DHS uppe i Stockholm istället, Älvsjömässan är stor och har flera stora lokaler! och har fan parkering så de räcker!

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite mörkrädd när man ser geografikunskaperna hos vissa.

JA, Jkpg och Gbg ligger på ungefär samma breddgrad men det finns inga järnvägar eller bussar som kör långfärd i inlandet, det är knappt det finns vägar.
95% av all kollektivtrafik norrifrån mot Göteborg går via Stockholm.
Stockholm ligger på Östkusten, Göteborg på Västkusten och Jönköping ligger mittemellan dessa (i stort sett). Du måste med andra ord köra tvärs över Sverige.

Mao alla som bor i Sthlm eller norr om får ca 2h längre restid (med buss/tåg)

Visst, X2000 från Sthlm till Gbg är nice men jag tror inte många dreamhackare har råd att åka X2000.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Alla som skriver att 20+ hallar/tysta hallar, grattis.
Det har funnits rätt länge, A-Hallen och C-Hallen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmawn
Alla som skriver att 20+ hallar/tysta hallar, grattis.
Det har funnits rätt länge, A-Hallen och C-Hallen.

När jag senast var på dreamhack för 3 år sen så var det 20+ i dom 2 hallarna.
Jag vill se hallar där kidsen helt enkelt inte ens får komma in utan det ska vara avspärrade hallar.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
När jag senast var på dreamhack för 3 år sen så var det 20+ i dom 2 hallarna.
Jag vill se hallar där kidsen helt enkelt inte ens får komma in utan det ska vara avspärrade hallar.

Eller kanske som på IKEA, de får bara vara i en hall

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Dreamhack håller på att växa ur Jönköping och det är bara att acceptera. Jag tycker således Göteborg är ett bra val då det är Sveriges andra största stad och som någon skrev, bara 16 mil från Jönköping.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Ullevi får det väl bli

Nja, vi kan väl använda Ullevi för LAN-grupp 1...
Men vart ska LAN-grupp 2 - 5 vara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
ha DHS uppe i Stockholm istället, Älvsjömässan är stor och har flera stora lokaler! och har fan parkering så de räcker!

Det skulle komma en massa pack om det ska va i Stockholm...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
ha DHS uppe i Stockholm istället, Älvsjömässan är stor och har flera stora lokaler! och har fan parkering så de räcker!

Bor för mycket WT i Sthlm...

GBG är bättre...

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå så bra för dom att uppdatera hemsidan

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Det blir inte i Göteborg! Biljetterna är nu släppta och det ska vara i Elmia, Jönköping! http://www.dreamhack.se/dhw09/news/1344-biljetterna-till-drea...

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Dreamhack blir som Fixoon skrev, i Elmia.
Fan vad skönt!
Platserna bokade och ny dator inköpt.
Kan det bli bättre?