Origin PC uppdaterar bärbar spelvärsting

Permalänk
Melding Plague

Origin PC uppdaterar bärbar spelvärsting

Välutrustade EON18 från Origin PC begåvas med Intel Core i7 och Geforce GTX 285M i SLI.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den borde haft DX11 grafik om utgångspriset är 21000kr

Speciellt eftersom den är till för spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nice, passar perfekt till mej
Men dom kanske borde ha väntat till Fermi Mobile kommer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Borde ha varit Crossfire HD5870, men men.

Orici: vänta tills efter sommaren? troligt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag håller med, de borde ha kört med 2 5870 i CF istället. Men batteriet måste ju typ ta slut på typ 20 minuter i den där datorn?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Är ni säkra? för om man gämnför dem båda desktopmodellerna av 5870 och 285 så är det väldigt liten skillnad prestandamässigt, sen anske ni syftade på att man borde använda 5870 på grund av Dx11.
Det kommer hur som hälst dröja ett tag innan du ser någon större skillnad på Dx9 och Dx11 spel.

Lite mer OT, chassit på datorn var ju riktigt fult

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Är ni säkra? för om man gämnför dem båda desktopmodellerna av 5870 och 285 så är det väldigt liten skillnad prestandamässigt

Nej, den är rätt stor. Med rätt gamla drivare:

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Som singel kort Är ati snäppet bättre. Men Om man ska köra Sli och Trisli Så blir skillnaden mindre.

Vet ej varför men Trisli gtx285 skalar mycket bättre än CorssfireX 5870

Singel kort då ATI, Multi kort då nvdia.

Har testat därav mitt påstående. Men ni kan googla. Borde finnas tester på detta.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Nice, passar perfekt till mej

Haha

Till och med eldflammorna på utsidan stämmer väl överens med Origin i Stargate.

Permalänk
Medlem

gt200 känns redan gammalt...
Inte ?

Permalänk
Medlem

Att jag kunde ha så fel :/

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame