Nytt minnespaket från Mushkin

Permalänk
Melding Plague

Nytt minnespaket från Mushkin

Tillverkaren Mushkin lanserar ett nytt paket med DDR3-minnen för entusiaster.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller låter det riktigt billigt?

Permalänk
Medlem

Synd bara att det fortfarande inte finns någon butik i Sverige som säljer Mushkin.
Kommer ihåg en liknande nyhet för typ ett år sedan och då skrev jag också att det inte finns någon butik i Sverige som säljer Mushkin.
Och det har alltså inte hänt något sedan dess

Skulle inte Sweclockers kunna höra med någon återförsäljare om dom kan börja sälja Mushkin?

Jag kommer ihåg att GTEK (som blev uppköpt och nu heter Indomo) sålde Mushkin innan dom blev uppköpta.
Och om jag inte minns helt fel så sålde datorbutiken.com Mushkin innan dom gick i konkurs.

Jag vill ju köpa Mushkin nu!

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenus
Synd bara att det fortfarande inte finns någon butik i Sverige som säljer Mushkin.
Kommer ihåg en liknande nyhet för typ ett år sedan och då skrev jag också att det inte finns någon butik i Sverige som säljer Mushkin.
Och det har alltså inte hänt något sedan dess

Skulle inte Sweclockers kunna höra med någon återförsäljare om dom kan börja sälja Mushkin?

Jag kommer ihåg att GTEK (som blev uppköpt och nu heter Indomo) sålde Mushkin innan dom blev uppköpta.
Och om jag inte minns helt fel så sålde datorbutiken.com Mushkin innan dom gick i konkurs.

Jag vill ju köpa Mushkin nu!

Varför skicka du bara inte själv ett mail? och sen när denna tråd börjar bli full med kommentarer kan du väll andvända den för att visa att det finns en marknad? för just mushkin. Eller man kanske inte får göra så? iaf bara en tanke

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenus
Synd bara att det fortfarande inte finns någon butik i Sverige som säljer Mushkin.
Kommer ihåg en liknande nyhet för typ ett år sedan och då skrev jag också att det inte finns någon butik i Sverige som säljer Mushkin.
Och det har alltså inte hänt något sedan dess

Skulle inte Sweclockers kunna höra med någon återförsäljare om dom kan börja sälja Mushkin?

Jag kommer ihåg att GTEK (som blev uppköpt och nu heter Indomo) sålde Mushkin innan dom blev uppköpta.
Och om jag inte minns helt fel så sålde datorbutiken.com Mushkin innan dom gick i konkurs.

Jag vill ju köpa Mushkin nu!

Indeed, jag funderade på att köpa ett par Mushkin minnen till min dator, då jag hört att de är riktigt bra, men då Inet inte hade de i sortimentet så fick de bli Corsair, som också är riktigt bra.
men nu när man ser att Mushkin kommit fram med dessa minnen så blir man ju riktigt sugen på att byta upp sig, då mina corsair knappt klarar 1600mhz, får köra de i 1,8v för att de skall funka :/ (är ett par 1,65v minnen)
Och billiga är de också! Corsair minnena kostade runt 1,5k och för en hundring mer så kan jag köra 2000mhz, dock med högre timings, fast antar att de inte gör så mycket, för jag kan antagligen köra 1600mhz med lägre timings än vad jag kan med Corsair minnena.

+1 för att Mushkin skall in i Sverige igen!

Permalänk
Medlem

+2 för att mushkin skall in i sverige

Permalänk
Medlem

+100 för att fler butiker ska sälja Mushkin i Sverige. Tycker också det låter billigt, och snygga är dom också!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevliga ut.

+ 3.1415 för mer Mushkin i Sverige

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

+livet för att mushkin skall hit precis som EVGA

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Avstängd

Hade ett par DDR2 minnen från Mushkin i mitt förra system och kan säga att dom funkade felfritt. Ett bra märke helt enkelt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hade några mushkin ddr stickor och dom klockade superbt ! På den goda FSB höjjar tiden.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mannen99
+livet för att mushkin skall hit precis som EVGA

Håller med totalt två tillverkare som hade kunnat göra succé på Inet!

Brutala minnen, här kan man verkligen snacka brutal prestanda och kvalité utan massa krims krams och ett fånigt pris!

Visa signatur

ASUS UX51VZ