Söker tips och råd om min Bärbara dator

Permalänk
Medlem

Söker tips och råd om min Bärbara dator

Hejsan, Jag köpte en Acer Aspire 5739G 15.6" WXGA för runt 9000kr
Det var typ ett ½ år sedan och nu har den fått virus för virus programmet som ja fick med gick ut och så dum som ja va satt jag med den hos en kompis som ahh han är typ ett virus hela han.

Men nog snackat om de. Nu är de så att jag ska formatera min bärbara datorn då och jag fick inte några drivrutiner på skiva med när jag köpte den så nu undrar jag hur ska ja få tag i drivrutinerna till just min dator : (Acer Aspire 5739G 15.6" WXGA)

Första bärbara datorn för mig.

Problem med datorn innan jag fick virus för dom som orkar läsa .p

Jag köpte dator och den fungerade bra tyckte jag men den va ju lite slö men de är för att jag är vad vid Stationär kanske inte vet jag, när jag har haft den i ungefär en vecka åker jag på mönstring och tar med datorn för att kolla film på vägen och de fungerar helt okej.

Jag tyckte det var jätte smidigt att ta med den, men sen efter 2 veckor kanske ska ja till en kompis som bor rätt många mil härifrån och tänker samma sak att ja ska kolla film, men efter ett tag så fryser dator ihop när jag kollar på film och ljudet stannar och hackar på samma ton hela tiden, och ja startar om den och försöker igen de går ungefär 10-15 min sen samma sak, ja stänger av datorn och lägger ner den i väskan och väntar tills jag kommer fram.

Hemma hos min kompis ska ja kolla på film på datorn, filmer hinner vara på i ungefär 40-60 min sen samma sak freezy och då startar ja om den och provar igen då hänger den sig snabbare kanske 15 min eller mindre men jag väntar sedan 1 timme kanske och provar igen då kan ja kolla på film i ca 40-60 min igen sen samma sak.

Provar jag lite saker, har nämligen platt tv och hdmi kabel och kollar film genom bärbara datorn till tvn och det går helt utmärkt men, jag har konstaterat då att den fungerar att kolla film på så länge man inte kollar på bara själva bärbara datorn men så ska de ju inte vara.

Så en formatering kanske skulle vara på sin plats, kanske blir bättre

Det skulle vara jätte snäll om ni kunde komma med lite idéer om va de kan vara eller om drivrutinerna.

tack i förhand alla, även alla som bara läser men kanske inte kommenterar

MVH Johan Engström

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en acer, kollar Du på acer:s webbplats efter drivrutiner.

Permalänk
Medlem

kolla upp vad du har för hårdvara, och leta upp nya drivrutiner hos tillverkarna, Acer har ofta gamla drivrutiner