Video: Nvidia presenterar Supersled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Ofasen, intressant... Får kolla lite forum mer inriktat på rendering då.

Sorry för min hårda ton, var på lite dåligt humör innan jag gick och tränade idag.

Hehe.

Där har du testet jag menade. Dock 3d studio max men antar att det är ungefär samma för alla sådan program? (Kan inte så mycket inom det området. Jag är fjortisgamer;) )

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Hehe. http://i49.tinypic.com/iztgfr.png

Där har du testet jag menade. Dock 3d studio max men antar att det är ungefär samma för alla sådan program? (Kan inte så mycket inom det området. Jag är fjortisgamer;) )

Kan intyga att mitt 4870X2 är väldigt bra på dem punkterna.

Men, det som behövs är bättre AA/AF prestanda i högre upplösningar, mitt 4870X2 viker sig dubbelt och blir stampad på hårt av alla spel med 16x AA och 16x AF i 2560*1600. GTX295, 5970, alla toppkorten gör detsamma. Visst spelen kan ha en 50+ FPS som fallout 3 eller bara ett Source-spel, men muslagget blir så extremt, bilden släpar efter. Även med fixar som Flip Queue 0 och CPL-mousefix etc.

Permalänk
Medlem

Ögongodis är det där, inget mer inget mindre.

Vad som är intressant är att se hur kortet fungerar med olik applikationer så som folding, div grafikprogram och spel utan cuda eftersom de flesta speltillverkare ignorerar cuda.

Själv skulle jag tycka att det vore roligt att se en jämförelse av nvidias bästa i dx 11 läge i bad company 2 när det väl kommer gentemot hd 5970.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Skulle vilja se lite tester. Det dom snackar om nu är ungefär vad ATI snackade om för typ månader sedan, inte så intressant. (om man bortser från typ partiklarna och realtime smoke xD)

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Sitter också & inväntar Fermi-korten, så att jag kan pula ihop en ny rigg.
Är varken Nvidia-fanboy eller något annat. Men köper inga fler ATI-kort,
av flera anledningar. Den främsta är ATI:s nonchalans gentemot kunder
med något äldre kort. (Jag sitter i nuläget med ett X1950 Pro 512 AGP)
ATI har sedan länge övergivit tanken på nya drivare, till alla oss med
kort från "i går". Tittade för skojs skull in på Nvidia-sidan, för att se om
de numera har liknande policy. Hittade genast ny driver för mitt FÖRRA
kort (6800)! Redan där bestämde jag mig för att inte gynna ATI någon
mer gång. Sedan är det det där med kompatibiliteten. Under Windows
XP fungerade mitt X1950 alldeles utmärkt. Med Windows 7 funkar det
AVSEVÄRT mycket sämre, eftersom det helt enkelt inte finns några nya
drivers till kortet. Jag köpte det pga dess fina prestanda, & inte minst
därför att det är fantastiskt tyst. Men till Win7 är det oanvändbart.

Bara att hoppas att Nvidia med Fermi inte gör bort sig prismässigt, utan
att de kan presentera en värdig ATI-motståndare i ALLA avseenden...
(Och att de ½§%&£$ korten blir tillgängliga innan man ledsnat)

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jepp, det är närmare sanningen än vad många anar. Konsolerna håller tillbaka utvecklingen på spelfronten ordentligt nu.

Ändå tycker jag spelet Mass Effect 2 är sjukt snyggt.
Det är en direkt port från XBOX 360 men sjukt optimerad också, Unreal 3/3.5 motorn är det enda spel som får mina stackars 2 kärnor att gå på 100% last som 2 raka streck Det enda som saknas i stort sett är Tesselering och Antialiasing men det märks knappt i 1920x1080 upplösningen som jag kör det i.

OFF TOPIC:
Den där Supersled killen påminner om Alfred E Neuman från serietidningen MAD.
Sånt skräp läste man och spelade även brädspelet när man gick i mellanstadiet Inte för att jag säger nVIDIA är skräp, men...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut, frågan är hur intresserad spelbranschen verkligen är av detta. Som innan nämnts, de prioriterar konsol.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaan
Nu är det väl så att Blizzard fokuserar mer på spelet i sig än grafiken, men jag håller med dig fullt ut. Känns jävligt kasst att spel idag ser ut som dom gjorde för flera år sen.

Gameplay > Grafik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ser bra ut, frågan är hur intresserad spelbranschen verkligen är av detta. Som innan nämnts, de prioriterar konsol.

Det som kommer vara intressant är vilka kretsar som sitter i nästa generation konsoller. En senare generation GPGPU med enormt flexibel kapacitet som utvecklaren kan använda till vad de vill, det vore inte dumt att ha som minsta gemensamma nämnare för spel i framtiden. Skulle dock tro att Nvidia/ATI inte tjänar så mycket på konsollkretsarna då marginalerna pressats rätt hårt.