HP Compaq Airlife 100 med Snapdragon och Android

Permalänk
Melding Plague

HP Compaq Airlife 100 med Snapdragon och Android

En ny smartbook från HP lovar gott om kraft, lång batteritid och omtalade Android som operativsystem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt värre (Y) ska man gissa på runt 3000?

Permalänk
Medlem

Den där verkar ju riktigt intressant

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äntligen.... känns som att man har fått vänta hur länge som helst för att Snapdragon skulle komma ut.

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan installera ett annat OS på den, det vill säga riktigt Linux. Isf vill jag ha en!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerdrickan
Trevligt värre (Y) ska man gissa på runt 3000?

Så mycket behöver den säkert inte kosta egentligen , då ARM är billigare (IIRC, rätta mig om jag har fel) och man slipper Windowsskatten. Men du har säkert rätt ändå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ernstp
Undrar om man kan installera ett annat OS på den, det vill säga riktigt Linux. Isf vill jag ha en!

Det kan man med 99% säkerhet göra Däremot kan du nog få kompilera rätt mycket själv...iaf till en början, innan ARM börjar sprida sig

Permalänk

Det som skulle vara riktigt najs är om de kan komma ner i priser en bra bit under nuvarande netbooks. Man skulle ju kunna säga att det är lite i iPads liga (fast jag hatar iPad), båda är på 10", har touchscreen, kör på snapdragon och använder smartphone OS.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

GALET NAJS

rätta mig om jag har fattat fel, den har touchscreen, funkar som mobil och dator i ett samt har 12 h batteritid. dessutom slipper jag windows, så den kan komma att bli galet billig?

Permalänk
Medlem

I'll take 2!

Den var galet nice, verkade itne vara mkt till laddninstider. Undrar om man kan trycka in en större SSD i den.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Riktigt fett! Den här kommer nog sälja bra.

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på ifall det det kommer komma någon dubbelkärnig variant med Ion?

Permalänk
Medlem

Lite synd på anslutningsmöjligheterna, hade ju varit rätt intressant med HDMI och så -- annars börjar det ju bli intressant igen med netbooks.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme