Kabinett med USB 3.0 från Chieftec

Permalänk
Melding Plague

Kabinett med USB 3.0 från Chieftec

Taiwanesiska Chieftec förbereder två externa hårddiskkabinett med USB 3.0.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter bra och användbart.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

passar nog bra till mitt gigabyte ud7.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk

Låter ju skoj... Trodde priset skulle vara mer iofs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bra, men jag ser två problem:

1. Finns inga (?) chassin med USB 3.0-portar på fronten. Ansluta extern disk på baksidan är inte smidigt om man flyttar den ofta (räcker upp handen). Visst, det går att ha kabeln permanentmonterad och liggandes över skrivbordet, men mitt estetiska sinne vägrar.

2. Strömförsörjningen via USB-kabeln räcker inte till 3,5" hd. Visst, 2,5" är mycket smidigare, men kostar dubbelt så mycket och det finns bara max 1 TB. Uselt för mig som vill ha en gigantisk mobil backupdisk.

Nåja... USB 3.0 är åtminstone snabbt så det räcker, och förr eller senare kan jag nog få tag på en riktigt stor ssd till bra pris, som ju givetvis kan drivas på strömmen från USB-kabeln.

Visa signatur

5950X, 3090