Enermax presenterar nya miditowerlådor

Permalänk
Melding Plague

Enermax presenterar nya miditowerlådor

Tillverkaren Enermax lanserar två nya datorlådor, kompletta med lysdioder och eldflammor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hahahahahhahaha

Permalänk
Medlem

Dom var GRYMT fula enligt mig...

Permalänk
Medlem

"5 5.25 platser"

Fattar aldrig vad man ska med dessa 5.25;or i massor....
Har ju max 2 läsare/brännare och 1 fläktkontroll om man nu skulle behöva en sån gigantisk fläktkontroll till ett sånt litet fult chassie.

Ser bara bedrövligt ut med massa 5.25 platser.

Själv använder jag bara 1 5.25 plats, till brännaren(som knappast används ens(till att bränna OS bara..)), kanske kommer använda en till senare till en fin fläktkontroll.

Har för den delen inte heller sett nån som använt mer än 2 platser, men ändå ska dom ha massvis.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Lol @ de två sista.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

De första såg helt ok ut men de andra var ju brutalt fula

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
De första såg helt ok ut men de andra var ju brutalt fula

Wörd.

Permalänk
Medlem

de första skulle jag faktiskt vilja skaffa mig, de fläktarna är coola som fan!
fast. . . de andra ver inte så värst fina, känns lite FLAMEZZZZ över dom;)

Permalänk
Medlem

Enermax ECA3190 gillar jag dioderna hos, men skulle inte köpa chassit.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Enermax ECA3190 tycker jag var läckert, och ger vissa associationer till filmen Avgrunden (The Abyss).

Permalänk
Medlem

Well you can't spell Volcanus without anus... do the math.

Hiskeliga lådor. *brrr*

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Har dessa stöd för USB 3.0 kanske?

Jag vill gärna se att det kommer nya chassin med den nya USB standarden. Men det lär nog inte hända förrän USB 3.0 och SATA3 (6 Gb/s) blir mer etablerat. Det lär inte hända förrän det finns modekort som stödjer de nya standarderna fullt ut på alla portar. Det i sin tur lär inte hända förrän AMD och Intel börjar lansera nya styrkretsar som stödjer dessa standarder nativt.

AMD har nyligen lanserat ett nytt chipset i 800 serien som har stöd för USB 3.0 och Asus lanserade sedan ett nytt mATX kort med det nya chipsetet. Alla andra kort som har USB 3.0 eller SATA3 använder sig av separata stödchip för att få stöd för dessa standarder. NEC är de enda just nu som har ett chip som kan leverera USB 3.0, men endast på två portar. Marvell är de enda som har ett chip som ger stöd för SATA3, även här endast upp till två portar.

Intel lär nog ha med både USB 3.0 och SATA3 på sina nya P65 och X68 chipset. Vissa källor säger att X68 kommer under andra kvartalet det här året, P65 lär nog komma under tredje kvartalet.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

De första två var helt okej, blev även intresserad av fläkten.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

And he was a retaard.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

ECA3190 funkar ju faktiskt (lite bling och ändå någorlunda diskret), men de kunde ju kommit på ett lite mer catchy namn

Volcano ser verkligen skrattretande ut IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.