Samsung utvecklar dator med Chrome OS

Permalänk
Melding Plague

Samsung utvecklar dator med Chrome OS

Näst på tur efter Acer att hoppa på Chrome OS-tåget är Samsung som nu bekräftar planerna på en dator med Googles operativsystem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Anpassade för billiga datorer"

Jaa, och sen MÅSTE man ha SSD för OS:et... xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

"Strämsnåla" <33

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
"Anpassade för billiga datorer"

Jaa, och sen MÅSTE man ha SSD för OS:et... xD

Haha, precis! Makes no sense :<

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
"Strämsnåla" <33

Haha, precis! Makes no sense :<

Kanske inte i nuläget. På den fronten kan man kanske säga att Google ligger före sin tid. Om några år då SSD (bör vara) mainstream, kommer allt till sin rätt. Övriga komponenter kan hålla låga prestanda och tillverkas billigt, SSD inkluderat, och Chrome flyter på fint ändå.

Permalänk

Skulle vara intressant med en Chrome dator ifall det finns ett program liknande Office Word. I såna fall skulle jag vara mäkta intresserad av köp så fort det kommer ut. Smidigt för studier, att kunna köra på trådlöst och kunna använda den en längre tid.

Permalänk
Medlem

Nu är chrome OS i princip gjort för cloud computing och kommer inte kräva att man har 80 gig på hårddisken utan förväntar mig runt 16 gb SSDer som finns i alla netbooks i dagsläget, och dem är billiga.

Permalänk

En bild på datorn eller mått hade varit bra. Ja menar, om den är stor som ett ånglok kanske det inte är så svårt att få in ett stort batteri.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Skulle vara intressant med en Chrome dator ifall det finns ett program liknande Office Word.

Open office is the shit

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Skulle vara intressant med en Chrome dator ifall det finns ett program liknande Office Word. I såna fall skulle jag vara mäkta intresserad av köp så fort det kommer ut. Smidigt för studier, att kunna köra på trådlöst och kunna använda den en längre tid.

Vet man att det inte kommer gå att installera Office på Google OS då? Det går väl på MAC i alla fall har jag för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Skulle vara intressant med en Chrome dator ifall det finns ett program liknande Office Word. I såna fall skulle jag vara mäkta intresserad av köp så fort det kommer ut. Smidigt för studier, att kunna köra på trådlöst och kunna använda den en längre tid.

google docs?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Kanske inte i nuläget. På den fronten kan man kanske säga att Google ligger före sin tid. Om några år då SSD (bör vara) mainstream, kommer allt till sin rätt. Övriga komponenter kan hålla låga prestanda och tillverkas billigt, SSD inkluderat, och Chrome flyter på fint ändå.

du menar på samma sätt som vista var före sin tid, då några år efter att de släppts skulle nya datorer klara av att köra det utan problem??

Permalänk
Medlem

Glöm "installera". Google OS eller Chrome OS är "inget OS", det är bara något som finns i bakgrunden som gör att det går att starta upp och köra en webbläsare. Det är webbläsaren som "är" OSet i användarens ögon. ALLT skall köras i webbläsaren är det tänkt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Glöm "installera". Google OS eller Chrome OS är "inget OS", det är bara något som finns i bakgrunden som gör att det går att starta upp och köra en webbläsare. Det är webbläsaren som "är" OSet i användarens ögon. ALLT skall köras i webbläsaren är det tänkt.

Precis, allt ska köras genom webbläsaren. just nu låter det väldigt dumt men vi får väll se.

Varför hakar inte google på ubuntu för? det är det ända linux som börjar bli riktigt användarvänligt och med googles hjälp kanske vi skulle kunna få en riktig ersättare till windows

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Precis, allt ska köras genom webbläsaren. just nu låter det väldigt dumt men vi får väll se.

Varför hakar inte google på ubuntu för? det är det ända linux som börjar bli riktigt användarvänligt och med googles hjälp kanske vi skulle kunna få en riktig ersättare till windows

Det är "praktiskt" taget Goggle som gör det möjligt för Ubuntu att utvecklas, den största inkomstkällan till canonical är just från Google.
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att det är så iaf.

EDIT. Kan ha varit så att jag blandar ihop det här med Mozilla...

Permalänk

That's very nice of Samsung! The Chrome OS interface looks very nice, very sleek and seamless. I'm glad to see that new liberal and open systems and software are entering the market, and that the existing ones are gaining more popularity among users like you and me and that their market share is rising. I'm thrilled to see these new developments in the computer industry.

It's good to have an alternative to Windows. I don't expect Microsoft to go open, at least not when it comes to Windows, but even Microsoft has learned a few things. For instance, they implement a open document format in their latest and current version of Office. They also give the users the freedom to choose what browser to use when installing Windows these days. These are all small but important steps. The future is open and liberal!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111