Apple stänger av hackare från Itunes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
iPaden är inte en dator.
En dator har fullt stöd för webbens all funktionalitet och den har multitasking.
iPaden är snarare ett tillbehör.

Så en Commodore 64 är inte en dator?

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Och iPad fanns på Commadore tiden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Så en Commodore 64 är inte en dator?

Mvh Johan

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Så en Commodore 64 är inte en dator?

Mvh Johan

Vad lustig man kan vara då
Men nej, i dagens mening är knappast en Commodore 64 en dator. Den kan kanske liknas vid en väldigt stor miniräknare...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Vad lustig man kan vara då
Men nej, i dagens mening är knappast en Commodore 64 en dator. Den kan kanske liknas vid en väldigt stor miniräknare...

HAHA! Tack, du gjorde min dag.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Appleanvändaren vet att Steve Jobs vet bäst och skiter i resten.

Indoktrinerad much?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Tycker iphone är så överhypat när man inte ens kan välja operatör, snacka om bakåtsträvande och monopol.

I Sverige kan du la iofs välja mellan Telia, Telenor, Halebop och 3.
Lite värre för amerikanarna då dom typ fick landets sämsta mobiloperatör. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Vad lustig man kan vara då
Men nej, i dagens mening är knappast en Commodore 64 en dator. Den kan kanske liknas vid en väldigt stor miniräknare...

Så då är IE6 ingen webbläsare för den inte har stöd för CSS3, HTML5 osv?

Det känns som att det haltar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Sedan bara kunna applikationer godkända av apple, är heller knappast bra. Man får väl fortfarande köra java ME applikationer, men ändå.

Inte nog med att Apple måste godkänna din applikation, du måste betala Apple för att ens få utveckla den. Sen ska dem ha 30% av vinsten efter att du betalat dem för att få utveckla den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pawz
Inte nog med att Apple måste godkänna din applikation, du måste betala Apple för att ens få utveckla den. Sen ska dem ha 30% av vinsten efter att du betalat dem för att få utveckla den

Jösses, du har verkligen tänkt igenom den kommenteren fullt ut. Att du sedan får tillgång till den mest genomsökta appstoren spelar ingen roll, att du inte behöver bekymra dig om logistiken eller bandbredden, för att inte tala om transaktionshanteringen, det spelar inte in -eller? Inser du inte vilka fördelar du får för det ringa avkall du tar med de premisserna så vet jag inte vad jag kan säga...

Att Apple ryter till -om än i så begränsad skala, är väl inget att reagera över. De bedriver en komersiell verksamhet. De vill tjäna pengar som vilket företag som helst. De skriver kontrakt med operatörer och allsköns andra företag för att saker ska fungera som tänkt och när folk börjar trixa med det så reagerar de och gör sina motdrag för att stävja det. Om ni har problem med det och vräker ur er '"vilket uschligt företag" -då är ni ju tappade bakom en vagn. Lycka till med att driva ett företag...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Fast köper du en bil och servar den själv istället för en aukt.verkstad så erhåller du inte garantin som följer med bilen då den måste servas hos just en akut.verkstad. Samma gäller här, företag skyddar sin produkt sen får du som konsument avgöra om det är något för just dig. Du skulle säkerligen tänka i andra banor om det var din produkt .

Sen går det köpa iphone olåst, kanske inte i Sverige men i andra länder.

Edit. Kanske inte samma men du fattar väl?

Grejen är att biltillverkare motarbetar inte de "obundna" verkstäderna öppet (vad jag vet i alla fall?), vilket Apple gör. De reglerar vilka applikationer som får och inte får släppas till den stora massan och det har noll och ingenting med att göra om applikationen är välutvecklad eller inte, utan styrs av vad de tycker.
Självklart har jag förståelse för att företag vill skydda sina produkter, men Apple går sju mil för långt, vad de gör är ju faktiskt att hämma kreativitet som annars hade lett till mervärde för deras produkt - utan att det hade kostat dem själva en krona!
Jag kan köpa att Apple inte har tid att testa varenda liten app som utvecklas, men tills den har hunnit testas kan den ju t.ex. förses med en märkning á la "användning sker på egen risk" eller ngt liknande? Och nej, jag tror faktiskt inte att jag skulle bli arg om någon i princip jobbade gratis åt mig och utökade min produkts användningsområde, sålänge han/hon gör det utan att tjäna pengar på det och vill dem tjäna pengar på det de gör (och är duktiga på det) så hade jag nog kunnat tänka mig att ta en diskussion med dem.

Permalänk
Avstängd

När vi är inne på ämnet världens sämsta telefon(iphone)
Varför har apple låst iphonen så folk inte kan köra bluetooth mellan en iphone mot andra telefontillverkares mobiler?
Jag har några polare som väldigt gärna vill skicka grejer till mig men det går inte för att apple bara tillåter iphoneanvändare att skicka med bluetooth sinsemellan??
Absolut dummaste påhitt jag någonsin hört talats om,snacka om att begränsa sina köpare.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
När vi är inne på ämnet världens sämsta telefon(iphone)
Varför har apple låst iphonen så folk inte kan köra bluetooth mellan en iphone mot andra telefontillverkares mobiler?
Jag har några polare som väldigt gärna vill skicka grejer till mig men det går inte för att apple bara tillåter iphoneanvändare att skicka med bluetooth sinsemellan??
Absolut dummaste påhitt jag någonsin hört talats om,snacka om att begränsa sina köpare.

haha apple är det mest drakoniska företaget i industrin. Några andra hål i huvet exempel på vad dom gjort är t. ex. att dom inte tillät Opera att göra en iPhone version av deras webbläsare eftersom det skulle konkurrera med safari. Sedan fungerade Palm pre mobilen för bra med iTunes så apple uppdaterade iTunes för att göra att det inte fungerade lika bra för att pusha iPhone.

uppväxt med macar men tål inte hur det har blivit så status att ha en macbook eller iphone. Så äckligt, folk med dåligt självkänsla köper bara för att dom tror att dom blir något då.

"I buy anything if it's shiny and made by Apple!"

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Jösses, du har verkligen tänkt igenom den kommenteren fullt ut. Att du sedan får tillgång till den mest genomsökta appstoren spelar ingen roll, att du inte behöver bekymra dig om logistiken eller bandbredden, för att inte tala om transaktionshanteringen, det spelar inte in -eller? Inser du inte vilka fördelar du får för det ringa avkall du tar med de premisserna så vet jag inte vad jag kan säga...

Att Apple ryter till -om än i så begränsad skala, är väl inget att reagera över. De bedriver en komersiell verksamhet. De vill tjäna pengar som vilket företag som helst. De skriver kontrakt med operatörer och allsköns andra företag för att saker ska fungera som tänkt och när folk börjar trixa med det så reagerar de och gör sina motdrag för att stävja det. Om ni har problem med det och vräker ur er '"vilket uschligt företag" -då är ni ju tappade bakom en vagn. Lycka till med att driva ett företag...

Att apple tar betalt för att driva appstoren ser jag inget fel med, och ett stort problem annars är just att hitta bra applikationer till sin mobiltelefon. Så denna tjänst är skitbra och är en sak som har gjort iphone populär.

Men att förbättra sin appelstore genom att tvinga utvecklare att använda denna, är inget som för oss konsumenter är bra. Nu går väl java ME, men det är nog inte lika bra för en imac. (iaf inte midp 2.0 som har en massa begränsningar, som inte kunna köra bakgrundsapplikationer, jag väntar starkt på 3an som kanske kommer i år om jag har fattat rätt)

Nu får företag låsa ute konkurrens (Vendor_lock-in) till en viss grad, MS har haft en massa problem med detta. Nu är det dock en liten skillnad på marknadsandel, så det är inte samma sak för apple.

Vi konsumenter bör såklart för våran egen del undvika låsta produkter och många låser upp den, (hur lagligt det nu är) Men jag tycker det inte alls är konstigt att folk inte gillar dessa affärsmetoder och kringgår spärrarna.

*edit*
För apples del. Så hade de kunnat ta betalt för utvecklingskitet, sedan ta betalt för de som säljer via applestore. De som väljer att sälja utanför, ja de skulle få väldigt mycket mindre kunder.
Dels att folk inte hittar dem och dels osäkerheten med att de kan vara skadliga, de som har gått via applestore kan man mer lita på. Men ändå många utvecklar program på fritiden och ger till sina bekanta, jag själv gör detta i java Me.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Vilka hackers... n00bkiddies, dumt att använda samma e-mail... jag som knappt använder samma IP och jag är ingen "hacker"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

It's all about consuming!

Just take a look at the new iPad! It has "CONSUME MORE" written all over it! And they call that what, a tablet computer??? Get the fuck out of here!!! Can you run Mac OS X software on it? No! Can you install your own software on it? No! Can you modify the software applications that came with it or develop your own software for it and right on it? No! You can't even write on it properly, not to mention doing some serious programming. What accessories can you connect and use with it? A bag or case? A stand? A DC power adapter? A full sized keyboard? The latter is a good one, but why in the world would you pay extra for a decent full size keyboard? The iPad doesn't even give you much of a liberty to set your own settings and preferences.

The iPhone is not much different from the iPad. The iPad is just its bigger and clumsy brother. I can't even think of a situation where I would even need such a thing. And it's not like you can carry one with you in your pocket. To be able to carry one in your pocket Apple would need to sell special shirts with oversized pockets like the ones Sony salesmen used when Sony introduced the "pocketable" TR-63 transistor radio in the US to demonstrate that it was possible to put it in a pocket (lol). So why would I buy such a thing as iPad or iPhone? Just to consume digital media and make Steve happy? I don't think so. In addition to the App Store and the iTunes store found on iPhone, you even got the iBookstore now on the iPad. So when iPhone says iCONSUME, iPad is saying iCONSUME MORE.

During his presentation of the new iPad in San Francisco, Steve asked the audience the same question Apple has been asking itself, namely: is there room for a third category of device in the middle? Something that's between a laptop and a smartphone.

"In order to really create a new category of devices, those devices are gonna have to be far better at doing some key tasks. They are gonna have to be far better at doing some really important tasks. Better than the laptop, better than the smartphone."

Better than the laptop? Give me a break! How about letting the user decide what to do with it? The iPad is a completely different type of device and therefore it can not be compared to a laptop, it's like comparing apples and oranges (apple, lol), or oranges and tomatoes to distinguish them even more. But if we only look at the things that you actually can do and the things you can't do with each of them then the laptop wins. The laptop has virtually no limitations as of what you can do with it. On the other hand, the iPad is full of all kinds of limitations, just like the iPhone, Apple made sure of that.

Both the iPad and the iPhone are content centric devices that give limited to no liberties to the end-user to do whatever he or she wants to do with it. Both the iPad and the iPhone are designed for consuming and enjoying digital contents with more or less interactivity and customization. Yes, by customization I mean Apps and in order to customize and expand the functionality of the device you would have to pay for the Apps you chose to download. Sure some Apps are free of charge, but the majority of them have a price tag. What I think Steve meant by doing some really important tasks on the iPad is exactly this, consuming!

The most important thing that I like about the iPad is that it unlike the iPhone will be available for purchase through regular retail stores and in all Apple stores worldwide, and the fact that the users won't be forced and locked into any contracts with any operators just to get their hands on one. I'm sure this old/new approach of distribution will also make the device more easier to get, with no or very short queuing on the waiting list. That's a good step forward for this iPhone/iPad evolution. We can only hope that this will be the case with the next generation of iPhone as well.

It's in our nature to strive for liberty and freedom of choice. What the iPad and the iPhone need is to become more liberal and open. No one would ever want or need to hack the damn phone if the iPhone had not been locked to a specific operator and if it allowed the users to install any application of choice without Apple having to approve it like some kind of God damn parental control. This is why I hate both the iPhone and the iPad which is based on the same platform.

Swedish operators like Tele2 have dropped the practice of locking mobile phone handsets several years ago and other operators have followed. Why the hell would the operators want to lock the phone to its own network and then charge like 250 SEK just to unlock it for you at the end of the contract? Just to make sure you are using it on their own network so that they can charge you their own call rates? This is why you make a 1 to 2-year contract with them, the contract alone guarantees income for the operator. After several years now with unlocked mobile phones that are bought with contract, Apple is the first company to start pushing things back to the past and making it worst for the end users and customers. Good going Apple. This is why i like iPad because it gives me hope that Apple is finally coming to its senses.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
It's all about consuming!

Amen!

Håller med om allt, särskilt det förbannade parental control-tänket. "Apple is your daddy, now do what daddy says or you will be spanked!"

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Fast köper du en bil och servar den själv istället för en aukt.verkstad så erhåller du inte garantin som följer med bilen då den måste servas hos just en akut.verkstad. Samma gäller här, företag skyddar sin produkt sen får du som konsument avgöra om det är något för just dig. Du skulle säkerligen tänka i andra banor om det var din produkt .

Sen går det köpa iphone olåst, kanske inte i Sverige men i andra länder.

Edit. Kanske inte samma men du fattar väl?

Det finns inget krav på att du ska serva bilen på merkesverkstad då garantin gäller på tillverkningsfel! Du måste dock serva bilen på en verkstad som följer tillverkarens anvisningar (Rätt diagnosverktyg, serviceprotokoll och sånt) Så länge du kan visa på att servicen e rätt utförd gäller garantin.

Förlåt för offtopic!

Visa signatur

/me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Det är just det som håller mig j*vligt långt borta från att köpa någonting med äpplen på. Köper jag någonting så äger jag den produkt jag har köpt och har i min värld juridisk rätt att göra vad jag vill med produkten. Har jag däremot hyrt, leasat, lånat för att köpa/köpt produkten på avbetalning saknar jag dessa rättigheter. Så länge vissa företag inte medger och accepterar detta (samt låser upp sina plattformar så att vem som helst kan utveckla plattformar till dem) så kommer det alltid finnas bättre alternativ för kunden.

Alltså... det är knappast bara Apple som har såna avtal...
Vilken tramsig nyhet Om nån går runt ett avtal som Google och en kund gått med i, och i slutändan så tröttnar Google på det och nukear deras gmailkonto eller dylikt, skulle det bli en nyhet då också?

Sen är det väl ändå upp till Apple att göra vad dom vill med sina egna produkter? Gillar man dom inte köper man dom inte, hoppas jag Ungefär som att klaga på IE6 och inte köra Firefox. (Fast det finns lite mer anledning att gnälla på IE6, då infekterade muppar som kör det blir zombies i ddos-nätverk och annat jävulskap...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Sen är det väl ändå upp till Apple att göra vad dom vill med sina egna produkter?

Var det inte just det han kommenterade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Gillar man dom inte köper man dom inte, hoppas jag

... och sa?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Det säger en del om hur bra Iphone de facto är, att trots alla dessa mycket irriterande begränsningar så lyckas de flesta inte hitta någon bättre telefon att köpa. Inte jag heller, jag gillar inte Apple det minsta, men Iphone är en grym produkt. Det den gör bra gör den så mycket bättre än alla andra, att man helt enkelt är tvungen att stå ut med nackdelarna. Men visst är Jailbreak ett andhål, det gör Iphone avgjort mer användbar, så det är bara att hoppas att hackarna fortsätter att ligga ett steg före Apple(för de lär aldrig släppa en lika användbar produkt som en Jailbreakad Iphone själva).

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
haha apple är det mest drakoniska företaget i industrin. Några andra hål i huvet exempel på vad dom gjort är t. ex. att dom inte tillät Opera att göra en iPhone version av deras webbläsare eftersom det skulle konkurrera med safari. Sedan fungerade Palm pre mobilen för bra med iTunes så apple uppdaterade iTunes för att göra att det inte fungerade lika bra för att pusha iPhone.

uppväxt med macar men tål inte hur det har blivit så status att ha en macbook eller iphone. Så äckligt, folk med dåligt självkänsla köper bara för att dom tror att dom blir något då.

"I buy anything if it's shiny and made by Apple!"

Du gillar också the onion news ser jag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Stackars mig som hade en så dålig självkänsla innan jag skaffade en iPhone Nu är jag frälst och har minst 3 dm längre... telefonräkning

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Du får tillgång till applikationer som inte godkänts av Apple... Men i övrigt så håller jag med dig. Jag ser ingen som helst anledning till att jailbreaka en iPhone. Jag vill hellre ha en stabil telefon än en telefon som jag kan göra 5% mer med.

För att få bort operatörslåset måste man jailbreaka telefonen.

Man kan använda den mer än 5%, och den är stabil. Är telefonen dock hacktiverad så kommer inte push-tjänster att fungera.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Men skärp er!
Ni fattar ju uppenbarligen inte varför Apples produkter säljer och ni verkar HELT bortkopplade från den kundgruppen.
Apple tycker t.ex. att det är viktigare att ha en stabil operatör till iPhone än att olle 14år kan köpa den med ett dJuce kontantkort och få en crapupplevelse eftersom det skulle sänka värdet på varumärket. Apple = premium. Pris är irrelevant eftersom de konsumenter som köper Apple inte har problem med att spendera pengar. Apples kunder VILL inte mecka med hårdvaran och lägga in annat shit eller ha 87 operatörer att välja mellan. Det ska bara fungera, det är det ABSOLUT viktigaste.
Det är hyfsat uppenbart att för individer som bygger sina egna datorer och meckar med drivisar/överklocker etc för nöjes skull så är det näst intill omöjligt att förstå att det finns en marknad där inget sådant är ens önskvärt.
Om ni inte kan förstå varför Apple gör saker och ting som de gör så får ni ju bara acceptera att det är så eller vidga era vyer.

Dessutom är kommentarerna så pass fulla av sakfel och missuppfattningar att det verkar som det är ytterst få som verkligen har använt Apples produkter.

Edit: Sweclockers läsare är ju uppenbarligen inte en intressant kundgrupp för Apple så det är nog inte så konstigt att det är få Appleägare här.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Men skärp er!
Ni fattar ju uppenbarligen inte varför Apples produkter säljer och ni verkar HELT bortkopplade från den kundgruppen.
Apple tycker t.ex. att det är viktigare att ha en stabil operatör till iPhone än att olle 14år kan köpa den med ett dJuce kontantkort och få en crapupplevelse eftersom det skulle sänka värdet på varumärket. Apple = premium. Pris är irrelevant eftersom de konsumenter som köper Apple inte har problem med att spendera pengar. Apples kunder VILL inte mecka med hårdvaran och lägga in annat shit eller ha 87 operatörer att välja mellan. Det ska bara fungera, det är det ABSOLUT viktigaste.
Det är hyfsat uppenbart att för individer som bygger sina egna datorer och meckar med drivisar/överklocker etc för nöjes skull så är det näst intill omöjligt att förstå att det finns en marknad där inget sådant är ens önskvärt.
Om ni inte kan förstå varför Apple gör saker och ting som de gör så får ni ju bara acceptera att det är så eller vidga era vyer.

Dessutom är kommentarerna så pass fulla av sakfel och missuppfattningar att det verkar som det är ytterst få som verkligen har använt Apples produkter.

Edit: Sweclockers läsare är ju uppenbarligen inte en intressant kundgrupp för Apple så det är nog inte så konstigt att det är få Appleägare här.

"If you make something even a fool can use, only a fool will want to use it."

Tycker det summerar ganska bra vad apples kundgrupp är för några.

Permalänk
Medlem

Tycker din kommentar summerar din mentala skärpa ganska bra

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Men skärp er!
Ni fattar ju uppenbarligen inte varför Apples produkter säljer och ni verkar HELT bortkopplade från den kundgruppen.
Apple tycker t.ex. att det är viktigare att ha en stabil operatör till iPhone än att olle 14år kan köpa den med ett dJuce kontantkort och få en crapupplevelse eftersom det skulle sänka värdet på varumärket. Apple = premium. Pris är irrelevant eftersom de konsumenter som köper Apple inte har problem med att spendera pengar. Apples kunder VILL inte mecka med hårdvaran och lägga in annat shit eller ha 87 operatörer att välja mellan. Det ska bara fungera, det är det ABSOLUT viktigaste.
Det är hyfsat uppenbart att för individer som bygger sina egna datorer och meckar med drivisar/överklocker etc för nöjes skull så är det näst intill omöjligt att förstå att det finns en marknad där inget sådant är ens önskvärt.
Om ni inte kan förstå varför Apple gör saker och ting som de gör så får ni ju bara acceptera att det är så eller vidga era vyer.

Dessutom är kommentarerna så pass fulla av sakfel och missuppfattningar att det verkar som det är ytterst få som verkligen har använt Apples produkter.

Edit: Sweclockers läsare är ju uppenbarligen inte en intressant kundgrupp för Apple så det är nog inte så konstigt att det är få Appleägare här.

Tror du på allvar att operatörslåsningen är det största problemet?

Det är begränsningarna i operativsystemet som är boven i dramat:

* Jag kan inte installera vilka program jag vill.

* Jag kan inte skriva mina egna program till den utan att betala Fapple för Den Stora Äran.

* Jag kan inte använda USB-anslutningen till datorn från programmen (ja, det ÄR en självklarhet).

* Det finns inget inbyggt stöd för tasks, jag måste köpa program för det, och även om jag gör det så kan jag inte ens få reminders att fungera eftersom Fapple anser att multitasking är extremt komplicerat och lite skrämmande (inte konstigt med tanke på hur gamla sketna Mac OS före version X fungerade, iFåne = back to the roots).

* Tvungen integration med iTunes, jag orkar inte ens gå in på alla problem och begränsningar detta innebär.

* Jag kan inte lägga in mina egenproducerade ringsignaler på fanskapet, jag måste köpa färdiga ringsignaler via iTunes (nu har det visat sig vara tämligen enkelt att kringgå denna förbannade idioti, även utan specialprogram, men ur Apples synvinkel så borde jag förstås stängas av pga detta oerhörda brott).

Synd att jag inte visste detta i detalj innan jag gav tummen upp på att få en iFåne från jobbet, och synd att jag är omgiven av Appleheads på kontoret som lovade guld & gröna skogar (och hade fel rörande det mesta, som vanligt).

Och kom inte och prata om "premium" eller "vi Appleheads, vi har pengar vi, titta så coola och trendiga vi är", det blir så otroligt fånigt på alla plan. De Appleheads jag känner gapar alltid om detta, och alla har de gemensamt att de älskar att se ned på andra och att skryta om hur djävla bra de är. För mig framstår de enbart och endast som halvblåsta fåntrattar med kraftiga hävdelsebehov.

Allt snack om att "det är begränsat för att det ska fungera" är bara en usel cover-up för följande:

1. Girighet, girighet, girighet och girighet.

2. Begränsningar är ett utmärkt sätt att se till så att fårskocken av användare inte klantar till det och belastar supporten, men framför allt är det ett smidigt sätt att förhindra brott mot Den Heliga Girigheten.

3. "Usch, det här är för tekniskt avancerat och läskigt och otäckt, vi kan inte lösa det, men det är lugnt; våra religiöst troende kunder sväljer alltid våra bullshitargument som vore de heliga lagar, och resten av fårskocken är ändå för korkade."

4. Full analretentiv kontroll över precis allting är jättekul. Vår Käre Ledare lider uppenbarligen av allvarliga psykiska problem, men det är bara roligt! Ti-hi-hi, let's all go to the funny farm, och sen ska vi hälsa på Kim Jong-il på studieresa!

5. Girighet, det måste jag ha glömt.

Så, varför orkar jag skriva allt detta? Konsumentupplysning. Och givetvis ett slag i ansiktet på Appleheads, vilket självklart är fullständigt meningslöst, men det känns bra.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Befriar dig härmed. Natti

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Men pga sagda begränsningar (och det finns tyvärr fler) så sneglar jag på HTC Hero och HTC HD2 för närvarande... I can haz my freedom and flexibility back, PLZ!?!?!?!?! *cry*

Så du tycker på fullaste allvar att winmo är mer användarvänligt och mindre begränsat?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Och iPad fanns på Commadore tiden?

ja, för Commodoretiden är inte över än!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken