Geforce Fermi vanlig först andra kvartalet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ska signalen upp till en satellit och vända innan den kommer ner igen blir det ännu längre fördröjning.
Det diskuteras vilka skärmar som har lägst "input lag" för att passa till gaming, och här är en teknik som ger 10-tals om inte 100-tals gånger högre fördröjning.

För övrigt hade - tror det var tele2 - internet via satellit ett tag på 90-talet.

edit tele2, 1997 http://www.cisionwire.se/netcom-gsm-as/satellit-ger-hushallen...

Är inte alls insatt i det så personligen vet jag inte, var bara något jag läste som en vän länkade.
Men det du säger verkar riktigt dåligt om det är så iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Precis. Problemet är inte själva grafiken utan överföringen.

Om ni besvärar er med att läsa artikeln så står det att det räcker med 1.5Mbit/s i överföring för att spela. Ni kan inte jämföra med nuvarande teknik och hur nuvarande spel hanterar nätverksspelande, med lagg, detta är ny teknik - inte det gamla vanliga.

Hade ni frågot någon på 70-talet om man kan sända 100-tals TV-kanaler samt ha oändligt med interaktiva ondemand-tjänster, allt i miljoner färger, FullHD och med mångkanaligt HiFi-ljud, genom telefonjacket hade denne garvat läppen av sig. Telefonen har ju "telefonröst", inte är det HiFi, och definitivt ingen bild. HaHa!

Och vad har vi, 20-100Mbit/s har de flesta som hänger här. Det borde räcka och bli över med råge.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv

Jag ser inget som nämner om att det är laggfritt i Kotakus artikel? Det står dessutom inget om avstånd mellan OnLive-server och apparaterna som användes.

Nu är jag trött och kan mycket väl missat något. Nu har jag iofs läst igenom artikeln tre gånger och ser fortfarande inte vad jag förväntas se. Det jag tycker mig se är försäljningssnack och PR, vilket förvisso inte är något negativt, men inget som säger att detta går laggfritt.

Men visst, får de detta laggfritt och till bra pris så kommer spelmarknaden totalt att ändras. Det blir ett spännande år som det verkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jag ser inget som nämner om att det är laggfritt i Kotakus artikel? Det står dessutom inget om avstånd mellan OnLive-server och apparaterna som användes.

Nu är jag trött och kan mycket väl missat något. Nu har jag iofs läst igenom artikeln tre gånger och ser fortfarande inte vad jag förväntas se. Det jag tycker mig se är försäljningssnack och PR, vilket förvisso inte är något negativt, men inget som säger att detta går laggfritt.

Men visst, får de detta laggfritt och till bra pris så kommer spelmarknaden totalt att ändras. Det blir ett spännande år som det verkar.

Nej, det finns inga bevis för att det skulle vara laggfritt.

Men det känns som om de vore oändligt korkade om de missat en såpass viktig detalj, vilket de inte borde vara med tanke på hurpass avancerad tjänsten är. En annan ledtråd är att de valt att dema just FPS-shooters, och inte Sims3.

Därmed inte sagt att det skulle vara problemfritt på något sätt, även gällande lagget, detta är ju en produkt som i bästa fall nått alpha-status. Det lär dröja ett bra tag innan detta går live, men idén är inte dum alls. Kan man betala för att se på film över nätet kan man lika gärna betala för att spela spel.

Fast visst finns risken att det är en avancerad scam för att locka investerare, det lär inte vara omöjligt att rigga något semi-funktionellt att visa upp på ett event som det i artikeln.

edit. en snubbe från pcper.com hade tydligen provspelat under eventet; enligt honom fungerade spel som mass effect bra men fps var(som ni gissade) bara att glömma. Kan alltså vara ännu en cool grej, men som ingen vill ha.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Nej, det finns inga bevis för att det skulle vara laggfritt.

Men det känns som om de vore oändligt korkade om de missat en såpass viktig detalj, vilket de inte borde vara med tanke på hurpass avancerad tjänsten är. En annan ledtråd är att de valt att dema just FPS-shooters, och inte Sims3.

Därmed inte sagt att det skulle vara problemfritt på något sätt, även gällande lagget, detta är ju en produkt som i bästa fall nått alpha-status. Det lär dröja ett bra tag innan detta går live, men idén är inte dum alls. Kan man betala för att se på film över nätet kan man lika gärna betala för att spela spel.

Fast visst finns risken att det är en avancerad scam för att locka investerare, det lär inte vara omöjligt att rigga något semi-funktionellt att visa upp på ett event som det i artikeln.

Och det är det att det inte visats att det är laggfritt som gör mig lite osäker. Såvida inte lagget är uppe i sekunder räknat så skulle nog detta fungera för många ändå. Är det billigt nog kan det säkert bli riktigt stort ändå, eventuellt bättra på utvecklingen av nät med lägre lagg.

Jag kan ärligt säga att redan första gången jag hörde talas om OnLive (för ca ett år sedan) så var bland de första tankarna Gizmondo. Nu tror (och hoppas) jag att folket bakom OnLive är seriösa.

Nog med oftopic för min del.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att ni går lite för mycket off-topic.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Nu tycker jag att ni går lite för mycket off-topic.

Indeed, mycket i brist på något substantiellt att säga om Fermi som tråden handlar om. Sorry!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hjälpsam

Även om tillgången av Fermi är låg, borde den kunna räcka för Tessla-kunderna, lägre efterfrågan och större marginaler där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
I japan har dom Internet genom satellit läste jag, man ställer en box i trädgården eller vid fönstret t.ex.
Det var extremt snabbt. Något sådant för framtiden kanske?
iof om jag inte minns fel var det bara i "beta" stadie eller vad man ska säga. (kommer inte på rätta namnet)

Som någon påpekat, det är lätt att få höga hastigheter men omöjligt att få bra svarstider med satellit.
Bara den sträckan ljuset ska färdas gör det väldigt olämpligt för spel med snabb respons.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Om ni besvärar er med att läsa artikeln så står det att det räcker med 1.5Mbit/s i överföring för att spela. Ni kan inte jämföra med nuvarande teknik och hur nuvarande spel hanterar nätverksspelande, med lagg, detta är ny teknik - inte det gamla vanliga.

Nu var det väll inte bandbredden som ifrågasattes utan svarstiderna?

Dock intressant och imponerande grej...