Lian Li presenterar fulltower med USB 3.0

Permalänk
Medlem

Ge mig motsvarande exempel från t. ex. bilvärlden
Varför inte nöja oss med att konstatera att en del är beredda att betala för ett sånt här chassi, andra inte. Själv skulle jag kunna tänka mig att göra det om jag inte nyligen köpt ett nytt chassi... från Lian-Li

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Att kalla denna låda för kopia är lite att ta i, Lian-Li hade liknande låda ute på marknaden pc-p80/pc-p60 innan antec 1200 http://lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=131&c... .

Sen är skillanden rätt så stor i vikt, denna låda väger 9,5 kg medan 1200an vägen 14,5 (17,5 i förpackning). Sen finns det andra grejer som skiljer de åt men vi behöver inte gå in i detalj.

Lian-Li gör kvalitetslådor och tar betalt för det, bara och googla så ser du att deras lådor hyllas praktiskt taget i alla recensioner. Sen är det så som jag sa tidigare, kvaliten avgörs av dig själv och om du tycker att lådan är värd pengarna så är den det. Jag ser hellre ett alu-chassie på mitt skrivbord istället för stål och är villig att betala lite extra för det, men alla är inte lika :), och visst knäpper man på lådan för f*n :D.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag förstår vad du menar.
Men så extrem är inte skillnaden i det här fallet, det här Lian Li chassit är nästan en kopia av 1200, det finns alltså inte mycket skillnader, men däremot en gigantisk skillnad i pris.

Förresten: kvalité? Var skulle man märka av kvalitén?? Genom klanget på aluminiumet när man knäpper till det med fingret? Jag tror inte att man sitter och lyssnar på klanget av materialet hela tiden.
Ge mig ett exempel på ett scenario där "högre kvalité" är till nytta.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Kan ge massor men du har ju redan bestämt dig för att sånt inte biter på dig Varför skulle sämre kvalitet vara nåt att sträva efter? En del vill ha Timex, andra vill ha Rolex... och är beredda att slanta upp mellanskillnaden. Det är inte svårare än så

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Tycker insidan ser trevligare ut än utsidan av chassit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har man inte skruvat med ett kvalitetschassi är det svårt att förstå priset.

Lian Li är kvalitet och allt passar perfekt utan glapp eller vibrationer. De flesta saker i lådan går att montera bort eller isär där många andra kör popnitat. Lian Li gör allt genomtänkt och enkelt.

Jag byggde nyligen en dator åt en kompis med ett Fractal Design chassi. Visst är det chassit godkänt men jag fick rikta hårddiskburen innan jag fick dem på plats. Luckorna vid fläktfiltren framtill sitter inte helt rakt så man måste vålda lite, dessutom stinker det plast långa vägar. Men visst, ska man montera det en gång och sedan ha burken stå tre år under bordet är det väl helt ok.

Nu kommer bilanalogin: Sätt er i en BMW 5-serie som gått 15,000 mil och gör samma sak med en Saab 9-5 som gått lika långt så kommer ni att förstå.

Man har bara ett liv så passa på att njuta ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har man inte skruvat med ett kvalitetschassi är det svårt att förstå priset.

Lian Li är kvalitet och allt passar perfekt utan glapp eller vibrationer. De flesta saker i lådan går att montera bort eller isär där många andra kör popnitat.

Mycket möjligt, men även Lian-Li säljer fulltowers till typ närmre halva priset av den här lådan... Vad med denna låda rättfärdigar ett pris på över 3 papp i jämförelse? (om priset stämmer)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.