Koreaner navigerar Iphone med korv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Men leder korv el då?

Ja, på samma sätt som människokroppen. Inte alls lika bra som metall förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Nation
Är också lite skeptisk till det där med att leda el, Alla dessa skins med överdragsplast, är den också "ledande"?

Överdragsplasten är inte ledande, precis som glasets utsida inte heller är det.

Hur hög kapacitans man får beror bland annat på hur tjock isolatorn (i det här fallet glasskivan + överdragsplasten) är.

Överdragsplasten är väldigt tunn så den påverkar inte kapacitansen märkbart, och därför fungerar det.

Med en betydligt tjockare plastfilm skulle det fungera mycket sämre eller inte alls.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Eller gör som jag gjort köp "tattar" \ sotar handskar sånadär med bara halva fingrar så att finger topparna sticker ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Använd handskar och ta av sig dom när man vill navigera?
Annars en förbannat kul nyhet

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk

20 minusgrader och bara en falukorv i kylen...

Värt ett försök?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Men leder korv el då?

Gör helst inte detta men... pröva att koppla en korv till eluttaget. Snabbmat om något.

Permalänk
Medlem

Men va?

Allt leder ju el, mer eller mindre då el är elektroner som rör på sig.
Eller hur eller va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Eftersom jag inte dricker så har jag aldrig köpt dessa tunna långa ölkorvar men nu kan det vara idé att göra det.

Då var det som jag alltid har tänkt: Ölkorvar är grymt underskattade!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Om nån brytt sig om att kolla upp storyn det minsta så hade man upptäckt att det är ost (i plast) de sitter och pekar med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM Jag skulle vilja se någon använda en falukorv, gärna 1kilos för att navigera sin iphone

Falukorven passar nog mer till Microsoft Surface...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Om nån brytt sig om att kolla upp storyn det minsta så hade man upptäckt att det är ost (i plast) de sitter och pekar med.

Falukorven passar nog mer till Microsoft Surface...

Hehe, tja, ost fungerar nog i princip lika bra som korv, även om korv borde vara en lite bättre ledare (borde innehålla mer vatten).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

För alla som akut måste svara i sin iPhone i skidbacken när man har en massa vantar och stavar och grejjor på sig så går det även att använda tungan. Blir inte riktigt så kladdigt som det låter.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem

Absurt, men väldigt roligt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
För alla som akut måste svara i sin iPhone i skidbacken när man har en massa vantar och stavar och grejjor på sig så går det även att använda tungan. Blir inte riktigt så kladdigt som det låter.

....Kanske inte ska testa just det på en begagnad iphone....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Apples nya Korvphone :)!

Permalänk
Medlem

Snart kommer det väl en App till iphone så det låter som att man Dippar korven i en burk Ketchup lr nåt

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Man kan också spekulera i en kommande ökning hos veterinärerna där hundar käkat upp hussar & mattars iphone i tron att det var en korv pga lukten. -My dog eat my Idog ?

Permalänk

jag har inte läst igenom tråden men det finns vantar som är gjorda för att fungerar med iphone.

Permalänk
Medlem

- är du glad att se mig?
- nä, det är min Iphonepenna

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
iPhone (och andra enheter) använder Projected Capacitive Touch (PCT). När man placerar ett elektriskt ledande material på den isolerade ytan (glaset på iPhonen), så får man i praktiken en liten kondensator (ledande material på insidan, isolator mellan, ledande material på utsidan).

Så svaret är ja, metall fungerar bra. En liten metallbit verkar inte fungera, men en "stor", som baksidan av en tesked, fungerar alldeles ypperligt.

Jag testade med min iPhone:

* Påsförslutningsrem med ståltråd: Nope
* Säkerhetsnål: Nope
* Baksidan av tesked: Yup
* Metalltvål: Yup

Jag gissar att det krävs tillräckligt stor kontaktyta, antingen pga hur PCT:n är kontruerad eller beroende på hur mycket som krävs för att mjukvaran i iPhonen ska acceptera det som ett giltigt touch.

Ok jag ska testa med nåt större.
Vi testade med skåpsnyckel och lite andra små saker så vi får testa med nåt annat trevligt då...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Bananer fungerar också!

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Det är nåt fel på falukorv.. den vill inte fungera

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Det är nåt fel på falukorv.. den vill inte fungera

Skinn av isolatormaterial som är för tjockt, eller så kanske det säger en del om kvalitén på falukorv.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Skinn av isolatormaterial som är för tjockt, eller så kanske det säger en del om kvalitén på falukorv.

Iphone är nog dåligt optimerad för falukorv, hoppas att dom fixar till problemet i nästa uppdatering..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Iphone är nog dåligt optimerad för falukorv, hoppas att dom fixar till problemet i nästa uppdatering..

Sant. *Hämtar en falukorv och väntar med spänning*.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Har hört rykten om att falukorvsstödet bara kommer till den större iPad och ej iPhone.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Har hört rykten om att falukorvsstödet bara kommer till den större iPad och ej iPhone.

Skit. Då är det bara att göra sig av med luren och boka nästa leksak då.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fan vad bäst. Jag hatar verkligen att min iPod inte går att styra med vantar på. Men korv har jag aldrig tänkt på skulle fungera...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Entusiast

Ni fågar: "Leder korv ström?"
Jag svarar: Yup!... här finnes videobevis:
http://www.wonderhowto.com/how-to-electrocute-that-hotdog-167...

Fördel om man har en ladd-station till sin iKorv, iWurst eller iFalu
Kom ihåg: När korven börjar ryka, är den färdigladdad!

Edit:
Titta vad jag hittade
http://www.wonderhowto.com/wonderment/south-koreans-pork-digi...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle få säga det här, men...

[i]epic thread!!!!!one[/i] :D:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Lite halvt relaterat till ämnet, har en kompis som promt tror att iPhoneskärmen styrs av värme (så om man är för kall om fingrarna så skulle det inte fungera) så jag gjorde en liten video där jag demonstrerar att frusna morötter fungerar utmärkt

http://www.youtube.com/watch?v=RzT7zu3caHY

det skrämmande är att han faktiskt säljer telefoner i jobbet O_o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zargon
Lite halvt relaterat till ämnet, har en kompis som promt tror att iPhoneskärmen styrs av värme (så om man är för kall om fingrarna så skulle det inte fungera) så jag gjorde en liten video där jag demonstrerar att frusna morötter fungerar utmärkt

http://www.youtube.com/watch?v=RzT7zu3caHY

det skrämmande är att han faktiskt säljer telefoner i jobbet O_o

Hehe. Good one.

Iofs så tycker jag att de allra flesta elektroniksäljare har hemskt usel koll på vad de säljer, och kör med sitt gamla vanliga skitsnack som alltid går hem hos de kunder som har ännu mindre koll.

Visa signatur

5950X, 3090