SweClockers 5.0 funktionskomplett

Permalänk
Medlem

Jatack.com

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Vila i frid

...fast designen spelar absolut ingen roll alls för min skull, det enda som är viktigt är prestandan. Det kan få se hur spartanskt eller flashigt ut, huvudsaken man slipper vänta 20 sekunder på att få upp nästa inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Man ser väl inte färgerna på bilden i artikeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Jodå, speciellt dom två flikarna brevid forum. Vad gömmer sig där?
Och jag vill också testa!

Kanske en är för medlemmarna att skriva saker, typ blog. Eller guider kanske, med tanke på tävlingen som var tidigare.

Permalänk
Medlem

Ninjasöket längtar man efter mest, helt klart.
Stil på sidan går ju att skriva själv om man är så kräsen och trött på brunblågrått tema. Men förhoppningsvis kommer det alternativ till att välja ett fåtal förutbestämda personliga färgteman så man slipper ordna med sådant själv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Ninjasöket längtar man efter mest, helt klart.
Stil på sidan går ju att skriva själv om man är så kräsen och trött på brunblågrått tema. Men förhoppningsvis kommer det alternativ till att välja ett fåtal förutbestämda personliga färgteman så man slipper ordna med sådant själv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Gillar den ljusare designern:D (Y)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Önskar och antar att mer avancerade sökalternativ finns framme direkt, så som att söka med uteslutande ord och tvingade hela meningar, jokertecken och dylikt. Helst direkt i sökrutan så som att man t.ex. söker [fläktlös -htpc orang* user:Alakai], eller nått.
Jag bara antar att funktioner finns smidigt tillgängliga under huven när man ser att "avancerat sök" saknas

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Våre kul om ni kunde fixa någon mobil sida också så att man kan sitta på itouch:en å surfa =).
Tror att det skulle va uppskattat från många på sidan.

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Har ni nått emot färg sweclockers? X)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Har ni nått emot färg sweclockers? X)

Det är diskriminerande mot färgblinda.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

De vill inte avslöja att sidan är rosa-tonad ännu.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir blått igen ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

En chatt tycker jag skulle vara bra och att man kanske kan införa en "grön" lampa för användare som är online och en "röd" knapp för den som är offline?

Sen en bättre sökfunktion där man kan söka på sitt nickname: tex. om jag skrev något (uppskattat förhoppningsvis) så får man en översikt över alla inlägg som man har skrivit i fast mer "komprimerat" så att man slipper se samma ämne flera ggr. trots att man har gått förbi detta:

"Enkronan skrev i följande trådar:
Apple/Mac
Övriga Ämnen->"Anstaltens kläder vs. egna kläder vid rättegång?"
"Kringutrustning"-->"Var kan man hitta ett BRA delat tangentbord?"

osv...

för som det är nu kan jag - när jag bläddrar i ämnen som jag skrivit i - hitta samma titel på tex. sid. 1, 3 10, 11...osv

och det tar mycket tid att bläddra förbi alla "Apple-sidor" när jag vet att jag letar efter tråden: "Ett bra delat tangentbord?" men hindras att komma fram till denna då jag "hejdas" av samma Apple-tråd mellan 1-10 och jag vill inte behöva se Apple-tråden på sid. 3, 5, 10 när jag letar efter X tråd på sida 7.

Rutan där man skriver inlägg i hade gärna fått vara större: kanske inte lika bred som en "skärm" för då hade det känts drygt att skriva men lite högre iaf?:)

Det hade varit bra om man kunde klicka på sitt användarnamn och få upp olika val, bl.a. forumen och trådarna man har skrivit och skapat att dessa är uppdelade. För som det är nu är det lite jobbigt att behöva söka på sitt namn, klicka på detta för att få upp forum man skrev i. Detta då man går till inställningar så ser man sitt namn men kan inte klicka på det för att få upp forum där man skrivit.

Men som sagt bara lite tankar.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
En chatt tycker jag skulle vara bra och att man kanske kan införa en "grön" lampa för användare som är online och en "röd" knapp för den som är offline?

Redan nu finns en vit eller blågrå ruta längst ned till vänster om varje inlägg som avslöjar om användaren är inloggad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Rutan där man skriver inlägg i hade gärna fått vara större: kanske inte lika bred som en "skärm" för då hade det känts drygt att skriva men lite högre iaf?:)

Den riktiga rutan (som man kommer till genom att trycka på "skriv svar") är rätt stor; snabbsvarsrutan är väl främst avsedd för att just skriva snabba svar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Redan nu finns en vit eller blågrå ruta längst ned till vänster om varje inlägg som avslöjar om användaren är inloggad.

Hmm...måste vara mer blind än den lame snubben Jesus botade.:P Ser inte den rutan.:oxP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Den riktiga rutan (som man kommer till genom att trycka på "skriv svar") är rätt stor; snabbsvarsrutan är väl främst avsedd för att just skriva snabba svar?

Japp såg det nu.^^ Tack.:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Hmm...måste vara mer blind än den lame snubben Jesus botade.:P Ser inte den rutan.:oxP

Permalänk
Avstängd

Börjar det inte vara klart snart...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Börjar det inte vara klart snart...

Precis min tanke.;) ^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, sweclockers har kommit en bit sedan den blå tiden!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless