Bästa tjänst för att köpa MP3-musik

Permalänk
Medlem

Bästa tjänst för att köpa MP3-musik

Hej

Jag försöker att hitta en bra tjänst för att köpa musik i MP3-format (som jag också kan kopiera från datorn till bärbar spelare utan problem etc).

Var handlar ni och vilka är billigast och bäst?

Tack / Tobbe

Permalänk
Medlem

Detta kanske mer är lite mer av en parentes, men varför vill du ha musik i .mp3-format om du ska köpa det?
Vore det inte bättre att hitta musik i .wav eller .flac?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv

Brukar handla från http://mp3fiesta.com/

Vet inte hur laglig sidan är enligt IFPI och Co, men det skiter jag i, då jag betalar för musiken vilket fall som helst.

Permalänk

The Pirate Bay har ganska så mycket musik, nästan uteslutande i mp3-formatet. Utbudet är varierande, men några större artister har släppt sina verk gratis där.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Brukar handla från http://mp3fiesta.com/

Vet inte hur laglig sidan är enligt IFPI och Co, men det skiter jag i, då jag betalar för musiken vilket fall som helst.

Haha, det var bland det dummaste jag hört.
Piratkopior blir ju inte mer okej för att man betalar för dom, snarare tvärtom anser jag.
Nu vet jag inte om så är fallet, men det var ett väldigt konstigt argument du kom med.

Permalänk
Medlem

Re: Bästa tjänst för att köpa MP3-musik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Hej

Jag försöker att hitta en bra tjänst för att köpa musik i MP3-format (som jag också kan kopiera från datorn till bärbar spelare utan problem etc).

Var handlar ni och vilka är billigast och bäst?

Tack / Tobbe

http://www.klicktrack.com/ är i princip det enda stället jag köpt mp3or ifrån.
Inget DRM-skit så långt ögat kan nå...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Haha, det var bland det dummaste jag hört.
Piratkopior blir ju inte mer okej för att man betalar för dom, snarare tvärtom anser jag.
Nu vet jag inte om så är fallet, men det var ett väldigt konstigt argument du kom med.

Hur vet du att det är pirat? Har du källa på det?
Jag betalar för musiken, så...

Permalänk
Medlem

Jag tycket Spotify fungerar bra. 7kr per låt.

Men då gäller det idag att man ska få en inbjudan eller köpa ett Premium konto.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Hur vet du att det är pirat? Har du källa på det?
Jag betalar för musiken, så...

Googla t.ex. "mp3fiesta legal" och bedöm själv. Jag fick uppfattningen att det är en ny allofmp3-site och även om siten är laglig i Ryssland verkar det vara en scam eftersom artister/låtskapare säger att de inte fått en krona från dem eller ens blivit tillfrågade om att ha musiken där. Jag får iaf dåliga vibbar. Jag betalar hellre till en site jag vet är legal och där artisterna (eller ja, bolagen...) får del av riksdalerna.

I övrigt stämmer jag in med trådskaparen, vilken site rekommenderas? DRM-fritt ska det vara

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Hur vet du att det är pirat? Har du källa på det?
Jag betalar för musiken, så...

Precis som jag skriver i mitt inlägg så vet jag inte om det är pirat eller inte.
Men ditt argument om att du betalar för musiken är ju helkorkat, tycker du inte det själv?
Om det nu är piratkopior, varför är det mer okej för att du betalar?

Jag betalar för knarket, så...
Jag betalar för lönnmordet, så...
Jag betalar för våldtäkten, så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logoz
Googla t.ex. "mp3fiesta legal" och bedöm själv. Jag fick uppfattningen att det är en ny allofmp3-site och även om siten är laglig i Ryssland verkar det vara en scam eftersom artister/låtskapare säger att de inte fått en krona från dem eller ens blivit tillfrågade om att ha musiken där. Jag får iaf dåliga vibbar. Jag betalar hellre till en site jag vet är legal och där artisterna (eller ja, bolagen...) får del av riksdalerna.

I övrigt stämmer jag in med trådskaparen, vilken site rekommenderas? DRM-fritt ska det vara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
http://www.klicktrack.com/ är i princip det enda stället jag köpt mp3or ifrån.
Inget DRM-skit så långt ögat kan nå...

Missade du det?

Jag vet inte om det finns andra som är lika bra, men jag tycker det är jättebra där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Missade du det?

Jag vet inte om det finns andra som är lika bra, men jag tycker det är jättebra där.

Jao, det verkar vara bra. Rätt många band jag inte hittade där dock men jag har bara som hastigast strötittat. Ska ge det en ärlig chans inom kort

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logoz
Jao, det verkar vara bra. Rätt många band jag inte hittade där dock men jag har bara som hastigast strötittat. Ska ge det en ärlig chans inom kort

Ja, utbudet är inte det bästa.
http://se.7digital.com/ har jag inte provat själv men har hört att det är ganska bra. Men vet inte...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Precis som jag skriver i mitt inlägg så vet jag inte om det är pirat eller inte.
Men ditt argument om att du betalar för musiken är ju helkorkat, tycker du inte det själv?
Om det nu är piratkopior, varför är det mer okej för att du betalar?

Jag betalar för knarket, så...
Jag betalar för lönnmordet, så...
Jag betalar för våldtäkten, så...

Det där är så idiotiska jämförelser så det inte finns.
Skillnanden är det du tar upp är definitivt olagligt enligt lag.

allofmp3 var inte olaglig, det fastslog en domstol i Ryssland och dom betalade faktiskt till ifpi och co, men dom tyckte det inte var nog, som vanligt.

allofmp3 var för övrigt en bra tjänst det med.

Permalänk
Avstängd

Man kan väll köpa låtar på spotify tror jag ...

Permalänk

Någonstans där dom säljer flac billigt?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Man kan väll köpa låtar på spotify tror jag ...

Ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ja, utbudet är inte det bästa.
http://se.7digital.com/ har jag inte provat själv men har hört att det är ganska bra. Men vet inte...

Det fungerar bra, de samarbetar med Spotify.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tyckte bara denna vara rolig, no offense:

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Hur vet du att det är pirat? Har du källa på det?
Jag betalar för musiken, så...

Du betalar för musiken, men är du säker på att artisterna får se röken av dem pengarna? Bara för att man betalar för sin musik betyder det inte att man gör mer än att skänka sina pengar till nån lurendrejare.

Nu vet jag inte hur det är just i detta fallet, men det låter på dig som att sålänge du har betalat för musiken så kan du sova gott om natten, oavsett vem du faktiskt har betalat till.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerolav
Du betalar för musiken, men är du säker på att artisterna får se röken av dem pengarna? Bara för att man betalar för sin musik betyder det inte att man gör mer än att skänka sina pengar till nån lurendrejare.

Nu vet jag inte hur det är just i detta fallet, men det låter på dig som att sålänge du har betalat för musiken så kan du sova gott om natten, oavsett vem du faktiskt har betalat till.

Vilket fall som helst ser inte artisterna några pengar, tack vare musikmafiabolagen. Det är ju bevisat efter "spotifyavslöjandet" som man kan läsa om i bla aftonbladet.

så jag sova gott om natten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Det där är så idiotiska jämförelser så det inte finns.
Skillnanden är det du tar upp är definitivt olagligt enligt lag.

allofmp3 var inte olaglig, det fastslog en domstol i Ryssland och dom betalade faktiskt till ifpi och co, men dom tyckte det inte var nog, som vanligt.

allofmp3 var för övrigt en bra tjänst det med.

Dom är precis lika idiotiska som ditt uttalande.

Och jag pratar om hur du argumenterar, du säger att det är okej eftersom du betalar.
Du säger inte att det är okej eftersom det är lagligt.
Du använder ditt betalande som argument för att det är okej.
Och det är helt idiotiskt, precis lika idiotiskt som för dom fallen jag använde.

Och återigen, jag vet inte hur det ser ut juridiskt, det kanske är lagligt. Men oavsett hur det står till är ditt argument om att du betalar helt åt pipsvängen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Vilket fall som helst ser inte artisterna några pengar, tack vare musikmafiabolagen. Det är ju bevisat efter "spotifyavslöjandet" som man kan läsa om i bla aftonbladet.

så jag sova gott om natten

Det har varit bevisat långt långt innan dess också. Courtney Love hade ett bra tal om det för nästan 10 år sedan som är lika aktuellt idag:
http://archive.salon.com/tech/feature/2000/06/14/love/

Men om det nu är med det argumentet du tycker det är okej, varför inte bara piratkopiera rakt av?
På vilket sätt menar du att det är bättre om du betalar pengar till några skumma ryssar istället för skumma skivbolag?

Permalänk

För aktuell elektronisk musik: http://www.beatport.com

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Bumpar denna, snart 2015, har musikbranchen lyckats få till något sätt att sälja musik i mp3 format?

Permalänk
Medlem

Måste det vara mp3? AAC på Itunes är i bra kvalitet annars.