Nya Steam i betaversion

Permalänk
Melding Plague

Nya Steam i betaversion

Speltjänsten Steam får ett uppfräschat utseende och nya funktioner när utvecklaren Valve påbörjar betatestningen av en ny version.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Testas nu, vi får se hur många buggar det är.

EDIT: Första buggen hittad

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Ska testa när jag kommer hem xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Småbuggigt på Win7, text syns ej på knappar osv.

Lite jobbigt med fade-text överallt, chatt är svår att läsa.
Finnas många bra idéer på beta-forumet.

Dessutom är hela designen väldigt inkompakt, mycket luft överallt som kan klämmas ihop lite mer.

Bra idéer:

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=115867...

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=115802...

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=115857...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Testas nu, vi får se hur många buggar det är.

EDIT: Första buggen hittad
http://data.fuskbugg.se/skalman01/finbuggsteamuibeta.png

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=115914...

Permalänk
Medlem

Riktigt nice UI nu, men har samma bugg som wasidop. Tror det beror på viket språk som är valt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steam-forumet
invisible fonts? open up: steam.styles in Steam/resource/styles and edit to basefontbold=”Arial”

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

Najs UI men det är inte värt att deltaga i betan enligt mig. var tvungen att uppdatera mina spel och det tar ett par timmar.

Visa signatur

Asus M3A-h/hdmi | Amd ahtlon 6000+ 3.0ghz @ 4.0ghz | Asus EAH4850 top | Crucial pc6400 4gb | 1st 500gb WD och 1st 750gb WD.

Permalänk

galen bugg igår, allas friends försvann T_T listan är återställd nu dock.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Sötast

Vi får se hur det vidareutvecklas framöver, nu efter provat så gick jag tillbaka till det gamla igen, och jag brukar inte vara en bakåtsträvare.

Allting är så jävla stort :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Testas nu, vi får se hur många buggar det är.

EDIT: Första buggen hittad
http://data.fuskbugg.se/skalman01/finbuggsteamuibeta.png

Har samma bugg

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

En trevlig nyhet är att man har bytt bort den inbyggda IE-webbläsaren mot chrome.

Permalänk
Medlem

Många som har ingen text i menyerna och inte lagt ner lite tid på att söka en lösning här har ni en på engelska.

If u see no text in steam menus of the new beta try that:

-go to \Steam\resource\styles

-open steam.styles with notepad or text editor

-change:

// cool we can define font-families here as well
basefont="Arial"
basefontbold="Arial Bold"

TO

// cool we can define font-families here as well
basefont="Arial"
basefontbold="Arial"

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Steam i Beta?
Det var nog det läskigaste jag har hört. Går väl inte ens att titta på steam.exe utan att den hänger sig.

Jag hoppas på riktigt att det blir till det bättre. Steam var riktigt uselt förut, nu är det bara aningen drygt då och då.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amelek
Många som har ingen text i menyerna och inte lagt ner lite tid på att söka en lösning här har ni en på engelska.

If u see no text in steam menus of the new beta try that:

-go to \Steam\resource\styles

-open steam.styles with notepad or text editor

-change:

// cool we can define font-families here as well
basefont="Arial"
basefontbold="Arial Bold"

TO

// cool we can define font-families here as well
basefont="Arial"
basefontbold="Arial"

Vad menas egentligen? ville fixa detta, men vad menas med "-open steam.styles with notepad or text editor"?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Ta bort "bold" i basefontbold så ser ni menyer osv

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Vad menas egentligen? ville fixa detta, men vad menas med "-open steam.styles with notepad or text editor"?

Öppna filen steam.styles och modifiera textinnehållet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det funkar inte..
Jag ändrade men inget hände.. vad ska ja göra nu? Ok det funkade efter att startat om steam

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Allting är så jävla stort :/ [/B]

Japp!

Alldeles för uppsvälld design. Den gamla spellistan är totalt överlägsen till exempel, får plats med typ dubbelt så många spel på samma utrymme.

Ser ingen vinst alls med det nya upplägget, allt tar bara mycket mer plats. Dessutom strulet med osynlig text är ju bara helt sinnessjukt... Var tvungen att byta tillbaks till den gamla klienten typ direkt.

Nä, vilket nerköp det här ser ut att bli!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Japp!

Alldeles för uppsvälld design. Den gamla spellistan är totalt överlägsen till exempel, får plats med typ dubbelt så många spel på samma utrymme.

Ser ingen vinst alls med det nya upplägget, allt tar bara mycket mer plats. Dessutom strulet med osynlig text är ju bara helt sinnessjukt... Var tvungen att byta tillbaks till den gamla klienten typ direkt.

Nä, vilket nerköp det här ser ut att bli!

Herregud det är ju fan en beta ffs...

Permalänk
Medlem

Tycker den nya BETAN är bra mycket snyggare än den gammla tråkiga.
Sen startar de snabbare(för mig iaf).
Sen var buggen med tomma menyer inget svårt att rätta till.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Känns väl rätt beige med en beta när inte den nuvarande är riktigt frisk då man då och då får fimpa clientregistry.blob som vanligt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Känns väl rätt beige med en beta när inte den nuvarande är riktigt frisk då man då och då får fimpa clientregistry.blob som vanligt...

Knasiga kommentarer folk kommer med då. De utvecklar en ny version, som just nu är i BETA. Troligtvis för att den gamla inte var så bra och de vill göra det bättre. Eller?

Ser fram emot det, gränssnittet på nuvarande är så sjukt tråkigt och det buggar sig lite här och var

Permalänk
Medlem

Textbuggen jag visade innan försvann nu i en update... Får leta efter fler buggar nu.

Förövrigt så tycker jag att den här steam-betan är bra mycket bättre än vanliga steam.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

gaaalet najs!
undrade just när steam skulle uppdatera sin tråkiga layout.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv

De få problem som jag stött på har löst sig med att kolla i Steamforumet. Designen känns okej, och betydligt modernare än innan. Nya listmöjligheter vilket underlättar stora spelsamlingar är trevligt. Förbättrad overlay in-game var trevligt. Informationen är mer samlad.

Permalänk
Medlem

Igår när jag testade så var det lite små buggar som att texten var borta på vissa ställen och webrowsern inte funkade. Men idag då jag testade var det en uppdatering och nu har jag inte märkt nått speciellt!

Sitter på Windows 7 64bit.

Som Anders.149 sa så ser det snyggare ut, bättre overlay och i överlag bättre menyer!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Igår när jag testade så var det lite små buggar som att texten var borta på vissa ställen och webrowsern inte funkade. Men idag då jag testade var det en uppdatering och nu har jag inte märkt nått speciellt!

Sitter på Windows 7 64bit.

Som Anders.149 sa så ser det snyggare ut, bättre overlay och i överlag bättre menyer!

Bägge fel verkar vara tillrättade nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecodot
En trevlig nyhet är att man har bytt bort den inbyggda Trident mot Webkit.

Fixed

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Undra när den lanseras som skrap version?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Undra när den lanseras som skrap version?

Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte "nya Steam" redan släppts igår/alternativt idag?

Satt nämligen igår natt och spelade och efter en obligatorisk omstart av datorn pga nån uppdatering så kom den nya looken upp när jag loggade in på Steam, och då har jag absolut inte klickat på "testa beta" eller vad de nu kan tänkas heta..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|