Spelmotor ger DirectX 11 i webbläsaren

Permalänk
Medlem

Varför inte opengl?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Gah, jag har glömt bort det, läste ju neuromancer här om året. '/g trodnet' ger inga resultat. Jag är förvirrad, länk plox?

http://www.wsu.edu/~brians/science_fiction/neuromancer.html

Läs alla tre böckerna i serien.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
+1
Det ser ju fortfarande ut som att man måste ladda ner spelet till datorn och att det exekveras lokalt, så vad är skillnaden mot ett "vanligt" spel förutom att renderingen sker i webbläsaren? Det verkar ju inte som att front- och backend ligger på olika datorer?

Enda fördelen jag kan se är att man kan slippa flash för små minispel men det framgår inte heller om installationen av spel i Webvision är lika transparent som för tex flash-spel...

Nej jag tänker vara morgongrinig och säga att sådan här nymodigheter behövs inte

Eller så har jag helt missat något

Precis, enkelhet är väll det enda, tryck på en knapp och så installerar de demot eller något sådant, det är ju fortfarande knutet till windows med directx 11.

Småspel på webben kanske kan vara något men..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_Cimex
Varför inte opengl?

Kan tänka mig att det har blivit lite av en ond spiral med Microsofts DirectX. Microsoft kom med sitt DirectX efter det att OpenGL blivit standard. Troligtvis hade MS också en större tanke bakom detta. Genom att promota (exakt hur kan man bara spekulera i) DirectX för speltillverkarna har de lyckats få de allra flesta att välja Microsofts plattform som grund. Många tillverkare har sedan åberopat för höga kostnader för portning av sina spel till OpenGL. Konsumenterna har inte heller efterfrågat det, och spiralen är igång. Microsoft har ju inte heller varit så pigga på att stödja OpenGL sedan dess.

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk
Avstängd

Detta kräver väl inte Windows7, eller hur funkar detta? För om det kräver Win7, så är man låst till bara Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Detta kräver väl inte Windows7, eller hur funkar detta? För om det kräver Win7, så är man låst till bara Windows.

DX11 effekterna kommer kräva Vista eller W7.