Starka siffror från Nvidia

Permalänk
Medlem

Låter som sagt att du tycker att AMD inte har någon strategi så länge som att de inte har samma som Nvidias strategi.

Enögt och onödigt att diskutera vidare eftersom en sådan strategi inte passar AMDs sits.

Du glömmer att Ati redan efter R600 sade att physics inte kommer att vara en större prioritet eftersom de anser att det finns mr att hämta på rena prestandaförbättringar av hårdvaran.

Ett klart strategival. Nu har de sluppit försöka sälja in halvmesyrer till fysiklösningar i ett fåtal spel medan nVidia fortsätter att piska på det döende physx som guds gåva til gamern.

Att någon orkar hårddra sådana här argument som exempel på brist på innovation upphör inte att förvåna mig och verkar helt önskebaserat.

Hela tanken på att försöka hierarkiser ATi gentemot nVidia och envist hävda att det ena företaget är genuint bättre än det andra är barnsligt och fullständigt irrationellt. Hur mycket du än försöker.

Det är korten vi köper, inte någon prenumeration på en icke existerande företagsideologi.

Hela ditt resonemang är felställt från grunden.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Jag tycker att nVidias strategi med Fermi är superb! mmmmmm MumsMums!

Den borde AMD ta å kolla på, där har de en del att lära...

......ellerrrrrr

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Låter som sagt att du tycker att AMD inte har någon strategi så länge som att de inte har samma som Nvidias strategi.

Enögt och onödigt att diskutera vidare eftersom en sådan strategi inte passar AMDs sits.

Du glömmer att Ati redan efter R600 sade att physics inte kommer att vara en större prioritet eftersom de anser att det finns mr att hämta på rena prestandaförbättringar av hårdvaran.

Ett klart strategival. Nu har de sluppit försöka sälja in halvmesyrer till fysiklösningar i ett fåtal spel medan nVidia fortsätter att piska på det döende physx som guds gåva til gamern.

Att någon orkar hårddra sådana här argument som exempel på brist på innovation upphör inte att förvåna mig och verkar helt önskebaserat.

Hela tanken på att försöka hierarkiser ATi gentemot nVidia och envist hävda att det ena företaget är genuint bättre än det andra är barnsligt och fullständigt irrationellt. Hur mycket du än försöker.

Det är korten vi köper, inte någon prenumeration på en icke existerande företagsideologi.

Hela ditt resonemang är felställt från grunden.

AMD måste inte följa nVIDIA vägval utan ta sitt eget

Det har man hört för. PhysX är döende har propagerats många år. Men ändå fortsätter urval av PhysX spel att växa. Tyvärr detta påstående är bristfällig och löjligt ignorant.

Att du låter bli att argumentera, anser att det är irrelevant och förminskar betydelsen av ett företags drift för progressivitet för utveckling av produkter och expandering av sin närvaro på marknader bara visar hur lite du förstår innebörden av det.

Min diskussion berör inte konsumenter utan företaget. Något som ingen eller få tar sin tid att om tänka på eftersom det inte berör inte de. Du är inte en av de vilket gör sig tydligt i form att förlöjliga mitt resonemang utan att förstå det, eller vilja att diskutera. Ta din frihet att tänka om.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det är din hierarkarisering av två olika företag jag ifrågasätter.

När du påstår att jag förminskar Nvidias progressivitet visar du bara att du inte har förstått något jag skrivit.

Jag uppskattar nvidias progressivitet och har sagt det flera gånger nu. Däremot är multitasking av fokus och produkter inte nödvändigtvis en kvalitetsegenskap. I nVidias fall må det vara nödvändigt och jag tycker att de gör det kreativt, som jag skrivit innan.

Däremot har multitasking på flera marknader riskfyllt och orsakat många företagsfall. Det är ett nödvändigt ont för nVidia men att hävda att det tveklöst är av godo, att det sätter det företaget"högre än ett annat" på någon skala, eller att tro att det beror på skillnader i företagskultur när det är grundat på olika behov och positioner, det resonemanget leder ingenstans.

Att använda sådana argument "min pappa är starkare än din" gör inte direkt argumentationen starkare.

Jag tänker inte förfalla till att påstå att du inte förstår vad du talar om som jag fick i ansiktet här. Du inser att det uttalandet kan ter sig komiskt om du har otur med vad jag sysslar med?

Däremot kan jag avsluta med att fråga: Vad vill du att jag skall tänka om gällande?

Är det ditt ursprungsuttalande för diskussionen:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse

Företagsmässigt så kan AMD (GPU-avndelning) inte gemföras med nVIDIA. De är på helt olika nivåer.

Du jämför äpplen och päron och ber mig att ställa mig in i ledet och inse sanningen?

Jag är beredd att försöka tänka om från att de är äpplen och päron om du lyckas ger mig en fungerande definition av den företagsmässiga nivåskalan du använde för att komma fram till din slutsats.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på spel med GPU accelerad fysik som går att köra på ATI kort. Det har varit mycket snack om detta sedan förra sommaren men ännu finns inga speltitlar. Och hur är det igentligen med dom DX11 spel som finns för närvarande. Hur mycket eye candy ger dom i förhållande till DX10... näst intill ingenting extra. Sen att tesselations prestandan på nuvarande generation av ATI kort suger det är det ingen som vill erkänna.

Gooodbye Aticlockers

Permalänk
Medlem

Har alltid kört Nvidia (8800GT, 9800GT etc) och köpte mig ett radeon 5870 och är riktigt nöjd med produkten. Men är dock lite besviken när "underdogen" väl slår nvidia att dom inte lider mer utav detta så kallade nederlag.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3..6GHz | Corsair 4 gb 1600 mhz | Asus P7P55D | Chieftec Super Series 650W | HIS Radeon HD5850 | Antec 300 | Scythe Katana3 CPU Kylare | WD Caviar Black 1 tb | BenQ 24" V2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asfarlig
Har alltid kört Nvidia (8800GT, 9800GT etc) och köpte mig ett radeon 5870 och är riktigt nöjd med produkten. Men är dock lite besviken när "underdogen" väl slår nvidia att dom inte lider mer utav detta så kallade nederlag.

Köpte du både 8800gt och 9800gt ? samma kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
Köpte du både 8800gt och 9800gt ? samma kort

Det är ju inte samma kort, dom är bara likadana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Det är ju inte samma kort, dom är bara likadana.

Hehehehehe, du var mig en lustig en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
Hehehehehe, du var mig en lustig en

Visst är jag? Och rätt ska vara rätt!