compaq mini 110 Problem med att installera om os!

Permalänk
Medlem

compaq mini 110 Problem med att installera om os!

Hej!

Jag har problem med att installera os på denna dator.

Eftersom den inte har någon läsare så måste man ju använda sig av någon usb enhet.
Jag har en extern LG läsare, men datorn hittar inte den! Så jag måste hitta en annan lösning.

Såg att man kunde göra det via usb minne, men jag har bara ett usb minne på 16gb och det går ju inte, har också en extern hårddisken men det funkar väl inte att installera från den ?

Sedan kunde man använda sig av pxe server, är det krångligt ? i så fall skulle jag vilja veta hur krångligt på en skala 1-10. ;P

Hoppas att någon vet en lösning på detta.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk

Från ditt usbminne på 16GB borde det ju gå utan några problem Har själv installerat Compaq Mini 110 från usbminne flera gånger

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jaha vad behöver jag för att kunna installera från minnet då?
Såg bara en artikel här på swerclockers som det stod att det var ett måste med 1-4gb minne för att man va tvungen att köra fat16

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekzzor
Jaha vad behöver jag för att kunna installera från minnet då?
Såg bara en artikel här på swerclockers som det stod att det var ett måste med 1-4gb minne för att man va tvungen att köra fat16

Är det XP du tänkt installera ? Ja då är det fat16 Om det är W7 funkar det med NTFS
Har du provat sweclockers guiden med ditt usb 16GB Annars får du väl låna eller köpa ett mindre usbminne

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

nej har inte provat det än testade bara att lägga över alla filerna från xp skivan till usb minnet som är formaterat med fat 32 och då verkar det inte fungera.

Det finns ingen möjlighet att partionera usb minnet så man kan formatera den delen till fat16?

Edit: Håller på testa sweclockers sätt nu vi får se hur det går.

Fastnade redan vid formateringen

FormatEx Error[11]: An Error Occurred Formating the Drive.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk

Kanske har en lösning åt dej WinToFlash tool Det ska tydligen funka till XP också Har själv endast använt det till W7
http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-v...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Den bootade med xp via det där programmet men det vart nå knas så jag bestämde mig för att installera windows 7 sedan och då funkade det ju utan problem.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekzzor
Den bootade med xp via det där programmet men det vart nå knas så jag bestämde mig för att installera windows 7 sedan och då funkade det ju utan problem.

Bra att det löste sig Jag kör själv W7 Ultimate på min Compaq Mini Det funkar bra Iofs har jag 2GB minne i den Jag vet att dom säger att 1GB är max i den Men det är inga problem alls med 2GB

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg