Permalänk
Medlem

AMD vs Intel.

Hej,

Jag hade tänkt köpa en ny dator, har själv en laptop men vill köpa en stationär. Hört från nån att AMD är stabilare än Intel och hört från någon annan motsatsen. Och då undrar jag vilket som är bäst, AMD eller Intel? Jag undrar då vilken som är bäst för de olika prisklasserna. Skulle vilja ha en processor med optimal prestanda för max 7k kr, i ett datorpaket, tror jag. Jag har sökt och letat och hittat några trådar angående ''AMD vs Intel'', men dom var några år gamla och jag skulle vilja ha up-to-date info. Men min egentliga fråga är bara ''AMD eller Intel, vilka är billigast men har samma prestanda?''

Tacksam för svar,
Johan.

Permalänk
Medlem

nej...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Haha, gissa om det blir fanboy fejd i denna tråd.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh
nej...

Va?

On topic: AMD pris/kr
Intel Prestanda

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Det finns jättemånga köprådstrådar för olika budgetar här på forumet. Gå in på valfri så ser du vad det är som gäller. Där får du info så de räcker. Det finns alltså dagligen sånna trådar som handlar om samma sak och du kommer få samma svar som alla andra. Kolla in dom trådarna.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh
nej...

Otroligt givande kommentar som bidrar mycket! Varför ens bemöda sig med att skriva nåt?

Till TS:

Jag är egentligen inte rätt person att uttala mig om detta ämne... har alltid kört på AMD för att de varit billigare samt att jag aldrig egentligen haft några bekymmer med de. Är själv lite nyfiken... ponera att man ska lägga 1500 på en processor. Vad ger en mest för pengarna då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Haha, gissa om det blir fanboy fejd i denna tråd.

Bäst att låsa.
*låst*